ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 November 2013

DBKL jadi perompak .....penduduk KL mula lancarkan bantahan...!!!

juara keseluruhan merompak  penduduk KL....

 

Sekurang-kurangnya 30 persatuan penduduk di Kuala Lumpur akan bersatu untuk menentang cadangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menaikkan kadar cukai taksiran yang dilihat terlalu tinggi.

Wakil persatuan penduduk Bukit Bandaraya, Bangsar Baru, Lucky Garden dan Bangsar Park akan bertemu hari ini untuk membincang cadangan menghimpunkan sekurang-kurangnya 30 persatuan seumpama itu di Kuala Lumpur.

Presiden Persatuan Penduduk Bukit Bandaraya Datuk Mumtaz Ali berkata, kali terakhir mereka berkumpul adalah ketika membincangkan Draf Pelan Bandaraya KL 2020, dimana mereka telah membentuk persefahaman di kalangan 30 persatuan penduduk untuk mendengar pandangan mereka.

"Dalam mesyuarat esok (Selasa), kita akan berbincang kemungkinan bergabung tenaga dengan mereka semula bagi memastikan suara kita berkesan," kata Mumtaz

Beliau juga sedang merancang untuk menyediakan contoh surat bantahan untuk digunakan oleh semua penduduk yang terlibat bagi membolehkan mereka membuat bantahan secara individu.

Semalam, ahli parlimen Pakatan Rakyat di Kuala Lumpur meminta penduduk Kuala Lumpur agar membantah cadangan kenaikan kadar taksiran itu dengan menghantar surat bantahan sebelum 17 Disember.

DBKL sudah mula menghantar notis kepada pemilik rumah dan bangunan di Kuala Lumpur bagi memaklumkan cadangan kenaikan cukai taksiran antara 100 % hingga 1000% atau lebih.

Notis itu bagaimanapun menyebut, jika ada bantahan terhadapnya, ia hendaklah dibuat sebelum 17 Disember.

"Kami mahu penduduk membuat bantahan secara individu. Kami akan kumpulkan surat-surat ini dan akan digabung bersama dengan bantahan daripada persatuan sebelum dihantar.

"Kami buat begini bagi memastikan bantahan kami tidak ditolak dengan alasan tidak banyak bantahan yang mereka terima," jelas Mumtaz.

Beliau juga memaklumkan, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang menyertai majlis makan malam anjuran persatuan penduduk Bangsar Baru Sabtu lalu dalam ucapan ringkasnya telah berkata akan melihat bantahan itu.

"Menteri telah menjelaskan isu kenaikan cukai taksiran itu kerana ia menjadi isu hangat kini dan berjanji akan melihat jika ada bantahan mengenainya," kata Mumtaz.

Menurut Mumtaz, ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar yang turut menyertai majlis itu juga berjanji akan membawa isu ini ke parlimen.

Beliau menambah, apabila contoh surat bantahan itu selesai, ia akan dikongsikan dengan semua yang terlibat dengan harapan semua mereka akan menghantar bantahan itu.

Setiausaha persatuan penduduk Bangsar Baru Prem Kumar Nair pula berkata, mesyuarat hari ini juga akan membincangkan memorandum yang akan mereka hantar kepada Tengku Adnan dan Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Ahmad Phesal Talib.

"Kami akan berbincang bagaimana untuk membantah cadangan ini secara bersama. Kami adalah pihak yang terlibat dan kita akan meminta justifikasi kepada cadangan kenaikan ini daripada pihak yang mengendalikannya," kata Prem kepada The Malaysian Insider.

Tengku Adnan sebelum ini mempertahankan cadangan itu dengan berkata ia dilakukan kerana tidak ada kenaikan sejak 21 tahun lalu.

Katanya, penduduk mempunyai masa sehingga 17 Disember untuk menyampaikan maklum balas kerana ia bukan keputusan akhir lagi dan menambah kerajaan akan mempertimbangkan bantahan dan berbincang cara untuk menyelesaikannya dengan pendekatan yang boleh diterima semua pihak.

Dalam sidang media semalam Nurul Izzah berkata, kadar baru itu tidak boleh diterima sama sekali dan alasannya sangat mengarut.

"Alasan kadar taksiran tidak naik selama 21 tahun tidak cukup baik. Jika kenaikan hendak dibuat ia hendaklah secara perlahan-lahan bukan serentak begini," katanya.

"Ia akan membebankan mereka yang menyewa rumah di KL. Pemilik pula terpaksa menaikkan kadar sewanya kerana cukai taksiran ini."

Naib Presiden PKR itu berkata, kenaikan itu tidak boleh diterima kerana perkhidmatan DBKL menurun sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Dr Tan Kee Kwong menyokongnya dengan berkata, harga gula dan minyak juga telah meningkat.

"Kos kehidupan sedang meningkat, macam mana rakyat hendak menghadapi semua ini," katanya

 

 

penyapu sial

 

 

DBKL dari dulu sampai lanie x habis habis menyusahkan penduduk KL...dah la kehidupan makin terhimpit dengan kos sara hidup semakin meningkat di tambah lagi dengan kesesakan keadaan sekeliling di sana menambahkan lagi penderitaan hidup penduduk kl...dulu setakat samun sana sini kini dah jadi perompak di siang hari...melampau tu...macam tak cukup di beri makan oleh kerajaan UMNO-BN...wajar kita tentang tindakan yang mencekik darah rakyat...!!!!

No comments:

Post a Comment