ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 July 2012

along berlesen jadikan peminjam mangsa dan orang lain yang untung

 

PTPTN , apakah akhirnya peminjam(pelajar) yang menjadi mangsa, sedangkan kolej swasta kaut keuntungan? Kenapa Kementerian Kesihatan tidak membuka lebih banyak kolej kejururawatan untuk memberi peluang kepada rakyat untuk belajar pada kos yang minima tanpa memikirkan keuntungan?

 

Pindah pelajar kolej kejururawatan ke IPT lain

6 Julai 2012

Nasib 553 pelajar sebuah kolej kejururawatan swasta di Seri Kembangan, Selangor yang terjejas berikutan pusat pengajian berkenaan gagal meneruskan operasi mendapat perhatian Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).

Kementerian berusaha memindahkan kesemua mereka yang dipaksa berhenti pengajian itu ke mana-mana kolej kejururawatan di seluruh negara.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr Hou Kok Chung berkata, senarai kolej terlibat akan diserahkan kepada pelajar, Isnin ini untuk proses pemilihan. Beliau berkata, KPT sebenarnya sudah melakukan beberapa pertemuan dengan pihak pengurusan kolej yang gagal meneruskan operasi bersama pelajar dan ibu bapa sebelum ini.

“Pertemuan dilakukan sebelum keputusan dibuat dan pelajar boleh meneruskan pengajian ke kolej-kolej kejururawatan di seluruh negara melalui aktiviti pemudahcara. “Keputusan ini agak lewat kerana melibatkan banyak isu seperti akademik, pinjaman dengan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), sehinggalah kita mengambil keputusan memindahkan pelajar yang sudah berada di semester empat, lima dan enam,” katanya pada sidang media sempena Majlis KPT Bersama Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) Zon Selatan, di sini, semalam.

Kok Chung berkata, bagi mengelakkan masalah sama berulang, kementerian akan memastikan kesemua pelajar terlibat dipindahkan ke kolej bertaraf empat atau lima bintang dari segi kualiti. Katanya. KPT tidak akan berkompromi dengan IPTS yang tidak memenuhi standard ditetapkan kementerian.

"Kolej terbabit bakal dikenakan tindakan di bawah Akta 555 sebagai peringatan kepada IPTS lain untuk tidak mengabaikan kualiti dan standard operasi," katanya.

 

amkns

 

 

 

penyapu sial

 

dasar penyamun wang rakyat....mana pikir untuk kesenangan rakyat....sibuk kasi untung  kroni aje....kerajaan macam ini wajib di gulingkan aje....menyusahkan rakyat tak habis habis...!!!

No comments:

Post a Comment