ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 June 2012

menteri kesihatan tak sihat dapat percuma....sultan pulak kena beli.....mana dia pejuang melayu UMNO kepala BUTOH bila sultan kena kencing dan di lembukan....!!!

 

Pemberian nombor pendaftaran WWW15 kepada Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai secara percuma membuktikan tender terbuka kerajaan Umno BN tidak telus...
Tender tersebut mudah dieksploitasi Menteri dan kroni mereka.Ia menimbulkan persoalan tentang tadbir urus kerajaan dalam tender terbuka. Menteri boleh memberi apa-apa arahan sesuka hati.

Jadi bagaimana rakyat boleh mempercayai tender terbuka kerajaan..Tiong Lai merupakan salah seorang yang berjaya membida ‘nombor panas’ berharga RM24,200 melalui tender terbuka Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

an nombor kenderaan rasmi kerajaan itu didakwa diurus oleh kementeriannya..Bagaimanapun, setelah dikritik pelbagai pihak, Tiong Lai mengakui ia diperoleh secara percuma kononnya atas hak istimewa Menteri.

JPJ perlu menjelaskan kepada pembida lain yang terpaksa membayar dengan harga penuh.JPJ   juga menjelaskan jika wujud arahan dalam urusan tersebut daripada Kementerian Pengangkutan.
Perdana Menteri juga , perlu menjawab dakwaan Tiong Lai berkenaan hak istimewa menteri mendapatkan nombor pendaftaran khas.

Kontroversi ini bermula selepas Tiong Lai menjadi sasaran soalan pemberita dengan berkata tidak membayar satu sen pun untuk mendapatkan nombor tersebut.Tiong Lai dalam tweetnya berkata, beliau telah dimaklumkan oleh JPJ bahawa beliau tidak perlu membayar harga bidaannya kerana nombor itu ‘percuma’.

Bagaimanapun, ini bercanggah dengan laporan akhbar China Press sebelum ini yang memetik jurucakap JPJ Wilayah Persekutuan sebagai berkata, setiap orang yang membida nombor plat, perlu membayar untuk mendapatkannya..


Liow Boleh Dapat "WWW 15" Secara Percuma - JPJ

KUALA LUMPUR: Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai mempunyai tiga pilihan, termasuk mendapatkan nombor pendaftaran 'WWW 15' secara percuma, sesuai dengan kelayakan yang diberi kepadanya oleh kerajaan iaitu sebagaimana yang dipohon dengan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Dalam satu kenyataan, Jumaat, Ketua Pengarah JPJ Datuk Solah Mat Hassan berkata Liow juga mempunyai dua pilihan lain iaitu membayar dengan harga tertinggi yang ditawarkan iaitu RM24,200 untuk mendapatkan nombor pendaftaran itu atau menolak tawaran tersebut jika tidak berminat.

Solah berkata JPJ menerima permohonan untuk mendapatkan nombor 'WWW 15' daripada Liow untuk kegunaan kenderaan rasmi melalui surat permohonan bertarikh 14 Mei 2012, iaitu pada hari terakhir nombor pendaftaran 'WWW' dibuka untuk bidaan.

Katanya Jawatankuasa Penilai Tempahan Nombor Pendaftaran Siri 'WWW' seterusnya memutuskan bahawa nombor pendaftaran itu ditawarkan kepada Liow dengan harga tertinggi iaitu RM24,200.

Beliau berkata JPJ juga memaparkan nama pembida berjaya kepada umum selaras dengan prinsip ketelusan yang diamalkan dalam pengurusan tempahan nombor pendaftaran.

"Ia juga kerana bidaan telah dibuat oleh orang ramai, sudah tentu mereka ingin tahu siapa yang memenangi nombor yang dibida. Pemenang bagi siri-siri sebelum ini juga kita paparkan," katanya. - BERNAMA




penyapu sial


Tiba-tiba kini dikatakan wujud surat permohonan untuk mendapatkan nombor 'WWW 15' daripada Liow untuk kegunaan kenderaan rasmi melalui surat permohonan bertarikh 14 Mei 2012, iaitu pada hari terakhir nombor pendaftaran 'WWW' dibuka untuk bidaan.

Dan atas hak istimewa menteri yang juga dari MCA, Liow boleh diberikan nombor bidaan itu secara percuma.Lansung tak menasabah.Ianya perlu disiasat. "Surat berkenaan" muncul dan tak mustahil ia dilakukan selepas isu ini meletup dan surat itu telah di back-datedkan.

Ini mengesahkan  wujud kong kalikong di dalam urusan tender ini , pengarah JPJ dan Menteri Pengangkutan termasuk Liow Tiong Lai akan jatuh tergolek akibat perbuatan "menipu" rakyat  dengan perbuatan keji sebegini...

Rugilah sultan johor bayar rm520k untuk www 1. Rupanya nombor ni boleh dapat percuma.

Kalau percuma kenapa tak umumkan awal...kesian DYMM dan Sultan Johor...sultan beta....itulah kelebihannya orang asing dari anak asal tanahair ini......macam tu ke Umno memperjuangkan Melayu dan Raja-raja....dasar pembohong...

Macamana harga tender boleh jadi RM24K kalau Liau Tong Lai tak membidanya? Siapa yang bida untuk dia? Ini yang seronok dengan kerajaan Malaysia sekarang ni. Jawapan yang diberi selalu pada tahap tadika atau rendah tapi dok cakap pasal transformasi.

HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH. Kata Tok Jib pasal kerajaan dah hilang punca pendapatan. Yang paling kesian ialah Sultan Johor terutama Tunku Mahkota. Nak kau. Taraf lebih rendah daripada LiauTongLai. Cina kata, Liau tu habis dah.