ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 January 2013

Ramalan pakar ekonomi Bank Islam buat UMNO melatah....keturunan anak haram ini masih bermimpi untuk menang PRU 13 atas tiket kuku besi , rasuah 1 malaysia dan guna pengundi hantu.....!!!!

Kenyataan pakar ekonomi Bank Islam Malaysia telah mengeruhkan keadaan di kalangan pemimpin Umno dan Putrajaya apabila menjangkakan Pakatan Rakyat (PR) akan menang tipis dalam Pilihan Raya Umum 2013, menurut sumber.

Difahamkan, pemimpin Barisan Nasional (BN) memandang berat kenyataan dan perkiraan Azrul Azwar Ahmad Tajudin, yang menjangkakan PR akan menang tipis dalam PRU akan datang.

Malah, turut difahamkan, pihak pengurusan bank juga mengadakan perjumpaan berkenaan penemuan, yang merupakan sebahagian daripada pembentangan kertas kerja ketika Regional Outlook Forum di Singapura kelmarin.

Pemegang saham terbesar Bank Islam adalah dana untuk ibadah Haji, yang diuruskan oleh Lembaga Tabung Haji, yang mana dimiliki kerajaan.

Sementara itu , ahli Parlimen Umno, Datuk Abdul Rahman Dahlan turut menolak jangkaan Azrul Azwar, malah menggelarnya sebagai spekulasi “mengarut” yang hanya akan memberikan harapan palsu kepada pakatan pembangkang.

Setiausaha BN Sabah itu menambah, bacaan Azrul Azwar tersebut sebagai berat sebelah kerana beliau merupakan ahli PKR Putrajaya.

“Saya hormati semangatnya namun saya fikir beliau harus berpijak di bumi nyata,” kata Abdul Rahman.

Akhbar Singapore Straits Times (ST) hari ini melaporkan, Azrul menjangkakan BN hanya akan menang antara 97 dan 107 daripada 222 kerusi Parlimen — tidak mencukupi untuk membentuk pentadbiran.

Keputusan itu turut bermakna PR hanya akan menang kerusi Parlimen yang goyah, dan jauh daripada majority besar.

Faktor utama yang menjadi jangkaan adalah bangsa dan demografi.

Abdul Rahman, bagaimanapun menjelaskan, laporan dikemukakan Azrul Anwar tidak memetik mana-mana pihak dalam metodologi dan sebab.

“Saya tidak pasti dari mana beliau dapat angka-angka itu,” katanya.

Beliau mengingatkan kemenangan BN dalam lapan pilihan raya kecil dan menegaskan ia akan berterusan dalam pilihan raya ke-13.

“Kami selesa dengan bacaan kami ... Kami percaya kami akan kekal berkuasa dalam kerajaan Persekutuan, bukan itu sahaja, kami akan menambah majoriti,” katanya lagi.

Kemudian, Azrul meramalkan kejatuhan akibat dari kemenangan PR, dengan pasaran saham bersedia untuk bertindakbalas secara “spontan” serta tempoh lanjutan ketidakstabilan dilihat.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan “sabotaj ekonomi” oleh perniagaan dan perkhidmatan awam yang berkait dengan BN.Kerajaan BN masih mempunyai masa untuk melakukan sesuatu bagi menjamin kemenangan melawan pembangkang paling tersusun pada PRU yang mesti diadakan selepas akhir April tahun ini.

Dalam Bajet 2013, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pelbagai pemberian yang memberikan manfaat dalam usaha mendapatkan sokongan menjelang PRU.

Ini termasuklah pemberian pusingan kedua RM500 Bantuan Rakyat 1Malaysia kepada golongan berpendapatan rendah, pengembangan pemberian tersebut kepada golongan muda belum berkahwin berpendapatan bawah RM3,000 sebulan menerima sebanyak RM250.

Awal minggu ini Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mencadangkan pemberian tersebut dijadikan tetap dan dinaikkan kepada RM1,000 jika BN menang PRU.

Bantuan lain termasuklah baucer buku RM500 dan rebat untuk telefon pintar sebanyak RM250 bagi pelajar.

Populariti Najib jatuh dua mata peratusan dari 65 peratus pada November kepada 63 peratus baru-baru ini dalam tinjauan terbaru oleh badan tinjauan bebas Merdeka Center.

Pusingan sebelumnya pemberian BR1M telah meningkatkan sokongan untuk Najib, terutamanya bagi golongan berpendapatan rendah yang merupakan penerima utama.

Tetapi “Himpunan Kebangkitan Rakyat” yang disokong PR esok memberikan risiko terhadap kerja-kerja BN, sepertimana perhimpunan Bersih 28 April 2012 dikatakan menjadi sebab menagapa Najib tidak mengadakan pilihan raya mengejut tahun lalu.

Najib mempunyai pilihan untuk mengadakan pilihan raya 2013 bila-bila masa sebelum 27 April, di mana Parlimen akan dibubarkan dan secara automatiknya pilihan raya akan dijalankan.

 

 

penyapu sial

 

 

UMNO yang bermimpi dengan harapan palsu...mana tidaknya dia fikir selamanya dapat membodohkan rakyat dengan pelbagai skandal...dari skandal kapal scorpene ,lembu pantat shahrizat sehinggalah yang terkini skandal perabih duit pencen tentera untuk tutup mulut deepak angkara rosmah betina puaka...

kalau menang dengan majoriti bertambah seperti malaun tu kata...aku tak heran sebab PATI yang di beri IC BIRU ( pengundi hantu ) mengundi untuk UMNO

kaum melayu yang mengundi untuk UMNO telah bertambah...bangsa bangla , nepal ,indon , rohingya ,vietnam .siam dan pilipina dah jadi sebahagian etnik melayu ...tahniah UMNO kerana meramaikan etnik bangsa melayu....

DASAR MELAYU PUKIMAK KETURUNAN ANAK HARAM....!!!!

dan kalau tak menipu dan guna pengundi hantu confirm UMNO bungkus kali ini....!!!

No comments:

Post a Comment