ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 November 2012

monkey business kerajaan UMNO omong kosong zeti ....Pertumbuhan KDNK setahun penuh Malaysia berkemungkinan cecah 5 peratus.....tapi mana dia tahap NISBAH HUTANG terhadapnya...????

Malaysia dijangka mencapai pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK) setahun penuh sebanyak sekurang-kurangnya 5 peratus atau lebih baik, sejajar dengan prestasi ekonomi positif dalam tiga suku pertama 2012, kata Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz.

Beliau berkata KDNK dalam tiga suku pertama tahun ini lebih baik daripada dijangkakan.

Bercakap kepada pemberita selepas mengumumkan prestasi KDNK bagi suku ketiga, beliau berkata suku keempat berkemungkinan meneruskan momentum yang dicapai dalam suku ketiga meskipun wujud ketidakpastian sektor eksport ekoran perkembangan lemah di negara-negara maju.

“Kita tidak terlindung, tetapi tunjang kepada pertumbuhan kita ialah permintaan domestik dan kita menjangka ini akan terus kukuh,” katanya.

Malaysia menyasarkan pertumbuhan KDNK sebanyak empat hingga lima peratus tahun ini. Ekonomi berkembang sebanyak 5.2 peratus dalam suku ketiga 2012 berbanding

5.8 peratus dalam suku yang sama tahun sebelumnya dalam suasana ekonomi global yang mencabar. Kadar dasar semalaman (OPR) dikekalkan pada tiga peratus dalam suku ketiga.

Zeti (gambar) berkata bank pusat itu tidak hanya bergantung kepada kadar faedah untuk menguruskan keadaan mikroekonomi negara.

“Kita bergantung kepada pelbagai instrumen, termasuk langkah-langkah ‘micro-credential’ contohnya, untuk mencegah peningkatan ketidakseimbangan kewangan dalam ekonomi kita.

“Kita juga wujudkan dana khas jika berlaku kelembapan dalam sektor-sektor sasaran yang terlibat, seperti perusahaan kecil dan sederhana,” katanya.

Bagi masa depan, Bank Negara menjangka pelaburan kekal teguh ekoran penambahbaikan iklim pelaburan manakala permintaan domestik dan perdagangan dengan rantau Asean terus mengukuh, kata Zeti.

Beliau berkata pelaburan diterajui swasta akan kekal teguh, dengan disokong oleh pelaburan langsung asing.

“Terdapat minat yang besar daripada negara-negara lain di dunia. Inisiatif kerajaan di bawah Program Transformasi Ekonomi akan diteruskan.

“Memang berlaku kelewatan pada 2011 tetapi kita telah melihat projek ini bermula, dan ia akan terus dilaksanakan dalam beberapa suku akan datang,” katanya.

Mengulas tentang peralihan kepimpinan China, Zeti berkata beliau menjangkakan hubungan perniagaan antara China dan Malaysia akan kekal teguh.

“Kita telah menyaksikan peningkatan penyelesaian perdagangan dalam renminbi dan juga dana-dana dikumpul dalam pasaran bon kita dalam mata wang renminbi,” kata Zeti.

China ialah rakan dagang terbesar bagi Malaysia. Presiden Hu Jintao telah meletakkan jawatan sebagai pemimpin parti pemerintah iaitu Parti Komunis China untuk memberi laluan kepada Naib Presiden Xi Jinping.

Mengenai jurang fiskal AS, Zeti berkata: “Saya yakin mereka akan menemui penyelesaian untuk mengatasinya.”

Jurang fiskal itu merujuk kepada gabungan pengurangan perbelanjaan dan kenaikan cukai yang dimandatkan berkuatkuasa pada Januari 2013 jika penggubal undang-undang tidak boleh mencapai persetujuan tentang cara-cara terbaik untuk mengurangkan defisit belanjawan dan hutang negara itu. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

Zeti, Apabila anda mengumumkan KDNK Sila juga mengumumkan NISBAH HUTANG terhadapnya. Anda boleh mengatakan apa sahaja yang anda suka, tetapi apabila anda bertanya kepada orang-orang yang terlibat dalam perniagaan runcit, jawapannya akan menjadi SANGAT BURUK. Zeti sila siarkan yang benar sahaja , kita semua bukan buta huruf .

Bagaimana KDNK kita boleh berkembang apabila orang lain mengecut? Pertumbuhan ini ada pertumbuhan tiruan yang dihasilkan oleh pinjaman yang berlebihan dan perbelanjaan sesuka hati oleh kerajaan. Pertumbuhan lucu akan diterjemahkan kepada penyakit kewangan di hujung jalan di mana membeban kepada kita semua.

Malaysia adalah sebuah negara yang kecil dan "pertumbuhan tiruan" dalam ekonomi dengan mudah boleh dilakukan (dimanipulasi) dengan menyuntik berbilion-bilion ringgit ke dalam pasaran saham. Ekonomi sebenar akan bertahan beberapa suku tahun (bukan hanya oleh satu suku). suku tahun yang akhir ini, terdapat "pertumbuhan tiruan" di kaunter-kaunter tertentu di BSKL kerana manipulasi dana dan spekulasi. Tetapi sekarang, setiap kaunter seolah-olah datang kembali normal. Jadi, ini adalah apa yang kita panggil, "pertumbuhan ekonomi tiruan".

Kita tidak boleh mempercayai apa-apa artikel dari Govt, perkhidmatan Awam, Bank Negara dan lain-lain.UMNO boleh memanggil ia persepsi tetapi ingat, persepsi membina dasar oleh UMNO adalah rasuah + penyalahgunaan kuasa.

No comments:

Post a Comment