ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 November 2013

kami lagi pelik bila SPR jadi jurutonggeng UMNO laknatullah....dari dulu,kini dan selamanya selagi UMNO haramjadah memerintah....!!!!

SPR 'pelik' Anwar nafi sebut pengundi Bangladesh

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata beliau hairan dengan kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menafikan menuduh kerajaan membawa masuk 40,000 pengundi warga Bangladesh dalam pilihan raya umum lalu.
Abdul Aziz yang dipetik dalam laporan Utusan Malaysia hari ini menyebut, pembangkang berkali-kali mendakwa bahawa kerajaan dengan kerjasama Jabatan Perdana Menteri dan Majlis Keselamatan Negara membawa masuk 40,000 pengundi luar.

“Saya cukup pelik apabila ada orang yang sanggup menafikan perkara yang pernah disebut apatah lagi perkara itu diulang-ulang walaupun telah dinafikan kami dan kerajaan.

“Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah,” katanya seperti dipetik Utusan Malaysia.

Beliau mengulas kenyataan Anwar semalam bahawa dakwaan 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

Anwar berkata, beliau telah membuat semakan dan mendapati pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah membuat kenyataan seperti itu.

Jelasnya, Pakatan hanya membuat dakwaan berhubung kewujudan pengundi luar tetapi tidak menyebut bahawa pengundi tersebut adalah pengundi Bangladesh.

Anwar mengulas laporan akhbar semalam berhubung kenyataan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina yang menafikan dakwaan bahawa 40,000 rakyatnya diterbangkan ke Malaysia untuk mengundi pada Mei lalu.

Anwar pada 2 Mei lalu mendakwa bahawa Jabatan Perdana Menteri menjadi dalang satu operasi rahsia menerbangkan pengundi meragukan dari pelbagai lokasi di Sabah dan Sarawak ke semenanjung Malaysia hampir setiap hari menjelang hari pembuangan undi.

Menurut Anwar, PKR mempunyai senarai penumpang tersebut yang sebahagian besarnya adalah warganegara asing.

Menurutnya, menjelang hari mengundi pada 5 Mei sekurang-kurangnya 40,500 orang telah dibawa ke semenanjung menerusi hampir 16 penerbangan setiap hari.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun ketika membentangkan Bajet 2014 bulan lalu mengaitkan bahawa Pakatan Rakyat mendakwa 40,000 pengundi itu adalah pengundi Bangladesh.

Dakwaan mengenai 40,000 pengundi Bangladesh itu juga diulangi Najib ketika ditemuramah dalam satu program CNN.

Pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga dalam reaksinya awal bulan ini berkata tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terus-menerus menafikan mengenai dakwaan tersebut sebagai satu helah untuk mengelak dari menjawab dakwaan penipuan dalam pilihan raya.

 

 

penyapu sial

 

 

Kenapa ya org yg 'pendek akal' selalu dapat tempat yg baik dlm agensi Kerajaan selepas dia bersara. Antara kriteria penting mesti boleh menjadi lembu yg dicucuk hidung, kuda tunggangan, jadi kaldai politik kepada tuannya, kuda trojan dan macam-macam watak yg dia sendiri tdk sedar dia bercakap kdg-kdg bangang ada dan bengang pun ada. Ini sdh masuk karektor dua alam. Sebelah kaki ke langit dan sebelah kaki ke bumi. Diberi makan dia makan masa nk menyondol dia boleh buat apa pun.

PR cakap ada usaha utk membawa org asing utk mengundi dgn mengunakan pesawat MAS dan Airasia..jadi pada pengerusii SPR aka lembu UMNO...jgn pelik ..rakyat yg pelik pasal gaji dibayar oleh rakyat tapi sanggup jadi hamba dan balaci UMNO... haram syurga pada manusia yg mengkhianti amanah rakyat....

Aku lagi pelik bila SPR tak siasat kenyataan DSA selepas pengundian awal dengan bukti nama, kad pengenalan dan status kewarganegaraan.

“Warganegara tersebut termasuk India, Bangladesh, Filipina, Indonesia. Soalan saya bagaimana orang dalam kategori warganegara ini boleh dibawa masuk sebagai pengundi awal di bawah tentera dan polis." -DSAI

“Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, "tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah,” katanya seperti dipetik Utusan Malaysia."

Habis tu yg berpuluh laporan polis siap ngan puluhan bukti video camna plak...tu x dikira aduan kot...