ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 November 2013

sama sama rasis...sepadanlah utusan jamban dan sultan songsang....kah kah kah....!!!!

Utusan Malaysia puji pendirian Sultan Selangor dalam isu Allah

Sultan Songsang menerima pujian daripada akhbar  jamban milik Umno, Utusan meloya  kerana pendiriannya yang tidak berkompromi membenarkan bukan Muslim di negeri tersebut merujuk Tuhan mereka dengan kalimah Allah.

Dalam kolum Awang Selamat menerusi edisi Ahad Utusan Meloya , Mingguan Meloya, tindakan Sultan Songsang  (gambar) dipertahankan kerana membuktikan peranannya dalam memelihara kesucian agama Islam.

"Sultan tidak diam diri dan teragak-agak untuk bertindak apabila kedudukan Islam terancam," kata Awang Selamat.

Awang Selamat juga menyifatkan gesaan Sultan Songsang  agar bukan Islam tidak merujuk kalimah Allah sebagai Tuhan adalah amaran kedua yang dikeluarkan pada tahun ini dan mesej yang cuba disampaikan adalah jelas dan terang.

"Ia sangat bermakna untuk semua Muslim dan Awang berharap tidak ada pihak yang cuba mengambil kesempatan terhadap titah Sultan demi menjaga keharmonian dalam negeri," katanya.

Awang juga memberi amaran supaya menghentikan sebarang provokasi melibatkan dalam isu kalimah Allah kerana kesabaran umat Islam juga mempunyai batasnya.

"Provokasi dijangka dalam pelbagai bentuk tetapi kesabaran umat Islam juga mempunyai batasnya.

"Awang berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan tegas dan pencegahan kerana isu ini sudah menjadi isu keselamatan. Jangan tunggu sehingga ia terlambat,” katanya.

Rabu lalu, Sultan songsang mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah dalam`Bible' dan penerbitan Herald versi Bahasa Melayu dihentikan serta merta.

Baginda bertitah, ia bagi mengelak kekeliruan dalam kalangan umat Islam di Selangor khususnya dengan penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain.

Sehubungan itu, baginda meminta rakyat Selangor supaya menghormati dan mematuhi keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor serta undang-undang berhubung penggunaan kalimah Allah.

"Ini kerana kalimah Allah bagi umat Islam adalah merujuk kepada Tuhan Yang Satu (Esa) seperti yang terdapat di dalam surah Al-Ikhlas," titah baginda menerusi kenyataan media yang dikeluarkan Setiausaha Dewan Diraja Selangor, Hanafisah Jais di sini.

Pada 14 Oktober lalu, Mahkamah Rayuan menghalang Gereja Katolik daripada menggunakan kalimah Allah dalam akhbar mingguan berbahasa Melayu Herald sebagai rujukan kepada Tuhan bagi agama Kristian.

Isu kalimah Allah bermula pada awal 2009 apabila Kementerian Dalam Negeri (KDN) membatalkan permit akhbar Herald menggunakan kalimah Allah merujuk kepada tuhan.

Tindakan tersebut menyebabkan gereja mengemukakan saman kepada kerajaan kerana melanggar hak dalam Perlembagaan.

Mahkamah Tinggi kemudian membenarkan semakan keputusan dan membatalkan pengharaman oleh KDN untuk menggunakan kalimah Allah oleh Herald.

Hakim turut menjelaskan gereja mempunyai hak dalam Perlembagaan untuk menggunakan kalimah Allah dalam akhbarnya kerana agama selain Islam boleh mengamalkannya secara aman dan harmoni.

Katanya, meskipun Islam adalah agama Persekutuan, ia tidak memberi kuasa kepada kerajaan menghalang gereja menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya

 

 

penyapu sial

 

 

siapa awang selamat nie....tukang angkat sampah ,penjilat taik atau penjilat burid rosmah...apa tarafnya dia nak bagi amaran kepada rakyat yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan islam dalam komuniti mereka...sape pulak sultan yang memandai mandai nak melarang rakyat bukan muslim di negerinya dari mengguna kalimah Allah dalam komunitinya...sebelum mengajar rakyat...ajar dulu anak kamu yang songsang...!!!

kat sabah dan sarawak tak de hal pun...janganlah nak double standarad ...apa beza sabah dan sarawak dengan semenanjung...kat indon bersepah kalimah Allah di gunakan di gereja...kenapa awang selamat dan sultan songsang tak melalak kat depa tu...ada berani ka...isu bukan apa pasal politik nak tipu umat islam dan menindas bukan bukan islam itu ajer...

kalau nak pertahan kalimak Allah....pertahan dulu HUDUD ALLAH SWT.....baru betul....kalau sajer nak pertahan hanya kalimah Allah ...pergi mampos lah dengan lu semua....!!!!