ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

02 November 2013

harapkan pagar , pagar makan padi....pemimpin UMNO -BN yang rasuah termasuk yang membela lembu di kondo sama taraf dengan pengawal yang jadi perompak bank dan kedai emas...!!!!

perompak kolar biru...nasib mu malang kena buru....

perompak kolar putih...nasib mu bergantung kepada mandat rakyat yang menipu

perompak kolar putih betina...nasib mu bergantung kepada kepala perompak kolar putih di atas...

2 ekor perompak kolar putih...perompak perompak  yang sama taraf  kejahatannya tetapi berlainan darjat...

Baru baru ini  berlaku lagi peristiwa iaitu pengawal sebuah kedai emas merompak kedai emas yang dijaganya itu. Minggu lalu seorang pengawal keselamatan di sebuah bank di Subang Jaya membunuh pegawai di dalam bank tersebut dan membawa lari sejumlah wang rompakan yang besar. Semua orang tidak boleh dipercayai kerana ramai yang ‘harapkan pagar, pagar makan padi’.

Peristiwa terbaru ini  amat menakutkan. Bayangkan pengawal keselamatan yang sepatutnya menjaga keselamatan kedai emas itu sendiri merompak emas yang sepatutnya dijaganya itu. Siapalah yang perlu dipertanggungjawabkan tentang perlakuan ini? Siapa yang hendak menjaga keselamatan emas yang bernilai jutaan ringgit di setiap kedai emas itu?

Itu sebabnya nilai kemanusiaan itu mesti dijaga sebaik mungkin kerana jika dibiarkan ia akan merebak dan akhirnya tidak boleh dikawal lagi. Begitulah sedihnya orang ramai jika harta dan wang ringgit mereka diperkosa oleh mereka yang diamanahkan untuk menjaganya. Lebih dasyat lagi bila  kerajaan yang rasuah  yang tidak beramanah  membazirkan  beratus bilion ringgit wang rakyat dan dicuri secara sistematik oleh pimpinan haramjadah kita.

Kalau diletakkan gambar pengawal keselamatan yang merompak di kedai emas di Kuala Lumpur semalam dengan pemimpin yang rasuah itu, sememangnya tidak ada perbezaannya. Kedua-duanya adalah manusia yang tidak memegang amanah. Jika Perdana Menteri dan isteri, atau mana-mana pemimpin mengambil wang rakyat walau dengan cara yang halus dan sistematik sekali pun, mereka tidak ada bezanya dengan pengawal keselamatan yang merompak kedai yang dijaganya itu.

Begitulah hinanya pemimpin rasuah itu dan tidak ada perbezaan sifat dan sikap di antara kedua-dua pengawal keselamatan dan pemimpin rasuah itu. Bezanya pemimpin Umno dan BN atau Pakatan Rakyat yang rasuah itu, mereka memakai kot dan bertali leher sedangkan pengawal keselamatan itu hanya memakai pakaian biasa. Yang memakai tali leher itu dinamakan perompak kolar putih dan yang seperti pengawal keselamatan itu perompak kolar biru.

Jika ada pun perbezaannya yang lain, pengawal keselamatan itu terpaksa lari dan bersembunyi. Mereka takut ditangkap oleh polis dan pihak berkuasa. Perompak yang berkolar putih itu pula susah untuk ditangkap kerana selalunya  nasib  menyebelahi mereka. Lain daripada itu tidak kira perdana menteri atau menteri serta pegawai tinggi kerajaan serta ketua eksekutif GLC, mereka tetap sama tarafnya dengan pengawal keselamatan yang merompak kedai emas semalam jika mereka ini melakukan rasuah.

kita  berharap pihak berkuasa akan berjaya menangkap pengawal keselamatan itu, dan dihadapkan ke mahkamah serta merta. Dalam pada itu, pihak berkuasa juga wajar menangkap semua pemimpin yang rasuah kerana mereka tidak ada perbezaannya dengan pengawal keselamatan yang menjadi perompak kedai emas kelmarin.

Perompak kolar putih ini lebih dahsyat lagi buruknya kerana ia melibatkan wang rakyat berbilion ringgit  dan tidak mungkin di tangkap selagi kerajaan yang ada masih memerintah sedangkan pengawal keselamatan yang menjadi perompak itu hanya merompak kedai emas sahaja dan akan tertangkap tidak berapa lama lagi.

Yang  masih  tidak tertangkap lagi ialah mereka yang menyamun khazanah negara kita selama ini kerana yang hendak menangkap penyamun dan perompak itu pun adalah orang yang perlu ditangkap.

 

 

penyapu sial

 

 

20 dahulu kita tak pernah mendengar cerita sebegini. namun sekarang ia bebas berlaku di mana mana. siapa yang harus di persalahkan...??? jawapan nya adalah kita sebagai rakyat yang tidak dapat membezakan baik buruk pemimpin yang di lantik . Bak kata pepatah "BAPAK BOREK ANAK RINTIK".