ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 September 2011

sandiwara zaid kaki botol meng"KITAI" partinya untuk menjilat burid najib bakal tercapaikah...!!!

Mantan Menteri Dalam Negeri yang kini merupakan Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) iaitu Datuk Zaid Ibrahim (foto) bakal kembali kepada UMNO dalam masa terdekat ini. Ia berikutan beberapa "taktik licik" beliau untuk mengaburi mata rakyat dengan melakukan helah "perang dingin" sesama "orang kuat" parti baru-baru ini.

Sandiwara pergolakan dalaman itu dilakukan bagi memudahkan KITA dikuburkan dan Zaid kembali bersama UMNO sebelum pilihanraya umum ke-13 tidak lama lagi. Baru-baru ini, parti yang ditubuhkan Januari lepas, dikatakan bergolak apabila ramai anggota Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti itu mengecam hebat tindakan "tidak beretika dan tidak mengikut perlembagaan" Presiden Datuk Zaid Ibrahim memecat anggota CWC.

Tindakan memecat tiga anggota CWC setiausaha pusat Abdul Latif A. Tambi, bendahari Rashid Azad Khan dan anggota CWC Muhammad Firdaus Christopher dikatakan dibuat tanpa sebarang sebab kukuh dan hanya menerusi surat tidak rasmi iaitu hanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS). Malah, seorang anggota CWC parti itu, Mohd Zahrein Zakariah dikatakan akan memanggil satu mesyuarat agung luar biasa parti sebagai saluran undang-undang untuk mendesak Zaid meletak jawatan. Sekali pandang, memang rakyat melihat Zaid akhirnya teraniaya. Selepas keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dia kemudian cuba untuk menjadi "jaguh seperti Anwar" dengan "menakluki" parti kecil seperti Parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) sebenarnya.

Bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan itu akhirnya menubuhkan parti Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) pada awal Januari tahun ini. Keputusan drastik Zaid keluar PKR menerusi blognya dan kemudian memecat ahli CWC parti KITA menerusi SMS membuktikan memang ada sesuatu yang tidak kena kepada bekas Calon PKR di Pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor ini.

Nampak benar, beliau bukanlah seorang tokoh pemimpin yang berwibawa untuk berjuang membela rakyat. Apa yang lebih dikejarnya ialah "pangkat dan jawatan". Biar pun dia mecipta sejarah sebagai satu-satunya Menteri di Malaysia yang meletakkan jawatan ketika "masih berkuasa", namun kini Zaid nampak begitu kecewa dengan keputusan beliau dulu.

Beliau sangka dia boleh disanjung sebagai "hero" seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun semua itu meleset. Akhirnya Zaid Ibrahim mencatur semula peluang untuk kembali kepada UMNO selepas melihat partinya sekarang "KITA" tidak mendapat sokongan majoriti rakyat. Malah, KITA dilihat tidak mempunyai harapan langsung untuk mendapat undi pada Pilihanraya Umum Ke-13 ini nanti. Jika adapun, mungkin ramai calon mereka akan "hilang wang pertaruhan" jika KITA terus menyertai PRU-13 menerusi pertembungan tiga penjuru.

Maka akhirnya, Zaid terpaksa mencari jalan terbaik untuk beliau kembali kepada UMNO. Bagai "bulan jatuh ke riba", peluang yang dinantikan Zaid akhirnya tiba bila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bertindak memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) baru-baru ini. Tindakan Najib itu, memberi ruang terbuka untuk beliau kembali kepada UMNO. Tambahan pula, ketika dia meletak jawatan dan meninggal parti itu, isu tentang ISA adalah antara punca yang menjadi faktor utama tindakan drastiknya dulu.

Zaid  harus diuji kesetiaan dan keikhlasannya untuk "kembali ke pangkuan UMNO". Dengan itu  Zaid mencari jalan agar dia dipecat oleh KITA, agar rakyat tidak nampak yang dia bersalah. Di atur strategi kononnya KITA bergolak agar "skrip nampak lebih real". Dalam masa yang sama dia juga mengeluarkan kenyataan memuji Perdana Menteri yang bertindak berani memansuhkan ISA, kerana itulah yang diperjuangkan ketika meninggalkan UMNO dan kerajaan.

Kini, satu lagi ujian terakhir yang mungkin diuji kepada Zaid Ibrahim. Beliau mesti meyakinkan rakyat bahawa kerajaan BN pimpina Najib harus dikekalkan kerana sudah melaksanakan segala pembaharuan termasuk memansuhkan ISA. Lantaran itu jugalah, Zaid khabarnya akan mengadakan jelajah demokrasi KITA ke seluruh negara bagi meminta rakyat menyokong usaha Perdana Menteri, menyelamatkan demokrasi di Malaysia.

Alasan kukuh beliau berbuat demikian sudah pastilah berkenaan pengumuman pemansuhan undang-undang darurat, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan undang-undang berkaitan akhbar, yang memberikan kebebasan berhimpun dan bersuara kepada rakyat, adalah perisytiharan yang penuh bermakna dan bersejarah. Dalam satu kenyataan semalam, Zaid mengatakan adalah amat penting bagi rakyat di semua peringkat dalam negara ini memahami tujuan dan maksud transformasi dasar itu. Kononnya tanpa pemahaman yang mendalam, maka rakyat Malaysia boleh dikelirukan oleh pihak-pihak yang menentang transformasi berkenaan.

No comments:

Post a Comment