ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 September 2011

Nak bodek sampai bergayut di tetek Rosmah sanggup si profesor anak keling pariah merapu...menghina bangsa melayu....!!!



Kenyataan Prof Zainal Kling yang menganggap Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British atas alasan hanya ada perjanjian naungan sebagai sesuatu yang memalukan dan menjatuhkan kredebiliti beliau sebagai ahli akademik.

Kenyataan beliau yang mewakili Majlis Profesor Negara (MPN) menghina perjuangan bangsa yang selama ini menjadi sumber inspirasi generasi anak merdeka.



Kurikulum sejarah sekolah-sekolah sejak sekian lama memahamkan pelajar kita bahawa British adalah penjajah dan kita merdeka dari penjajah dengan laungan Merdeka!I Ia tidak memerlukan seorang profesor untuk memahami bahawa ‘merdeka’ membawa pengertian kebebasan dari sesuatu penjajahan dan bukan naungan..

Kenyataan beliau turut menghina pejuang bangsa Melayu  selama ini kerana jikalau bukan penjajahan mengapakah adanya “istilah ‘pejuang kemerdekaan’, mengapakah adanya semangat nasionalisme menentang penjajahan British?”

Bukankah Perjanjian Pangkor menandakan penjajahan kepada kekayaan negara dan eksploitasi kekayaan hasil bumi untuk memberikan kekayaan kepada penjajah?

Tidak cukupkah maruah bangsa diinjak apabila anak bangsa tidak ada suara dalam menentukan nasib bangsanya selama dijajah?”..

Kita  tidak tahu apa maksud si anak keling ini apabila memutarbelitkan istilah penjajah kepada penaung.

Adakah beliau mahu mengatakan bahawa generasi anak merdeka telah ditipu oleh buku-buku sejarah atau tawarikh yang kita baca di bangku sekolah dan di universiti?

Oleh itu kita menuntut supaya pihak MPN melucutkan beliau dari terus menganggotai MPN bagi memelihara kredibeliti majlis ini dan menuntut supaya gelaran profesor ditarik balik kerana menghina sejarah bangsa  melayu sendiri dan penghayatan kemerdekaan yang baru sahaja kita sambut,...

kita  juga menuntut Zainal menarik balik kenyataannya bahawa “kita tidak dijajah, kita hanya dinaungi oleh British.”

Jika beliau tidak menarik balik, ini menandakan bahawa seluruh rakyat Malaysia yang masih hidup dan yang mati selama ini telah ditipu dengan mempercayai bahawa kita telah dijajah sedangkan kita hanya dinaungi sahaja.



Kita  menyeru kepada Kementerian Pelajaran supaya mengambil tindakan yang tegas terhadap profesor ini yang menimbulkan kekeliruan yang amat berbahaya terhadap perjuangan bangsa yang terbina selama ini..

Penafian terhadap kemerdekaan negara pada 1957 itu lahir daripada fakta yang disebut berulang kali  bahawa Tanah Melayu langsung tidak pernah dijajah oleh British, suatu kenyataan yang tidak disiarkan oleh media massa perdana yang dikuasai kerajaan,..

Malah bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar juga menggambarkan bahawa penubuhan Umno pada 1946 bukan untuk mendapatkan kemerdekaan negara, tetapi hanya untuk memastikan bahawa Tanah Melayu dikembalikan kepada pemerintahan dahulu.

Manakala penekanan Tun Hanif berkaitan tragedi Bukit Kepong hanya mengisyithar bahawa kematian pasukan polis sebagai wira walaupun tidak menafikan pasukan polis ketika itu di bawah pemerintahan British.

Bagaimana status pejuang-pejuang Melayu Perak seperti Datuk Maharaja Lela Pandak Lam yang dihukum buang negeri dan pejuang-pejuang Melayu lain yang terbunuh ketika dikatakan menentang British.

Jika Tanah Melayu tidak dijajah, siapakah yang mereka tentang dan siapakah pula yang menghukum dan membunuh mereka. Adakah ini angkara Melayu gunakan British untuk menentang dan membunuh sesama Melayu?” ..

No comments:

Post a Comment