ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 November 2012

lembu betina buat ugutan 13 mei jika UMNO kalah...laporan polis wajib di lakukan keatasnya kerana menghasut...!!!

Kita  menyifatkan kenyataan  lembu  betina Shahrizat Jalil yang membayangkan tragedi 13 Mei 1969 akan berulang jika Umno hilang kuasa pada PRU13 sebagai 'bahaya' dan 'boleh mencetus huru-hara'.

Kenyataan ketua wanita  lembu Umno itu bukan sahaja mempamerkan ketakutan Umno, malah cuba 'mengugut' rakyat.Kenyataan itu sebenarnya berbaur ancaman seolah-olah mereka akan berusaha mencetus huru-hara jika Umno kalah pilihan raya.

Mereka cuba takutkan rakyat bahawa tragedi 13 Mei akan berulang jika Pakatan ambil alih kuasa.Kenyataan ancaman Tragedi 13 Mei akan berulang itu dimuatkan dalam teks ucapan Shahrizat di Perhimpunan Agung Wanita Umno di Dewan Merdeka hari ini.

Dalam teks itu, bekas menteri yang turut terpalit skandal RM250 juta NFC itu berkata, jika Umno tidak lagi berada ditampuk kuasa, kestabilan politik negara "akan goyang" dan pastinya kaum Melayu yang menjadi rakyat majoriti di negara ini tidak akan senang.

Keadaan itu  dibimbangi akan membawa kepada ketegangan kaum yang boleh mengundang kembali tragedi 13 Mei 1969.Kenyataan lembu betina itu adalah hasil didikan 'mentor politik'  bapak syaitan yang di kenali  Umno iaitu keling kutty  Mahathir Mohamad yang sering mengeluarkan kenyataan menakut-nakutkan rakyat.

Jadi kita  meminta  ahli  pakatan rakyat di semua peringkat membuat laporan polis berhubung kenyataan  lembu ini  yang disifatkan 'bahaya' itu.

Kita minta pihak polis mengambil tindakan segera sebagai tindakan mencegah, sebelum sesuatu yang tidak diingini berlaku.

 

Shahrizat selar media ‘pro pembangkang’ dalam ucapan penggulungan.

KUALA LUMPUR, 28 Nov — Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam hari ini menyelar portal media yang dikatakan ‘pro pembangkang’ dan meminta mereka agar tidak menulis dengan sesuka hati.

“Media hari ini.... Twitterlah, FBlah, saya dah belajar dah. Belum terlambat untuk belajar.

Media sosial ini ada kebaikan dan keburukan kerana tiada 'limit', mereka mahu kata, mereka kata tanpa tanggungjawab.

“Tambah portal-portal ni. Guna nama Malaysian… Betul? "Apa ni? Kamu guna perkataan Malaysian, ia perlu datang dengan bangga dan maruah.

“Betul atau tidak? Janganlah, portal you (kamu) boleh nak kata saja tanpa tanggungjawab. Helah kamu — letak tajuk macam tu, kemudian orang yang dikenakan nak kena jawab, kamu tak payah jawab.

“Mana boleh macam tu, kamu yang nak perjuangkan demokrasi betul tak? Portal berita pro pembangkang pun kena bersikap adil dalam profesyen kamu, buatlah. Boleh?” kata Ketua Wanita Umno itu dalam ucapan penggulungannya.

Sebelum itu, Shahrizat turut meminta media massa agar bersikap adil kepada Wanita Umno dengan memberikan lebih bayak liputan dan bukan hanya kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang hanya mempunyai dua tiga orang ahli .

“Susah sangat untuk keluarga Wanita Umno dapat coverage (liputan).

“Saya minta media berlaku adil kepada Wanita Umno,” katanya.

Dalam ucapan dasarnya pagi tadi, Shahrizat memberi amaran tentang kemungkinan berulangnya tragedi berdarah 13 Mei 1969 jika Umno kehilangan kuasa selepas pilihan raya umum akan datang.

“Jika kita tidak lagi di tampuk kuasa, maka kestabilan politik negara akan goyang.

“Pastinya kaum Melayu yang menjadi rakyat majoriti di negara kita tidak akan senang.

“Saya bimbang dan khuatir ini mungkin akan membawa kepada ketegangan kaum yang boleh mengundang kembali tragedi 13 Mei 1969.

“Mahukah kita melihat keadaan jijik tersebut berlaku lagi dalam negara kita? Kita pastinya tidak mahu,” katanya.

Perhimpunan Agung Umno ke 66 berlangsung selama lima hari dari 27 November hingga 1 Disember.

Lebih 5000 perwakilan parti tersebut dari seluruh negara membanjiri PWTC untuk mendengar amanat pemimpin mereka menjelang pilihan raya yang akan berlangsung tidak lama lagi.

 

 

penyapu sial

 

helooo betina babi sial...adakah media dan arus perdana seperti utusan ,berita harian ,tv 3 .astro dan sebagainya memberi liputan yang adil kepada pembangkang...??...sila jawab

oleh kerana ketidakadilan geng geng pukimak arus perdana kamu...maka kita guna media sosial seperti fb dan blog untuk melahirkan serta menjawab setiap tuduhan puak syaitan yang di kenali kamu UMNO...ada pihak lahabau kamu bagi peluang menjawab tuduhan di kaca tv....ada ke...kalau ada pun dah kena cencor...macam biasa lah...tapi memang tak der pon...

malas nak layan betina lembu yang masih x tau malu terpalit dengan skandal Lembu di kondo yang masih nak mencari si kambing hitam untuk di jadikan mangsa tapi masih x berjaya...!!!

penjenayah kaw tim penjenayah...pembunuh altantuya berkawan dengan pembunuh etnik...tiada yang pelik...halang peguam peranchis datang ke malaysia bukti rasuah scorpene wujud

Kerajaan Umno BN sanggup membenarkan Penjenayah Perang Sri Lanka yang terlibat dengan pembunuhan dan penghapusan etnik iaitu Presiden Mahinda Rajapaksa ke Malaysia untuk meghadiri Forum Ekonomi Islam Sedunia di Johor Bahru pada 4-6 Disember 2012 benar-benar mengecewakan dan menggambarkan sikap  kepura puraan  sebenar Najib Razak dan Kerajaan Umno BN

Sikap berbeza terhadap kehadiran Peguam Perancis iaitu William Bourdon dan Joseph Breham dengan tidak membenarkan masuk ke Malaysia untuk sekian kalinya sedangkan ianya adalah jemputan rasmi yang di buat oleh Ketua Pembangkang , DS Anwar Ibrahim pada 7 November lalu.

kita  hairan kenapa  Hisamuddin Hussein, Menteri  SOTONG Dalam Negeri begitu tegas terhadap kehadiran 2 Peguam tersebut hingga mengugut akan menahan mereka jika hadir ke Malaysia seolah-olah mereka adalah penjenayah atau terroris yang boleh mengugat keselamatan rakyat dan negara ini.

Malah kedua-dua Peguam Perancis tersebut tidak sedikit memiliki rekod jenayah sepertimana Presiden Sri Lanka yang terpalit dengan rekod jenayah membunuh 30,000 orang awam berketurunan Tamil di Utara-Timur Sri Lanka pada pertengahan tahun 2009 dengan menyerang hospital,kawasan perumahan dan sebagainya dalam misi ‘ethnic cleansing’.

Kehadiran Peguam Scorpene adalah untuk memberikan taklimat perbicaraan Scorpene di Mahkamah Perancis iaitu pembelian kapal selam yang dibeli dari DCNS di Perancis melibatkan dana awam serta komisyen sejumlah RM500juta dibayar kepada Perimekar Sdn. Bhd. iaitu syarikat kepunyaan rakan baik  Najib Razak, Razak Baginda .

Sebelum ini kerajaan cuba menafikan bahawa tidak wujud sebarang kes dan perbicaraan di Perancis berkaitan skandal tersebut. Justeru, kenapa begitu takut dengan kehadiran 2 peguam daripada Perancis yang mewakili Suaram dalam kes rasuah tersebut?

Kita memang  yakin bahawa tindakan menafikan Peguam Perancis tersebut untuk hadir memberikan taklimat di Parlimen kepada Ahli-Ahli Parlimen adalah membuktikan bahawa wujud rasuah terhadap pembelian kapal selam tersebut di Perancis sehingga  si sotong  sepupu   haramjadah ini  terpaksa mengambil tindakan tegas tanpa sebab yang munasabah tidak membenarkan Peguam Perancis tersebut masuk ke Malaysia untuk meyelamat ‘sepupu’ beliau.

Tindakan tersebut adalah turut membuktikan bahawa Najib Razak ketika itu sebagai Menteri Pertahanan Malaysia terlibat dengan skandal rasuah yang melibatkan RM500 juta bersama rakan baik beliau Razak Baginda sehingga melibatkan pembunuhan Altantuyya Sharibuu.

Terbukti Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan ‘kuku besi’ dan terus memberikan tekanan kepada kebenaran dan sanggup melakukan apa sahaja demi survival politik  Najib Razak dan Umno BN yang semakin tertekan dengan kebangkitan rakyat yang bakal mejatuhkan Umno BN dalam PRU 13 akan datang.



Pengakuan Deepak menjadi bukti bahawa pembunuh altantuya cuba mempergaruhi pengakuan saksi

Merujuk kepada pengakuan Deepak Jaikishan yang membantu keluarga Datuk Seri Najib Razak untuk memujuk penyiasat bebas P Balasubramaniam (PI Bala) menukar akuan bersumpahnya, menjadi bukti bahawa akuan bersumpah kedua PI Bala jatuh tidak sah.

Oleh kerana itu kita  mendesak kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaaribuu dibuka semula dengan mengambil kira akuan bersumpah pertama PI Bala, setelah akuan bersumpah kedua PI Bala didapati telah dipengaruhi oleh keluarga Najib Razak.

Berikutan tindakan PI Bala mengubah pengakuan bersumpah, Deepak sendiri mengaku ia dilakukan demi menolong keluarga Najib. Ini bukti yang cukup untuk memanggil Najib ke kandang saksi. Pengakuan bersumpah PI Bala yang pertama yang menyebut keterlibatan Najib dalam kes pembunuhan Altantuya wajib dirujuk.

Kita  melihat kes pembunuhan Altantuya menerbitkan sudut persoalan yang pelbagai, apatah lagi ia berkait rapat dengan skandal Scorpene yang disifatkan sebagai ‘bapak’ kepada semua kes jenayah di Malaysia. Skandal pembunuhan Altantuya dan skandal pembelian kapal selam Scorpene yang terkait ini harus dirungkai dan rakyat harus tahu.

kita ingin  memastikan  seluruh  rakyat celik dalam isu ini, termasuklah  dengan menjelajah  dan sesi taklimat penerangan di setiap negeri supaya  dengan ini rakyat di seru  menolak kepimpinan Najib Razak yang tercalit skandal Altantuya dan Scorpene yang merosakan ekonomi dan memalukan negara .

Hanya selepas Bn ditumbangkan barulah kebenaran akan terungkai kerana ketika itu tiada lagi imuniti undang-undang terhadap VIP dan VVIP negara.

26 November 2012

Bangsa Ameno mesti berbangga giler....anak lelaki ketua suku kaum penyamun di sarawak joli hampir rm 1 juta duit rakyat dalam tempoh 6 bulan...!!!!

Seorang pegawai perkhidmatan pelanggan Maybank mengesahkan bahawa anak lelaki ketua menteri Sarawak Mahmud Abu Bekir membelanjakan lebih tiga suku juta ringgit dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini, dengan menggunakan kad caj. dalam

Pegawai berkenaan, Musinah Manap, 47, dari Menara Maybank Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur memberi keterangan bahawa Mahmud Abu Bekir merupakan pemegang kad caj American Express Platinum dengan nombor 3762-490572-25004 yang tidak ditetapkan had perbelanjaan.
"Alamat bil adalah pejabat beliau di Menara Titanium, Brighton Square, Kuching. Ini adalah bil daripada janaan komputer untuk bulan Januari sehingga Jun 2012," katanya.

"Sepanjang pengetahuan saya, bil yang dikeluarkan oleh bank adalah betul dan rekod saya menunjukkan tiada pertikaian oleh pemegang kepada urusniaga," kata Musinah kepada mahkamah.
Selain itu, Musinah (kanan) juga berkata, bukan keganjilan bagi sesebuah bank untuk mengeluarkan kad caj tanpa had penggunaan.

Musinah seterusnya membacakan jumlah yang ditanggung Mahmud Abu Bekir sepanjang tempoh berkenaan, yang digariskan bekas isteri lelaki berkenaan, Shahnaz Abdul Majid semasa pendengaran sebelum ini.

Penyata dari Januari hingga Jun tahun ini bagi kad caj American Express dari Maybank itu menunjukkan perbelanjaan berjumlah RM782,520.55.

Ia termasuk di kedai mewah seperti Harrods, kedai Ferrari di London serta perjalanan ke Dusseldorf di Jerman dan Perancis.

taubat air mata buaya.....Jangan Benarkan Rakyat menggigit jari sepanjang hayat kerana di perdayakan oleh kafir lahanat najib dan geng geng syaitan yang di kenalinya!!!!

Beberapa orang pemimpin UMNO  pernah  mengakui yang UMNO memang nya telah melakukan kesalahan dan akan memulakan perubahan. Semalam semasa berjumpa dengan 1,500 wakil-wakil NGO di seluruh negara Najib mencadangkan supaya jangan mengubah kerajaan kerana perubahan boleh dilakukan oleh BN sendiri.

Kata-kata Najib ini seperti seorang pencuri yang telah mengaku salah tetapi menyeru supaya semua orang jangan mengunci rumah kediaman atau kilang-kilang mereka kerana mereka (pencuri-pencuri) telah berjanji tidak akan mencuri lagi. Kata-kata Najib ini sangat mengaibkan diri beliau dan UMNO itu sendiri. Dalam kepimpinan serta kenegaraan jika seseorang itu telah melakukan kesalahan dia akan berhenti dengan secara sukarela kerana itulah etika kepimpinan dalam sebuah negara yang berdaulat.

Najib sepatutnya belajar apa dia kedaulatan itu. Apa dia negara yang berdaulat itu? Dari mana datangnya kedaulatan itu mesti difahami oleh beliau kerana beliau seorang Perdana Menteri, bukannya kerani kilang padi. Kita begitu hairan etika yang senang difahami itu pun Najib tidak dapat merasakan kepentingannya di dalam sesebuah kepimpinan kerajaan.

Apa perubahan yang Najib hendak lakukan melalui BN itu?

Apa yang dimaksudkan oleh Najib itu tentulah BN sedar yang kerajaan selama ini adalah kerajaan yang rasuah dan selalu menyalahgunakan kuasa. Menyedari itu BN tidak akan melakukan rasuah sebesar itu lagi. Maka adalah wajar bagi rakyat memberikan mandat itu lagi kepada BN dalam pilihanraya yang akan datang.

Satu lagi perkara yang BN mesti lakukan untuk berubah ialah dengan mengelakkan dari menjadikan isu agama dan memainkan isu bangsa sebagai modal politik mereka. Inilah salah satu lagi yang akan di ubah oleh BN, mungkin. Banyak lagi isu-isu buruk yang kita sama semua tahu dilakukan oleh BN tidak akan dilakukannya lagi. BN mahu berubah dan jangan ubah kerajaan. Tidak payah ubah kerajaan kerana BN yang melakukan kesalahan dan BN akan berubah menjadi parti yang baik untuk rakyat dan negara.

Satu lagi perkara yang BN akan berubah ialah tidak lagi membiarkan isteri-isteri pemimpin mempengaruhi suami dalam pentadbiran kerajaan. BN juga mungkin tidak akan lagi membiarkan pemimpin-pemimpin nya menyeludup wang ratusan billion ringgit keluar negara untuk melarikan dari pengetahuan rakyat ATAU satu lagi perkara yang BN akan berubah ialah untuk tidak mengambil komisyen besar dalam pembelian bekalan pertahanan negara. Tidak akan berlaku lagi pembelian Scorpene dan mengambil komisyen yang ratusan juta ringgit.

BN tidak akan lagi mengambil tanah Felda yang sepatutnya dimasukkan 80,000 peneroka dan disenaraikan di pasaran saham untuk pemodal dan kroni yang besar-besar pimpinan dalam dan luar negara kita.

BN juga mungkin tidak lagi memberikan keistimewaan kepada anak-anak Mahathir dengan memberikan anak-anak Mahathir menyandarkan masa depan mereka kepada UMNO. Anak-anak Mahathir tidak payah lagi menggunakan UMNO sebagai modal untuk mereka berniaga dengan besar-besaran. Diharap juga BN tidak akan menggunakan wang Petronas bagi menyelesaikan masalah perniagaan anak-anak pemimpin seperti Mirzan Mahathir dalam jumlah berbillion ringgit.

BN akan berubah dan tidak akan lagi memberikan segala-gala peluang perniagaan kepada Syed Mokhtar dari laut ke darat dan dari darat ke udara seperti yang berlaku sekarang.

Mungkin inilah dia cara BN hendak berubah. Mengaku dengan segala kesalahan ini dan berpura-pura bertaubat dan diberikan lah lagi kuasa kepada mereka. Sekarang mereka benar-benar hendak berubah dan tidak mahu buat jahat lagi. Najib ke hulu dan ke hilir meminta sedekah sokongan rakyat untuk melakukan kebaikan dan tidak hendak buat zalim dan jahat lagi. BN sudah penat membuat jahat, sekarang masanya untuk berbuat baik pula.

Maka berikan lah sokongan kepada BN. Najib sudah berubah dan akan membuat baik pula sekarang ini. Najib ini seperti penagih tegar dadah yang berjanji tidak akan mengambil dadah lagi. Najib meminta rakyat jangan bagi undi kepada Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kali ini kerana mereka (BN) sudah berubah dan berubah.

Dalam jiwa Najib sedang bergelora dan sentiasa menjerit, “tolonglah jangan undi PR…aku dah berubah…aku tidak akan takut kepada isteri aku lagi…akan tidak akan dengar nasihat Mahathir lagi….aku taubat....aku taubat”.

Tetapi boleh kah kita percaya semua janji-janjinya ini?

Jawapannya..jangan sekali-kali! Penagih rasuah dan kuasa tidak akan mampu berubah. Mereka akan tetap melakukannya apabila mendapat kuasa. Air mata yang meleleh dari bibir mata Najib hari ini adalah air mata buaya. Jika BN mendapat mandat lagi yakinlah harta kita akan menjadi harta UMNO. Najib akan meneruskan pemborosan terhadap wang rakyat dan negara. Kita  hendak bertanya jika beliau melakukan pemborosan, apa yang kita boleh buat selama 5 tahun itu? Jawapannya…..tidak boleh buat apa-apa lagi.

Rakyat akan akhirnya menderita dan menggigit jari sepanjang masa. Sudah 55 tahun rakyat dikelirukan. Kita belajarlah untuk menjaga maruah diri dan jangan dikelirukan lagi. Percayalah! -

UMNO bangsa perosak kuat menipu. tak mahu pemerhati luar kacau daun dalam penipuan PRU 13 nanti...!!!

sebelum aku mampos....pemerhati luar tak perlu....negara aku...suka hati aku lah nak tolong menipu....!!!

Kerajaan Umno BN tidak perlu takut dengan kehadiran pemerhati antarabangsa dalam pilihan raya umum (PRU) jika yakin sistem pilihan raya di negara bersih.Kalau kita yakin proses demokrasi kita baik, tak perlu takut dan bimbang untuk benarkan pemerhati luar (memantau PRU).

Dari dulu lagi kita cukup konsisten tentang isu ini. Ia perlu dilihat dengan positif kerana pemerhati luar boleh beri perspektif dan cadangan yang baik.

Jadi, (kerajaan) patut alu-alukan kedatangan mereka. Seolah-olah nak takutkan orang ramai, bahawa ‘ini negara kita, orang lain jangan terlibat’..buat apa pun kita punya suka ....nak menipu pun tak apa .

Perdana Menteri, Najib Razak menyatakan kehadiran pemerhati antarabangsa pada PRU ke-13 akan memalukan negara.

Najib turut menuduh pemerhati luar sebagai ‘campur tangan asing’ dan kononnya merosakkan masa depan negara.

Menyangkal tuduhan itu, sebenarnya  peranan pemerhati luar semasa pilihan raya di mana-mana negara biasanya berpandukan prosedur dan peraturan yang ditetapkan.

Mereka bukan sewenang-wenangnya buat laporan (untuk burukkan negara). Jadi tak perlulah takut sangat untuk benarkan pihak lain beri pandangan tentang negara kita kecuali sememangnya  ada sebarang cubaan  membuat penipuan dan penyelewengan.

Kerajaan Umno BN yang menolak kehadiran pemerhati luar dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) adalah  tidak dapat diterima sedangkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sendiri  pernah menjadi pemerhati pilihan raya di negara lain.

SPR sendiri ingin jemput pemerhati luar. (Malah) mereka juga jadi pemerhati semasa pilihan raya di negara lain.Jadi kita  tidak tahu kenapa jadi isu besar apabila Pakatan Rakyat minta Australia jadi pemerhati luar (dalam PRU akan datang).

Sabtu lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyatakan Malaysia tidak memerlukan pemerhati luar untuk memantau perjalanan pilihan raya akan datang.

Kita berasa  kesal dengan tindakan itu menggesa kerajaan bersikap adil menerima pemerhati luar bagi menjamin pilihan raya umum ke-13 bersih dan adil.

Pada 12 Julai lalu, SPR dilaporkan berminat menjemput badan pengendali pilihan raya dari negara Asean sebagai pemerhati antarabangsa untuk PRU 13.

SPR sebelum ini turut menghantar seorang pegawai untuk menyertai delegasi pemerhati Malaysia semasa Pilihan Raya Myanmar tahun lalu.

 

 

penyapu sial

 

 

Nak tipu la tu.......kalau ada org dok perati mana bleh tipu.....

Kalau dah jenis penipu...camana pun dia nak tipu jugak...?

Najib penipu, penyamun , perasuah..

anjing kalau tak makan tahi, dapat hidu pun cukup.

Sedikit sebanyak akan ada penipuan dalam pilihan raya nanti. Sebab itu kerajaan BN takut kepada pemerhati bebas.

najib haramjadah jadi jantan tak bermoral bila tergamak jadi pengemis undi...!!!

SEJAK kebelakangan ini, kempen politik semakin hangat dan agresif, apatah lagi detik masa untuk Parlimen dibubar boleh berlaku pada bila-bila masa saja daripada sekarang.

Terutamanya  bila  kempen BN  sangat ketara dengan ‘komisyen’ untuk mendapatkan sokongan rakyat. Ini terbukti dengan segala bantuan yang mencurah-curah turun, malah bukti ini menjadi semakin jelas berdasarkan belanjawan BN baru-baru ini. Jumlahnya, silalah anda kira sendiri.

Kempen berupa ‘komisyen’ ini apabila diterjemahkan dalam bahasa demokrasi ia sebenarnya adalah rasuah. Namun, budaya UMNO-BN, telah menukar istilah rasuah ini menjadi ‘komisyen’, semuanya berlaku apabila dasar DEB diperkenal dan yang terbaru apabila rasuah kapal selam scorpene digunakan menjadi ‘komisyen’.

Berbalik kepada kempen ‘komisen’ UMNO-BN ini, jka kita lihat gaya atau strategi Najib Razak, PM yang tidak pernah dilantik oleh rakyat, beliau dengan ketaranya menggunakan pendekatan ‘mengemis’.

Mengemis ini dari segi bahasanya memang tidak enak didengar. Namun itulah hakikatnya.

Sebelum ini Najib mengemis sokongan kaum Melayu dengan kempen ‘komisyen’. Kemudian beliau mengemis lagi kepada anak muda dengan kempen AUKU yang bersifat kosmetik termasuk kempen komisyen dengan bantuan RM200 untuk telefon bimbit 3G.

Baru-baru ini Najib mengemis lagi kepada Hindraf, dan terkini dengan kaum India.

Jika kita lihat semua senario ini, kelompok Melayu, anak muda, pertubuhan Hidraf dan India tidak dipedulikan sama sekali oleh beliau. Kaum Melayu khsusnya yang berpendapatan rendah tidak mendapat pembelaan sewajarnya. Anak muda pula disifatkan sebagai ‘masalah sosial’ kepada BN, pertubuhan Hindraf pula dilabel sebagai pertubuhan haram, malah tuntutan Hindraf tidak langsung dipedulikan. Begitu juga dengan kaum India, baik aspek pendidikan, perumahan dan pekerjaan, kelompok ini memang terabai sejak awal lagi.

Tetapi mengapa kini Najib sanggup kembali mendekati mereka? Inilah satu pendekatan yang dilihat sebagai mengemis sokongan  untuk menipu mereka  kembali bila berjaya meraih sokongan untuk memerintah .

Apabila sudah tersepit, barulah Najib mahu memberi pelbagai komisyen. Barulah Najib nak bertemu untuk berbincang dengan Hindraf, barulah Najib minta mempertimbangkan jasa BN kepada kaum India.

Gaya kempen politik sebegini menjadi petanda bahawa Najib amat terdesak untuk memastikan sokongan rakyat kepadanya terus kekal. Malah, kempen beliau ini tidak begitu menonjolkan parti beliau sebaliknya lebih menfokus kepada dirinya. Entah UMNO sedar atau tidak, tidak pula dapat dipastikan.

Strategi Najib ini pastinya mendapat ilham daripada strategi kempen Barack Obama, namun sayang, mungkin beliau terlupa bahawa kempen Obama itu tidak menjadikan ‘komisyen’ sebagai modal memancing undi.

Kita amat bimbang, jika UMNO menang, rakyatlah yang terpaksa menanggung kos kempen ‘komisyen’ Najib ini. Kita amat sedar bahawa belanjawan baru-baru ini, Najib menggunakan berbilion ringgit hanya untuk ‘one off’ bantuan kepada rakyat.

Kos berbilion itu, jika Najib menang pastinya akan di ‘claim’ kembali oleh UMNO-BN menerusi pelbagai cara, antaranya saman AES, Tol dan pelaksanaan GST. Kos ini semestinya menjadi tanggungan langsung rakyat.

Jika kempen komisyen Najib ini berjaya, memang rakyat akan terpesona dengan lunak kata-kata “Melayu masih pegang kuasa, UMNO akan teruskan agenda bahawa kos kemenangan itu akan dibayar oleh rakyat, suka atau tidak, tiada lagi jalan keluar. Rakyat di sini maksudnya – kita, termasuk rakyat yang menyokong UMNO dan ahli UMNO di kampung. Masa ini tiada gunanya. 

25 November 2012

lancar BERSIH 4.0 ( PR )...pengerusi SPR memang keturunan anak haram.....halalkan menipu dalam pilihanraya untuk menangkan UMNO-BN...!!!!

Disebalik kebimbangan Selangor tentang 28 per peratus pengundi baru di negeri Pakatan Rakyat (PR) itu berkemungkinan “pengundi hantu”, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tetap dengan pendirian tidak boleh menghalang mereka yang berdaftar oleh kerana mereka mempunyai hak sah untuk membuang undi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

“Dibawah undang-undang, mereka adalah pemilih berdaftar yang sah di Selangor dan mereka boleh mengundi di Selangor, tidak kisahlah mahu panggil mereka ‘pengundi hantu’ atau tidak, mereka berdaftar.

“Mereka boleh mengundi di Selangor semasa hari pilihan raya,” kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof 

Pengerusi suruhanjaya tersebut mengulas laporan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim Jumaat lepas -menunjukkan satu kajian dijalankan baru-baru ini yang menyatakan negeri itu dapat mengesan sebanyak 134,675 daripada 497,084 pengundi baru berdaftar bagi suku keempat tahun lepas.

Untuk pengundi yang Selangor dakwa tidak dapat dikesan, walaupun tidak dapat dikenal pasti “bukan bermakna mereka tidak boleh mengundi sama sekali”, kata Abdul Aziz.

Beliau juga berkata bahawa SPR menentukan tempat pengundi seseorang berdasarkan alamat dinyatakan dalam kad pengenalan beliau (IC) dan bukan mengikut tempat kediaman semasa pengundi, yang boleh menjadi antara kesukaran dihadapi negeri tersebut dalam percubaan untuk mengesan pengundi berdaftar.

“Masalahnya adalah mereka tidak pernah tinggal [tetap] di alamat itu,” katanya, merujuk kepada alamat yang dicatatkan dalam IC pengundi.

Abdul Aziz berkata terdapat pengundi yang bekerja secara kontrak dan dipaksa untuk berpindah dengan kerap kerana sifat kerja mereka.

Pengundi sebegitu, katanya, mempunyai alamat tetap tetapi hanya kembali sekali-sekala.

Beliau juga menegaskan bahawa beliau bukan tidak pernah mendengar kumpulan besar pengundi berdaftar, termasuk keseluruhan keluarga, menggunakan alamat sama bagi saudara atau rakan, “kesenangan posmen” kerana mereka tinggal di kawasan pedalaman atau bandar-bandar yang tidak diiktiraf oleh pihak berkuasa dan oleh itu tidak mempunyai nombor rumah betul atau pun nama-nama jalan.

Seluruh kampung boleh berkongsi alamat tunggal, tegas beliau, sambil menambah bahawa kes-kes seperti ini menyukarkan untuk mengesan pengundi.

“Terdapat juga kemungkinan mereka ini menggunakan alamat orang lain kerana tidak memiliki alamat sendiri kerana tinggal di kawasan setinggan, tidak memiliki alamat... kadangkala mereka gunakan alamat kedai kopi, kedai basikal, alamat surau dan lain-lain,” kata Abdul Aziz.

Pengerusi suruhanjaya itu berkata SPR akan memeriksa balas dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), yang bertanggungjawab mengeluarkan IC — atau dipanggil MyKad - untuk mengesahkan identiti warganegara dan rekod mereka adalah sahih.

“Jika JPN kata ya, jadi kami akan daftarkan alamat itu,” katanya.

Beliau menambah bahawa SPR memberikan tempoh dua minggu untuk sebarang bantahan direkodkan.

“Jika tiada bantahan, kami akan gazet nama itu. Jika ada, kami akan buat inkuiri awam,” katanya.

Abdul Aziz berkata SPR berulang kali menasihatkan semua pengundi berdaftar untuk memeriksa dan memastikan butiran pendaftaran pengundian mereka - nama, alamat dan butir-butir lain - direkodkan dengan betul, dan memberitahu SPR jika terdapat sebarang kesilapan.

Beliau menegaskan bahawa di bawah undang-undang, SPR hanya boleh menukar alamat mengundi jika pengundi membuat permintaan.

“SPR tidak boleh menukar alamat rakyat dengan sesuka hati,” katanya.

Beliau berkata pengundi kadang-kadang mengubah alamat mereka di JPN tetapi gagal memaklumkan kepada SPR — yang menyebabkan kritikan bahawa daftar pemilih bukan yang terkini.

Salah satu faktor menyebabkan kelewatan adalah JPN tidak dikehendaki oleh undang-undang untuk memaklumkan kepada SPR perubahan dalam status pendaftaran pengundi.

SPR sering dikritik oleh pemantau pilihan raya Bersih 2.0 dan ahli politik pembangkang kerana dikatakan gagal untuk membersihkan daftar pemilih daripada pengundi yang meragukan.

“SPR hanya benar-benar boleh membersihkan daftar pemilih dengan bantuan pengundi dan rakyat Malaysia,” kata Abdul Aziz. Pengundi tidak dikenalpasti” masih mempunyai hak mengundi, kata pengerusi SPR

 

 

penyapu sial

 

 

anjing pukimak UMNO nie tak habis habis nak menangkan UMNO-BN...patut dah kasi mampos ajer dia nie...memang asik nak kasi naik darah kita orang PR aje...memang sial punya keturunan anak haram...

Kata-kata bangsat ini keluar dari salah seekor bapak anjing UMNO , Wan Ahmad Wan Omar, Pengerusi SPR!. yang wajib dipecat segera.

Pengundi hantu wajar dihapuskan segera bukan dengan membelanya. Dengan cara itu anda membenarkan pengundi BN untuk mengundi dua atau tiga kali secara haram .

kita tidak mempersoalkan pengundi sebenar tetapi bagaimana pengundi BARU boleh menjadi tidak boleh dikesan? Dan jika mereka berdaftar melalui cara yang diragui malah bukan warganegara itu yang dipersoalkan?

Nampaknya Kerajaan BN membenarkan JPN untuk mendaftarkan pendatang haram untuk menjadi warganegara dan JPN mengambil perintah itu. SPR dimaklumkan mendaftarkan pendatang-pendatang (sudah dengan IC tetapi tanpa addressess betul) dan SPR mengambil perintah itu juga. Ini adalah satu rantaian helah konsipirasi untuk membantu kemenangan BN. Jadi, pengkhianat (BN) perlu dikutuk dan jangan mengundi kerajaan haramjadah ini lagi

Marilah kita berdoa ini adalah terakhir pilihan raya yang tercemar dengan rasuah dan penyelewengan . Selepas GE13, Insyaallah, Malaysia akan mempunyai Pilihanraya Bersih dan Adil, dan yang paling penting sekali, Negara ini akan ditadbir oleh KERAJAAN BARU!

[Untuk pengundi bahawa tuntutan Selangor tidak dapat dikesan, ia "tidak bermakna mereka tidak boleh mengundi", Abdul Aziz berkata.]

Ini adalah alasan yang cukup bagi anjing ini wajib dipecat supaya banyak wang pembayar cukai, tidak perlu di bazirkan untuk membela pelawak bodoh sebegini dalam kedudukannya...

jadi ... jangan tunggu lagi lancar BERSIH 4.O ( PR )

kes pemerkosaan bapak rais di buka ....pastinya bapak rais mengelupur seperti termakan narkoba...mana mau lari pak....!!!!

rumah robengah hasil ugutan dan rasuah dari pak rais supaya mulutnya di tutupi dari membicara isu pemerkosaannya

Kedutaan Besar Indonesia dan polis republik itu akan membuka siasatan kes pemerkosaan dan rasuah oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Seri Rais Yatim terhadap bekas pembantu rumahnya, Robengah dalam masa terdekat.

Laporan tersebut diterima oleh kedutaan tersebut sebagai informasi baru untuk memulakan siasatan.Kementerian Kaunselor Kedutaan, Suryana Sastradiredja dan Polis Kerjasama Antarabangsa Kedutaan, Benny Iskandar telah mengesahkan untuk membuka siasatan terhadap Robengah dan juga majikannya iaitu Rais Yatim yang juga ahli parlimen Jelebu.

Kes ini akan dirujuk kepada pihak berkuasa anti rasuah di Indonesia.Kita  juga   memantau dari masa ke semasa untuk mengetahui sama ada siasatan dibuat atau tidak dan jika perlu kes ini   wajar di kemukakan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika tidak ada sebarang tindakan diambil.

Laporan tersebut juga dibuat berhubung kemungkinan wujudnya ugutan terhadap Robengah.Kita  mengesyaki wujud ugutan terhadap Robengah sehingga terpaksa berdiam diri kerana bimbang keselamatan beliau dan keluarga, walaupun hakikatnya telah diperkosa dan maruahnya dinodai.

Robengah sendiri menyatakan bahawa beliau telah diberi amaran oleh orang besar di Malaysia yang melarang beliau dari membicarakan perkara ini.

Pada awal 2011, Malaysia digemparkan dengan pendedahan mengenai penglibatan Rais dalam kes rogol melibatkan pembantu rumahnya, Robengah yang berasal dari Indonesia.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, sepertimana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.

Bagaimanapun, beliau menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan tidak menghadapi masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Robengah  di dapati hidup mewah dengan rumah dianggar bernilai RM100,000, walaupun beliau dan suami tidak bekerja.

Pelbagai pihak  sebelum ini membuat laporan polis berhubung kes itu namun sehingga kini, tiada siasatan dilakukan

 

 

penyapu sial

 

 

Kebenaran Kat Malaysia nie tak akan kita tgk selagi UmNO parti syaitan yg telah mereka sendiri akui memerintah.. Yg dok kena rakyat bawah je.. Lu pikir la sendiri...sejarah dah membuktikan semua tu..

pendokong hak rakyat vs penyamun duit rakyat....selagi UMNO berkuasa segala penyamun duit rakyat menyorok di celah burid Najib dan Rosmah....!!!!

talam vs NFC....NFC menang...sorok celah burid najib ,rosmah dan UMNO

Kita mencabar Perdana Menteri, untuk mengikut contoh Kerajaan Selangor dan mengeluarkan kertas putih skandal Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang melibatkan dana awam berjumlah RM 250 juta.

Ini kerana Kerajan Selangor telah mengeluarkan kertas putih tentang pelunasan hutang Talam Corporation kepada Selangor berjumlah RM 392 juta, yang hangat diperkatakan oleh pemimpin Umno-BN.

Kertas putih tersebut telah berjaya membuktikan bahawa dakwaan kerajaan negeri gunakan duit rakyat untuk ‘bailout’ syarikat Talam adalah tidak benar dan tidak berasas.

Kejayaan membentangkan kertas putih ini telah membuktikan pentadbiran PR bersikap telus, jujur dan tidak menyembunyikan sebarang urusniaga yang melibatkan harta milik rakyat yang bernilai jutaan ringgit.

NFC perlu diaudit oleh firma antarabangsa seperti PriceWaterhouse Coopers.Kita mahu kerajaan Persekutuan menerangkan kepada rakyat bagaimana dana milik rakyat ini telah dibelanjakan dan membentangkan semua perbelanjaan, pihak yang membelanjakan dan aset-aset yang dibeli untuk disemak oleh rakyat..

Terdapat ahli politik BN yang lantang mengkritik usaha kerajaan Selangor mengutip hutang Talam tetapi ‘menikus’ dalam isu skandal NFC.Kita percaya sekiranya kerajaan Persekutuan dan Perdana Menteri gagal menyediakan kertas putih, maka terbukti Barisan Nasional tidak jujur menguruskan harta rakyat dan tiada alasan lagi untuk rakyat terus menyokong Barisan Nasional pada pilihan raya akan datang..

bapak syaitan di kenali semakin nyanyuk hanya tunggu dajjal datang menjemput....kini tuduh Presiden PAS pula disokong syaitan....keling pundek nak mampos ke apaaa...!!!!

sape nak rasa duduk di neraka jahanam....boleh ikut jubor dan burid keling pundek syaitan di kenali ini...!!!

 

Selepas memberi gambaran bahawa Umno ialah syaitan yang dikenali dan pembangkang pula ialah Malaikat yang tidak dikenali, tiba-tiba Mahathir pukimak  keling kutty menukar kenyataan kononnya Presiden PAS pula disokong syaitan.

Kenyataan terbaru bekas Perdana Menteri itu menyerlahkan sikap 'putar belitnya' untuk menyelamatkan diri selepas melabelkan Umno BN sebagai syaitan dikenali sebelum ini.

Dia  terpaksa cakap belit untuk menyelamatkan dirinya yang telah mendakwa Umno adalah syaitan yang dikenali.Lebih parah lagi beliau juga membuat kenyataan Malaikat juga membuat salah. Seribu kali malang 3.5 juta ahli Umno tidak menyanggah kenyataan  bapak syaitan ini .

PAS sentiasa memerangi syaitan apatah lagi syaitan yang dikenali kerana ia adalah ajaran Islam.

Apa yang pelik  biarpun keling pundek kutty ini  memberi jenama syaitan dikenali kepada BN, namun tiada ada seorang pun yang menentang atau marah terhadap beliau.

Ertinya mereka semua diam dan redha atas jenama tersebut. Tidak ada pula kita kedengaran Ulamak Umno menegur kenyataan beliau, termasuk Najib selaku Presiden Umno.

Memang   keling pundek ini seorang yang kebal berpolitik  di dunia , siapa yang berani sanggah alamat gelap masa depan di dalam politik.

Contohnya Abdullah Badwi yang berani membatal projek Jambatan Bengkok, sampai hari ini beliau dendam dan membelasah Abdullah tidak kira masa dan tempat  dan hanya PAS dan Pakatan yang berani menyanggah si keling laknatullah ini .