ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 July 2012

semua penjawat awam di ingatkan taat hanya kepada Raja dan Negara dan bukan kepada parti perompak,penyamun ,perogol,pencabul dan pembuli UMNO-BN....!!!

 

 1.4 juta kakitangan awam  di ingatkan  bahawa mereka seharusnya "taat kepada negara, Raja, dan Perlembagaan, bukannya kepada parti memerintah,dengan peningkatan berat sebelah oleh penjawat kanan kerajaan.

Mereka perlu ingat kerajaan boleh berubah. Parti politik yang membentuk negara boleh datang dan pergi.

Jika parti yang memerintah, jadi liar, adakah kita akan jadi seperti mereka? Tidak. Kita perlu kekal sebagai penjawat awam dan berkhidmat untuk rakyat,...

Ketua Setiausaha yang dilantik Datuk Seri Ali Hamsa baru-baru ini telah mengingatkan orang bawahannya supaya "lebih tahu" dan tidak mudah mempercayai "janji kosong" dibuat oleh pembangkang..

nampaknya  si  anak anjing  Ali  ini telah memulakan kedudukannya itu dengan "permulaan yang teruk.".

Ia sudah melampau. Ini kali pertama KSN melakukan perkara seumpama itu. Permulaan yang teruk,...

kita ingin mengingatkan Ali seharusnya, sebagai pegawai tertinggi penjawat awam, beliau perlu menghormati Perlembagaan.

Sewajarnya politik perlu dipisahkan dengan tugas penjawat awam  menolak kenyataan Ali yang ketaatan penjawat awam bergantung kepada kerajaan hari ini.

Kita perlu taat kepada negara, Perlembagaan, dan Raja. Kita tidak perlu taat kepada parti. Pada masa sama, mereka tidak boleh campur adukkan dengan politik...

 "ketaatan kepada negara" tidak boleh disamakan dengan "ketaatan kepada Umno dan BN."

Kita turut memuji tugas dan tanggungjawab penjawat awam terhadap kerajaan hari ini, kerana mematuhi arahan pemimpin, namun beliau mengingatkan tugas mereka adalah untuk berkhidmat dengan "professional."

Mereka bukan alat dan hamba kerajaan ... terutamanya bila mereka bukanlah kepentingan mereka..

Mereka perlu menjalankan polisi dengan terurus, efektif, dan telus - itu yang penjawat awam perlu lakukan..

Sejumlah 1.4 juta penjawat awam adalah peti undi untuk BN namun kontroversi berkenaan skim bayaran gaji dan isu utama mungkin memberikan harapan kepada pembangkang dalam pilihan raya akan datang.

Namun, sejak akhir-akhir ini, kakitangan atasan penjawat awam dilihat menjangkaui batas untuk melindungi BN.

Kita juga  percaya mesej-mesej sedemikian mungkin tidak diendahkan mereka.Mereka terikat untuk melakukan tugas kerana menjalankan tanggungjawab mereka. Bila mereka bersara kita akan lihat mereka menyertai pembangkang..

Bukan mudah untuk penjawat awam mengingkari arahan yang diterima dari atas jika mereka rasakan ianya salah.Juga sukar untuk mereka meletak jawatan. Itu periuk nasi mereka..

Namun jelasnya, ia tidak bermakna bila mengundi mereka akan memangkah BN.

Jangan memperlekehkan kepandaian mereka...

 

 

 

penyapu sial

 

 

Bila dah jadi orang penting dan ada kedudukan, biasalah mereka akan menyalahi etika dan guna kuasa. Yang tidak sepatutnya diucapkan akan keluar dari mulutnya. Membodeklah namanya kerana telah diberi kepercayaan oleh pemerintah. Jaga kerusi yang baru dapat. Bukan senang nak dapat jawatan KSN tu. Tapi penjawat2 awam tidaklah termakan oleh saranan nya, mereka adalah yang bijak2 dan tahu buruk baiknya.

No comments:

Post a Comment