ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 October 2012

najib...bapak kepada bapak lembu NFC bodohkan rakyat dengan gula gula PRU untuk menipu pengundi muda....!!!!

Rebat RM200 bagi pembelian telefon pintar 3G adalah satu langkah yang tidak bijak oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib mengumumkan pakej khas one-off, bernilai RM300 juta, bagi belia yang berusia 21-30 tahun, dan memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM3, 000 dan ke bawah.

"Ini adalah untuk memberi manfaat kepada 1.5 juta belia," kata Najib, yang juga Menteri Kewangan, berkata ketika membentangkan Bajet 2013 Jumaat lepas.

Walau bagaimanapun, langkah itu hanya akan memperkayakan peniaga, kerana Najib juga mengumumkan bahawa rebat hanya akan sah apabila dibeli dari kedai-kedai yang dilantik.Ia adalah satu pengumuman yang bodoh macam lembu NFC. Berapakah harga sebuah telefon pintar? Harga purata adalah sekitar RM1, 000

Jika anak muda mahu menikmati rebat RM200, dia akan terpaksa membelanjakan RM800 dari poket sendiri untuk membeli telefon pintar. Jadi, peniaga mendapat RM800

Jika anda tidak mengeluarkan RM800 anda tidak akan mendapatkan telefon pintar. Mereka yang akan mendapat manfaat adalah peniaga yang dilantik, bukannya Rakyat.

Begitu  juga dengan peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan untuk mendapatkan telefon pintar tersebut, pembeli juga mesti melanggan pakej internet.Itu bermakna anda tidak boleh lagi menjadi pengguna prabayar yang anda perlukan untuk melanggan pakej internet jika anda mengambil kesempatan daripada rebat, yang pasti kos akan menjadi lebih tinggi.

Ini akan terus meningkatkan perbelanjaan orang-orang yang membeli telefon pintar. Ia adalah ekonomi bodoh Najib. Dia tidak faham? Dia tidak berfikir? sebab beliau bukan pakar ekonomi mau pun pakar belanjawan yang  memikirkan kesan buruk kepada rakyat.

RM200 tidak mencukupi untuk membeli telefon pintar. Pengumuman adalah hanya untuk menarik pengundi muda. Jika Najib fikirkan dia boleh memenangi pilihan raya umum yang akan datang dengan skim itu, dia akan silap.

Najib telah menyediakan gula-gula untuk kumpulan sasaran tetapi telah melakukan sedikit untuk wanita dan warga emas dalam Bajet 2013.

Anak Muda  juga  mahukan pendidikan percuma la… bukannya kurangkan harga telefon..... bodoh punya NAJIB... lagi bagus kalau duit itu digunakan untuk buat jalan tar pergi ke ba'kelalan atau buat jalan-jalan lain di Sarawak… ataupun RM300juta itu digunakan untuk manafaatkan rakyat dengan lebih bijak… 

 

 

penyapu sial

 

 

bila rakyat negara diibarat macam lembu kondo cucuk hidung atau dah dipawahkan

manakala anak muda BN mana mau pendidikan percuma..diorang nak jadi samseng hang kebun je..janji dapat duit..

Tak faham keperluan rakyat. Yang diperlukan anak-anak muda ialah pekerjaan - bukan telefon!

Lagi satu, apasal Najib tak hadir sidang Parlimen lepas bentang Bajet?

Maruah sebagai pengundi muda bukan bernilai RM200. Jangan jadi bodohlah UMNO nak kaut undi di PRU akan datang kerana kami golongan muda bukan pengemis bodoh. Yang kami nak kebajikan kami dijaga bukan beri gula - gula macam kau beri derma kepada pengemis. UMNO mesti ditumbangkan pada pru akan datang dari dulu kini dan selamanya.