ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

14 October 2012

Bubarkan ajer SPRM kalau setakat jadi budak hingusan penjilat najis celah burid kroni kroni pukmak UMNOBN...!!!

Rakyat memberi kuasa kepada umNO(Baru)bN memerentah dah 55 tahun, negara dalam cengkaman dan genggaman urustadbir negara 1Malaysia dengan sewenang-wenangnya.

Kini diterajui oleh DS Najib RM al Haj mewarisi umNO(Barua)bN dari Pak Lah dan PAk Lah dari Dr Mahathir. umNO(Barua)bN melalui Menteri Kewangan juga Perdana Menteri 1Malaysia Najib RM al dayusi  telah bentang belanjawan bajet negara 2013. Bajet negara dibuat umNO(Barua)bN sudah termaktub 14 tahun berturut-turut kebanggaan dan megahnya umNO(Barua)bN dengan Bajet Depesit berganda yang tempang.

Hinggakan dikhabarkan hutang negara dalam dan luar telah melebihi daripada separuh anggaran pendapatan negara. Kini negara berhadapan dengan jurang muflis seperti dialami oleh beberapa negara Eropah sejak dua tahun ini.

Ianya berterusan dalam merealisasi perbelanjaan pembiayaan syaitan yang nampak yang dipuja disintuk limau untuk mewujudkan spesis dikalangan umNO(Barua)bN menjadi kaya melangit macam Qarun durjana, diluar pertimbangan budibicara ehsan melihat kepada rakyat untuk dikongsi menikmati secara adil dan saksama.

Kerajaan umNOBarua)bN 1Malaysia terus berslogan hayalan penangan daun ketum kunun untuk  membela rakyat jelata dalam masa serentak menindas dan menyodok  sepuas-puas harta rakyat negara.

Mereka mencipta peluang projek mega yang auta kepada kroni-kroni untuk memungut untung berbilion untuk terus menekan rakyat seperti projek AES Automated Enforcement System, yang rakyat marhaen mempertikaikan pelaksanaannya. .

Peneraju kerajaan pusat umNO(Barua)bN mereka sering berpesan dan menyeru rakyat supaya hendaklah berjimat cermat dalam perbelanjaan harian. Rakyat wajarlah menabung untuk usia tua. Mereka pemimpin umNO(Barua)bN adalah jenis pemimpin telunjuk lurus kelingking berkait.

Dalam masa yang sama ketua kerajaan umNO(Barua)bN dan bini  betina puakanya yang rambut kembang, bersekali dengan kroni-kroni, saudara mara, kaum kerabat terus sakan hora dan joli duit rakyat di dalam negara dan di luar negara setiap bulan semasa mereka membuat lawatan resmi dan pribadi. Mereka pelahap belanja duit rakyat negara tanpa rasa bersalah dan takut dengan Allah. Itulah budaya warisan pemimpin umNO(Barua)bN dah lama dah!!

Pelaksanaan kerajaan yang tempang, ia telah melahirkan rakyat terbelah kepada 2 puak kategori hidup. Sebiji macam dalam lagenda film yang dibuat oleh Allahyarham TS P. Ramlee iaitu "ANTARA DUA DARJAT" kira-kira 50 tahun yang lampau. Kini, rakyat sedang melihat, sedang tengok dan menyaksikan bagaimana pemimpin-pemimpin Negara dari umNO(Barua) dan komponan bN, di semenanjun, di Sabah dan di Sarawak semua mereka adalah penyamun tarbus yang rakus dan pelahap, terus mengaut, mengukur, songlap kekayaan milik negara rakyat dipenghujung usia kerajaan sebelum Parlimen dibubarkan untuk diadakan PRU13.

Dikalangan umNO(Barua)bN sendiri kini menyedari dengan sesungguhnya mereka selepas keputusan PRU13 akan berada diposisi sebagai PEMBANGKANG. Ianya akan diketuai oleh Najib RM al  dayusi  atau Sembab Al Malaun, sama-samalah kita tunggu saatnya.

The time is comming. Mereka pelahap sunggoh menjadi-jadi macam Qurun yang dilaknat oleh Allah itu. Mereka menghimpun harta kekayaan yang berligar dan berputar dikalangan pemimpin-pemimpin negara 1Malaysia umNO(Barua)bN mereka menyamun dan melanun.

Sekelip mata sahaja  terkumpul kekayaan  dikalangan anak bini, adik beradik, teman taulan dan kroni-kroni umNO(Barua) dan komponan bN 1Malaysia di Semenanjung dari Perlis sampai Johor, di Sarawak dan di Sabah yang melampau batas sempadan.

Penguasa negara dan kuncu-kuncunya yang kebal dengan undang-undang berkaitan rasuah tak lut, pelari cukai dan sebagainya. Rakyat jelata menangis keluar air mata darah prihal dapat tengok dengan mata lendir masing-masing lunggukkan kekayaan mereka diluar akal sehat memikirkan cara-cara memperolehinya. Bijak dan pandainya mereka berniaga, sekelip mata menjadi billion man n billion woman.

Sedangkan ramai dikalangan mereka mengaji tidak seberapa dan tercicir dalam belajar dan pembelajaran. Hatta mereka bukanlah mewarisi perniagaan turun temurun. Tidak memiliki skill sebagai usahawan yang berpengalaman dan berhemah. Kelebihan mereka kerana aku PM maka anak bini adik beradik diutamakan. aku KM menjejaki kerjalaku PM,

Aku MB peluang depan mata, bodoh kalau tak sebat. Aku Jusa Super A biarlah sama-sama kita meniakmati.Perniagaan mereka jenis mee segera instant. Bermodalkan air lior dengan kuasa ditangan, macam lampu Aladin. Rakyat yang papa kedana pun kadang-kadang terfikir juga, andai pun gaji sulung dan gaji penamat ketika pencen, bukan sekadar berpuasa tetapi betapa sepanjang hidup dan hayat tidak usik sekupang pun untuk belanja, pasti himpunan wang gaji tidak seberapa dengan yang dikendong untuk membeli harta yang dimiliki mereka.

Pemimpin 1Malaysia dan kroni-kroni mereka, sesungguhnya mereka cukup mendapat perlindungan, bibit rasuah dan rasuah terang terlepas pandang. Buatlah apa saja, mereka jenis tikam dengan keris telanjang warisan umNO lok 7 pun tak lut. Inikan pula teguran dari rakyat jelata apalagi dikalangan lawan politik mereka. Kekayaan yang dikaut dengan membina gedung 7 keturunan bukan sekadar belanja harian, tetapi joli sakan pun tidak luak, tak akan habis mereka kumpulkan.

Rakyat melihat mereka terlibat dan terbabit dengan salahlaku berniaga dan berurusan secara haram dan gelap. Mereka mengamalkan rasuah yang terancang berpanjang secara smart patner, disemua sudut dan tempat. Rasuah yang membina mereka menjadi Qarun secara lanun dan penyamun, semua-semua kesalahan dilalui mereka tidak sekali-kali merasa bersalah dan gerun dengan neraka Allah.

Sesungguhnya dipenghujung usia kerajaan umNO(Barua)bN, sebelum parlimen dibubar dan sebelum PRU13, dikesempatan yang berbaki ini, mereka sebok melihat saki baki yang belum mereka galas, kebas dan kukur. Sebab itulah KTMB hartanya banyak sepanjang Arau Ke Johor Baharu, sepanjang Gemas ke Tumpat nak di rembat dalam masa dekat.

Sebab itulah apabila mereka umNO(Barua)bN selama-lamanya mereka budayakan rasuah untuk menguat kedudukkan dan mendapat sokongan ahli mengangkat mereka menjadi pemimpin dalam parti, diikuti jawatan kerajaan 1Malaysia umNO(Barua)bN perengkat pusat dan disaki baki beberapa negeri. Diatas landasan rasuah mereka umNO(Barua)bN berjaya menjadi pemimpin dan kerajaan pusat.

Makanya talihayat akhir untuk PRU13 menyelamatkan umNO(Barua)bN terkubur, maka vaksin untuk menangkan umNO(Barua)bN dalam PRU13 terpaksa gunakan rasuah juga untuk membeli undi rakyat dengan tunai menerusi beberapa pendekatan diwujudkanNajib RM al  dayusi  seperti KRIM, BRIM, Kedai 1Mlaysia dan lain-lain. Buatlah apa sahaja untuk mendapat kembalikan minat dan kepercayaan rakyat pengundi kepada umNO(Barua)bN, terpaksa membeli undi rakyat pengundi dengan rasuah bersiri yang sedang dilancarkan Najib RM al dayusi  melalui Bajet 2013 yang dibentangnya. Bajet 2013 akan menjadi saksi, ianya adalah bajet terakhir yang Menteri Kewangan dari umNO(Barua)bN buat. Hatta ramai dikalangan AP umNO(Barua)bN akan sayonara dengan Parlimen Negara, InshaAllah.

Dikalangan pemimpin umNO(Barua)bN, mereka menjadi megah dan mereka cukup juah dengan kekayaan yang dikautdisagat. Sampaikan mereka tersenarai diantara orang kaya dunia dan orang kaya Asia. Tak usah kiralah senarai orang kaya negara. Inilah padanya negara apabila dibangunkan oleh kerajaan dan parti yang menghalalkan rasuah.

Manakala rasuah itu menjadi budaya darah daging denyut nadi pemimpin umNO(Barua)bN, sekali pun mereka yang hadirnya dikalangan beragama. Bukan menjadi penghalang terhadap rakan mereka untuk larang, tetapi pemegang ugama dalam umNO(Baru)bN bedal juga, 2 X 5 sahaja. Mereka tidak amal kitab mengajar teman mereka. Tetapi pikul tajak 6" menebas di padang golf, tempat bertemu syaitan yang nampak.

Rakyat melihat KM Sarawak dan anak bininya bergelumang dengan rasuah tegar perda mega. Sampaikan PM1Malaysia Najib RM al dayusi , bersuara fitnah pembangkang keatas KM Sarawak termasuk anak bininya. Makna siasah yang tersirat PM1Malaysia melarang dan menghalang secara tidak langsung, mana-mana pihak cuba ganggu gugat KM Sarawak.

Kerana kalau ada anasir cuba mendekati KM Sarawak & family, bukan saja TSTM tumbang, ianya akan menjahanam dan lingkup bersekali dengan kerajaan 1Malaysia dan Najib RM al dayusi  terpelancut dari Putrajaya, pasti TS TM akan tarik partinya PBB bila-bila keluar mendadak dari bN, inilah kebenarannya Najib RM al dayusi  bacul bertindak dekat KM Sarawak TS TM.

Bukan itu sahaja penyakit kronik yang sedang menimpa umNO(Barua)bN khususnya kerajaan 1Malaysia pimpinan Najib RM al dayusi menjadi PM. Kerajaan terpaksa membasoh berak cirik KM Sabah Musang Taman, bukan rasuah tuntas untuk KM Sabah, jangan hampa tuduh. RM40,000,000.00 adalah duit lanun penyamun untuk derma politik kepada umNO(Baru) Sabah.

Husin penipu pun tobat lahum nak percaya, helah dan madah membela KM Sabah DS Musang Taman yang dibuat oleh Najib RM al dayusi. Najib ada berani bertindak dekat KM Sabah? Najib mesti lindung dan kepung jangan usik pemimpin bN dari umNO(Barua) di Sabah dan pemimpin bN dari PBB. Silap-silap bertindak, terkangkang  Najib RM al dayusi.

Sekiranya tindakkan diambil keatas kedua-dua dan kuncu-kuncu KM2S, sebaik bertindak kerajaan 1MALAYSIA Najib akan terbubar, bilamana AP PBB di Sarawak bersama KMnya keluar bN. Diikuti oleh AP Sabah bersama KMnya tinggalkan bN. Ap macam? Kemungkinan berlaku atau tidak? Itulah sebab punca, sepi dan sunyi mereka terus melanun di Sabah dan di Sarawak demi untuk menyelamatkan Kerajaan 1Mayaysia dan menyelamatkan umNO(Barua)bN dan Najib al dayusi  dari bersemayam di Putrajaya.

Kalaulah SPRM tidak adakuasa pendakwaan, dan kemampuan untuk melakukan siasatan bebas kepada pemimpin-pemimpin dari umNO(Barua)bN, dalam pendapat dan kacamata rakyat dan SPRM sendiri berhemat mereka terlibat dengan rasuah, tak dapat laksanakan undang-undang kerana penghalang pemimpin kerajaan sendiri. Seperti pemimpin umNO(Barua)bN, PBBbN, mcAbN, miCbN dan lain. SPRM menjalankan tugas secara saksama dan adil, ianya dihalang kerana untuk menyelamatkan kroni dan kerajaan. Makanya lebih baik, demi untuk menyelamatkan wang rakyat negara; bubar dan mansohkan saja SPRM.

Kalau sekadar SPRM bermegah dan gah dengan adanya bangunan tersergam indah dan pegawaiberunifom yang hebat segak tampan. Tetapi semua cap ayam belanda.tidak ada guna, buat rugi beras negara. Fikir-fikirlah wahai rakyat jelata ketika membuang undi di PRU13 nanti, kita gantikan umNO(Baru)bN gilir 1kali menjadi pembangkang dalam Parlimen selepas PRU13, biarkanlah PR pula mentadbir di Putrajaya, saksi dan tengok perubahan kebaikkan kebajikan sejahtera rakyat akan terbela, InshaAllah.