ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

14 June 2012

lawak buntut babi dari menteri kepala butoh UMNO....Garam dan botol air bukti cubaan tumbang kerajaan.

cara inilah yang lebih bahaya....ni yang boleh gulingkan kerajaan...tak nak citer pulak...!!!

“Garam dan botol” yang digunakan oleh penunjuk perasaan Bersih adalah bukti bahawa pembangkang telah menggunakan perhimpunan pada 28 April untuk tumbangkan kerajaan dalam stail protes Arab Spring, Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu Parlimen hari ini.

Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu telah mencetuskan kritikan dari ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) yang menuntut kerajaan meminta maaf kerana tidak memberi bukti kukuh untuk dakwaan kerajaan bahawa perhimpunan Bersih itu satu cubaan menjatuhkan kerajaan.

“Jangan memandang rendah garam dan botol. Kalau disokong oleh orang awam, ia boleh menumbangkan kerajaan. Pembangkang ingin dapatkan lebih dari 100,000 untuk menyertai Bersih untuk menumbangkan kerajaan tetapi mereka tidak mendapat nombor itu,” Nazri berkata hari ini.

Beliau berkata bahawa keputusan pemimpin kumpulan Bersih menolak sebarang tempat alternatif kepada perhimpunan 28 April lalu di Dataran Merdeka dan penyokong Bersih yang bertindak ganas memprovokasikan pihak berkuasa adalah bukti cubaan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Jawapan Nazri itu kepada soalan parlimen oleh Ahli Parlimen Ipoh Timor Lim Kit Siang telah serta-merta mendorong ahli pembangkang menuntut supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta maaf dan menarik balik kenyataannya yang dikatakan tidak berasas.

“Perhimpunan haram Bersih telah cuba untuk menggulingkan kerajaan dengan menggunakan taktik yang sama di Dataran Tahrir, Mesir; Dataran Hijau, Libya dan Dataran 7 November, Tunisia dengan memilih Dataran Merdeka yang juga merupakan dataran bersejarah.

“Walaupun Stadium Merdeka ditawarkan sebagai satu alternatif untuk kepentingan keselamatan awam, ia ditolak tanpa sebarang sebab yang baik,” Nazri berkata.

Ahli Parlimen Padang Rengas itu juga berkata bahawa penyokong Bersih telah “bertindak ganas dan memprovokasikan pihak berkuasa” untuk mencapai “objektif mereka untuk membuatkan pihak berkuasa bertindak dan membuktikan kepada rakyat Malaysia dan komuniti antarabangsa bahawa kerajaan adalah ganas dan tidak berperikemanusiaan.”

“Bersih, yang mempunyai niat baik, telah dihijack oleh pembangkang, yang tidak yakin untuk memenangi pilihanraya dengan adil” beliau memberitahu Parlimen.

Ini mendorong Lim untuk serta-merta flay respons menteri itu kerana “gagal sepenuhnya untuk memberi sebarang bukti untuk menyokong dakwaan bahawa ada cubaan menjatuhkan kerajaan.”

“Adakah perdana menteri cukup berani untuk meminta maaf dan menarik balik dakwaan beliau? Bolehkan sekadar garam dan botol air mineral menumbangkan kerajaan persekutuaan? Adakah Barisan Nasional (BN) begitu lemah?” beliau berkata.

Tetapi Nazri berkata Mesir, Libya dan Tunisia semua telah melihat perubahan regim “dengan menggunakan telefon bimbit sahaja.”

Putrajaya kelmarin juga telah mendakwa PR telah memprovokasikan penunjuk perasaan di perhimpunan untuk pilihan raya yang adil pada 28 April untuk “menjadi agresif” dan menentang satu arahan mahkamah untuk menyekat mereka dari memasuki Dataran Merdeka.

Najib juga telah mendakwa bulan lalu bahawa Bersih adalah satu cubaan menjatuhkan kerajaan, manakala Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata ada elemen dalam perhimpunan itu yang mahu kematian dan tumpahan darah.

Kementerian Dalam Negeri berkata semasa masa menyoal dalam Parlimen kelmarin bahawa ia telah menempatkan 9,274 orang pegawai polis pada hari itu “berdasarkan maklumat yang kami memperolehi bahawa kami akan menghadapi ancaman dari penunjuk perasaan.”

“Dalam satu acara countdown pada 26 April, pembangkang dan NGOs telah menghasut lebih dari 3,000 orang yang hadir supaya menjadi agresif,” Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Abu Seman Yusop berkata, menambah bahawa pemimpin PR telah memberitahu peserta untuk “mengambil Dataran Merdeka kalau ia hanya dikawal oleh polis.”

Ahli Parlimen Masjid Tanah itu berkata ia mempunyai maklumat bahawa ahli sukarelawan dari Unit Amal PAS, Angkatan Tentera Muda PKR dan Pasukan Tindakan DAP (DAPAT) diberitahu “apa jua yang berlaku, mereka akan berada di Dataran Merdeka”.

Beliau berkata semasa perhimpunan, para penunjuk perasaan telah membaling botol, topi keledar dan batu ke arah polis dan juga melemparkan kata-kata kesat seperti “babi, anjing, binatang”.

 

 

penyapu sial

 

harap aje jawatan menteri....nak mengampu najib pakai lah otak sendiri janganlah sampai taraf pemikiran tahap pungkoq babi...

tak ada bukti toksah lah nak cakap merapu... menteri macam ini merosak kan lagi imej kerajaan yang memerintah....dia pikir sape yang hendak di kelentongnya ....kalau BERSIH nak guling cara kekerasan buat apa guna botol dan garam....sekurang kurang molotov cocktail yang patut hinggap ke pantat bini menteri pukimak macam ini....dah lama dah kerajaan haramjadah ini di gulingkan....!!!!