ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 October 2012

bila syaitan yang di kenali jadi penjarah hasil PETRONAS....rakyat cuba di perbodohkan....!!!

lambang  pembaziran hasil kerja  syaitan yang di kenali

Minyak mcm juga seperti air atau dulu bijih timah. Sewajarnya air tidak dijual kpd rakyat dgn harga yg mahal kerana ia hasil semulajadi yg diberikan Allah.

Begitu juga dgn minyak. Bukannya Petronas lahirkan minyak tapi ia sudah ada cuma dicarigali oleh Petronas utk mendapatkannya. Ia bukan dicipta tetapi telah tercipta oleh yg Maha Esa. Biarlah Petronas mencari hasil keuntungan berganda syarikat milik rakyat ini di luar negara dgn pelaburan seperti paip saluran gas, loji2 penapis, loji2 petrokimia dan sebagainya.

Dgn rakyat Malaysia utk apa dpt keuntungan yg melampau. Cukup utk operasi dan untung sikit2 sudah la. Bukankah minyak itu milik rakyat. Kamu uruskan sahaja dan kami rakyat yg bayarkan gaji. Tak perlulah cekik darah kami. Malah Allah berikan bonus pula utk Petronas apabila gas juga boleh digunakan atau dlm erti kata lain 2 in 1 keuntungan Petronas.

Petronas mesti ingat hasil yg mereka perolehi itu dtg dari negeri mana. Jika keuntungan RM 100 juta, adakah salah utk kerajaan negeri tersebut memprolehi RM 20 juta...tak sampai separuh pun. Kita tahu yg di di atas itu kroni2   celaka akhirnya terpaksalah akur utk menyokong kempen belanjawan 2013 kerajaan utk mengelakkan dipersalahkan.

Patutnya Petronas langsung tidak boleh bersuara demikian. Biar kerajaan negeri agih-agihkan kekayaan negeri masing2 utk rakyat mereka merasainya. Ini hasil dipungut tetapi mereka menjadi negeri yg termiskin. Contohnya Sabah.

Negara miskin bukan kerana duit Petronas 20% itu diagih-agihkan kpd rakyat tetapi kerana ketirisan atau kebocoran. Contohnya RM 5700 utk membeli seunit jek kereta kerajaan yg berharga RM50. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dgn harga RM30,000. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dgn harga RM143.

Lebih teruk apabila kerajaan membayar subsidi RM17 billion kpd Penjana Tenaga Bebas (IPP).Projek e-mel 1Malaysia yg menelan belanja RM50 juta. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion dan byk lagi yg berjumlah berbillion ringgit.

Cukuplah kalau nak bodohkan org. kita marah sgt sb Pteronas ini ingat kita masih tidak bijak mcm tok nenek kita dulu agaknya. Kalau tak bagi kerajaan negeri habis dkt kerajaan pusat juga. Cukuplah KLCC itu lambang pembaziran dan Formula 1. Org kampung boleh masuk KLCC tapi tak mampu nak beli barangan di dlmnya sedangkan ia terbina hasil bumi yg Allah berikan kpd rakyat Malaysia.