ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

18 July 2012

najib susukan babi di hutan...kambing di rumah mampos kelaparan...Bazirkan RM28 Juta Untuk 2 Ekor Panda....cin cin dan beg beg....!!!

Kerajaan tidak perlu membazir puluhan juta ringgit semata-mata membawa masuk dua ekor panda dari China sebaliknya menggunakan dana itu untuk menaik taraf zoo.

Zoo di Malaysia masih banyak kekurangan akibat peruntukan terhad dan kebanyakan beroperasi mengguna dana sendiri.

Kita lihat saja di Zoo Negara dan Zoo Melaka. Keadaannya begitu kritikal disebabkan kerajaan tidak memberi perhatian serius. Sepatutnya zoo-zoo inilah yang perlu diberi peruntukan bukan untuk panda..

Bulan lalu, Malaysia dan Persatuan Pemuliharaan Hidupan Liar China menandatangani memorandum Persefahaman (Mou) untuk meminjam sepasang panda dari republik itu selama 10 tahun.

16 Julai lalu, akhbar melaporkan Perbadanan Putrajaya (PPj) yakin kos lebih RM25 juta bagi menyediakan prasarana pasangan panda itu, akan membawa pulangan.

Nampak sangat kerajaan kononnya mahu mengatasi kepupusan panda sedangkan tujuan sebaliknya mengaut keuntungan yang belum pasti.

Jika kerajaan serius mewujudkan program konservasi, ia boleh dilakukan terhadap haiwan di negara ini yang semakin diancam kepupusan.

Kita ada banyak haiwan-haiwan yang diancam kepupusan. Sebagai contoh beruang dan harimau. Mengapa kerajaan tidak memberi dana untuk program-program sedemikian sedangkan haiwan ini berasal daripada negara kita..

 

 

 

penyapu sial

 

Yang kita dok bangga dengan panda tu buat apa? Haiwan tu kan kepunyaan negara China. Yang kita pi dok tolong bela buat apa? Apa yang kita dapat? Duit tu kalau digunakan untuk pendidikan anak-anak Malaysia kan lebih baik.

Nampaknya sudah makin hari makin hilang hala tuju kerajaan BN kita. Sudah sampai masanya kita tukar angin agar pembaziran tidak berlaku

satu kebarangkalian yang pasti otak piem nim terletak kat kepala lutut...spesis bodoh tak buleh diajar...cerdik tak buleh diikut...

lebih baik buat sekolah baru di sarawak... terutama sekolah yang dah ketinggalan dari segi infratruktur... bukan di pendalaman tetapi sekitar bandar kuching masih banyak sekolah yang daif dan tidak membangun selari dengan kemajuan pendidikan negara! SK Matang Contohnya..murid 750 orang hanya ada 11 bilik darjah bersaiz 80an! kantin seperti sebuah kedai kopi pagi..