ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

05 November 2013

demokrasi kepala butoh BN guna pendatang asing dan pilihanraya di adakan pada hari bekerja itu yang anak syaitan di kenali bangga banggakan...!!!!

Kejayaan BN kurangkan majoriti PAS, satu kemenangan, kata Mukhriz

Kejayaan BN kurangkan majoriti PAS...kejayaan haramjadah SPR juga...jangan lupa jasa2  besar SPR yang membantu penipuan besar besaran  di mana mana  pilihanraya  di negara ini...!!!

Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir (gambar) menyifatkan kejayaan Barisan Nasional (BN) mengurangkan majoriti undi PAS lebih daripada separuh dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, adalah satu kemenangan.

"Daripada aspek itu, ia satu kemenangan agak baik walaupun kita gagal menangi kerusi Sungai Limau," katanya kepada pemberita di Bilik Gerakan BN di Yan, malam tadi.

Beliau berkata, BN menerima keputusan PRK itu, namun berjanji tidak akan menghentikan usaha mendekati sekolah pondok seperti yang terkandung dalam Aku Janji BN pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) demi meningkatkan syiar Islam.

"Kita tetap bertanggungjawab ke atas apa yang berlaku di sini kerana daripada perspektif kerajaan, kita tidak bersifat pilih kasih," katanya.

Beliau berkata, kerajaan negeri BN akan meneruskan dua projek yang diumumkan, iaitu jalan raya Guar Chempedak ke Pulau Bunting dan cadangan membina pelabuhan di pulau itu.

Pada PRK semalam, PAS mengekalkan kerusi DUN Sungai Limau dengan majoriti 1,084 undi. Calonnya Mohd Azam Abd Samat, 37, memperoleh 12,069 undi berbanding calon BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim, 52, yang mendapat 10,985 undi.

Walaupun PAS menang kerusi DUN Sungai Limau, majoriti undi yang diperoleh Mohd Azam merosot sebanyak 61 peratus berbanding majoriti diperoleh bekas penyandang, Tan Sri Azizan Abdul Razak. Mohd Azam memperoleh majoriti undi 1,084 berbanding 2,774 undi yang dimenangi Azizan.

Sementara itu, BN walaupun kalah dalam PRK itu memperoleh anjakan undi sebanyak 4.4% berbanding dalam PRU13 Mei lalu.

Pada PRU13 calon BN Mohd Fazillah Mohd Ali memperoleh 10,520 undi, dan kini Ahmad Sohaimi memenangi 10,985 iaitu pertambahan sebanyak 465 undi.

Ditanya faktor kekalahan BN, Mukhriz berkata, ia bukan disebabkan faktor calon memandangkan kedua-dua parti bertanding meletakkan calon yang berwibawa daripada segi ketokohan.

"Mungkin ada unsur lain seperti ideologi politik. Saya juga terkilan kerana tohmahan yang mereka lakukan pada setiap pilihan raya kecil," katanya.

Mukhriz bagaimanapun mempertikaikan pengundi di kawasan Bukit Besar yang lebih ramai memandangkan di situ cuma sekolah pondok sahaja dan jumlah penduduk sekitar ratusan orang.

"Sejak dahulu lagi, tempat ini sering memberi undi kepada PAS. Bukan bermaksud kita persoalkan tetapi ia masih berlegar dalam pemikiran, adakah tindakan mendaftar orang luar sebagai pengundi boleh diterima sebagai amalan demokrasi," katanya.

Daerah Mengundi Bukit Besar mempunyai 2,359 pengundi berdaftar yang merupakan jumlah terbesar daripada 19 daerah mengundi dalam kawasan DUN Sungai Limau.

Mukhriz juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan jutaan terima kasih kepada jentera BN dari seluruh negara yang bertungkus lumus membantu BN Negeri Kedah pada sepanjang PRK DUN Sungai Limau.

"Kerjasama dan bantuan yang dihulurkan amat dihargai. Walaupun kalah, saya berharap ia tidak mematahkan semangat semua pihak di dalam memperjuangkan, memperkasakan BN, apatah lagi bermuafakat untuk membela nasib rakyat," katanya.

Sementara itu, Ahmad Sohaimi menerima keputusan PRK itu dengan hati terbuka.

"Kita kena percaya pada rukun Iman dan kada dan kadar yang ditentukanNya," katanya.

 

 

 

penyapu sial

 

 

 

Kejayaan BN berjaya mengurangkan majoriti undi PAS ....... adalah satu kemenangan, ia ibarat seorang isteri yang obesiti berjaya mengurangkan berat badan adalah satu kemenangan buat dirinya. suaminya tetap sayang padanya kerana dia orang sama pada kacamata suami walaupun fizikalnya berubah. Maknanya PAS tetap MENANG .....adakah tindakan mendaftar orang luar sebagai pengundi boleh diterima sebagai amalan demokrasi. Nak tanya Mukhriz " adakah tindakan memberi I/C pada pendatang asing kat Sabah oleh bapanya boleh diterima sebagai amalan demokrasi....

Muhriz....ko guner segala jentera Kerajaan Persekutuan dan Negeri... konak bermegah... itu prinsip Demokrasi ker yg ko blajar! Anak sama bapak samer aje auta

Mengurangkan majoriti undi bukan saja kejayaan Nasional Nasional (BN), tetapi kejayaan SPR Malaysia kerana bikin hari pilihanraya Sg. Limau pada hari bekerja.

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia HARUS BANYAK BELAJAR DARI KOMISI PEMILU INDONESIA.MEMALUKAN RANTAU ASIA AJA.....

No comments:

Post a Comment