ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 January 2013

ustazah sundal syaitan yang di kenali ini kata PAS calar kredibiliti ulamak....habis yang dia cium tangan bukan muhrim dan kata melacur di halalkan tu tak menjejas kredibiliti islam ke...???oiii... mashitah.... jangan asik guna akal lembu shahrizat ajer.....!!!!

Mashitah: Pas calar kredibiliti ulama

ustazah  syaitan yang di kenali guna hukum celah burid dia...cium tangan bukan suami dia....halal ....selepas melacur  jadi halal....lepas nie dia nie boleh melacur..

Tindakan pemimpin Pas yang sering berubah pendirian dalam beberapa isu kebelakangan ini jelas mencalarkan kredibiliti ulama parti itu serta menunjukkan kejahilan mereka kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Sebagai contoh, dalam isu penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu, beliau berkata pemimpin Pas dilihat sering mengubah kenyataan mereka hanya kerana mendapat tentangan hebat daripada sesuatu pihak.

"Pemimpin Pas jelas sekali bercakap atas dasar politik dan bukan berdasarkan agama, sebab itu kenyataan mereka boleh berubah-ubah dari semasa ke semasa.

"Kalau bercakap ikut dasar agama, mereka perlu bercakap benar walaupun pahit dan tidak disukai pelbagai pihak, dan ini jelas menunjukkan mereka ini tidak jujur kerana berjuang atas tiket politik," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada pondok-pondok di pejabat Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM) di sini hari ini.

Masitah berkata, tindakan pemimpin Pas yang rata-rata adalah ulama cukup mencalarkan kredibiliti mereka yang menggambarkan seolah-olah ulama boleh dipilih atas tiket politik semata-mata.

"Ini memberi peluang serta ruang kepada rakyat untuk menilai ulama Pas sama ada mereka benar-benar layak untuk menjadi pemimpin atau hanya berjuang atas dasar politik. Inilah hikmah yang diberikan ALLAH menunjukkan bahawa pemimpin Pas tidak tetap pendirian," katanya.

Beliau turut memberi contoh apabila Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengumumkan buat julung kalinya Kelantan menjadi tuan rumah Majlis Tilawah al-Quran Peringkat Kebangsaan Ke-56 Mei depan, Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekelip mata menukar pendiriannya yang sebelum ini mengatakan wanita tidak boleh memperdengarkan bacaan al-Quran.

"Sekarang mereka membenarkan semula wanita di negeri itu menyertai tilawah al-Quran berbeza dengan pandangan sebelum ini mengatakan suara wanita yang membaca al-Quran secara Taranum adalah aurat," katanya.

Ditanya mengenai tindakan Pas menerbit dan mengedar buku Amanat Haji Hadi, Masitah meminta Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil memohon maaf secara terbuka serta menarik balik kenyataan beliau yang terkandung di dalam amanat itu.

"Saya difahamkan buku itu hanya diedarkan di kalangan ahli sahaja, namun bagi saya amanat itu bukannya isu politik tetapi boleh memecahbelahkan umat Islam apabila berlaku pertelagahan," katanya. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

Jual diri kerana terdesak Harian Metro Ahad 19 Jun 2005

SAYA sering membaca kisah wanita (terutama ibu tunggal) yang terpaksa menjual diri untuk membesarkan anak. Punca pendapatan ini secara terang adalah haram. Persoalannya, adakah kehidupan dan pendidikan anak yang membesar dengan wang begini akan mendapat keberkatan Allah? Adakah anak yang mengetahui pekerjaan ibunya tetapi masih menggunakan wang itu akan turut berdosa? Dan bagaimana pula hukumnya jika wang itu digunakan untuk membayar zakat fitrah?

RAZIN Kuala Lumpur

JAWAPAN oleh oleh Datuk Dr Mashitah Ibrahim

HUKUM di dalam Islam berbeza mengikut keadaan seseorang. Mengikut istilah yang dipakai di sini, iaitu ‘terpaksa’, membayangkan wanita berkenaan terdesak melakukan perbuatan dilarang dan bukan dengan kehendak hatinya.

Dia terdesak berbuat demikian demi menyelamatkan anak dan memberi makan. Perkara dilakukan dalam suasana darurat terlepas daripada hukuman biasa. Dalam keadaan biasa, memang melacur itu haram, tetapi jika terdesak dan darurat ia dimaafkan.

Di sinilah timbulnya tanggungjawab masyarakat untuk membantu. Orang terdesak dan darurat tidak mungkin mampu membayar zakat fitrah, bahkan dia tergolong layak terima fitrah. Jika sampai ada lebihan, bererti dia sudah tidak darurat.

ARKIB : 28/06/2005 Tiada alasan boleh melacur kerana darurat

Saudara Pengarang,

Saya berpandangan alasan melacur kerana darurat tidak dapat diterima sama sekali oleh syarak mahupun akal dan adat masyarakat kerana masih banyak lagi jalan lain yang boleh dilakukan untuk menyelesaikan masalahnya lebih-lebih lagi disokong dengan statistik peluang pekerjaan yang banyak dikaut oleh pekerja asing di negara ini, di samping masih terdapat badan-badan kebajikan kerajaan mahupun swasta dan masih ramai warga negara ini yang berjiwa mulia bersikap suka menolong orang yang dalam kesusahan.

 

ZAMRI HASHIM, Pegawai Istinbat, Jabatan Mufti Negeri Perak.

 

nama ajer ustazah...tapi perangai macam pelacur...bagi fatwa yang bukan bukan ikut selera burid dia...boleh pulak perlekeh ulamak tanpa mencerminkan diri sendiri...

Sikap ustazah ini yg suka cium tangan bukan muhrim mencalar kredibilti umat islam...

Malang nyer UMNO ustazah dan Ulama Muda nyer beraliran punnah wal ghannah..... Naseb baik bukan bini aku.... Kalau tak, jenuh nanti nak menjawab dihadapan Allah kelak.

oooooi.....mashitah.....selesaikan lah dulu amanat mahadir..tu..barulah boleh nak masuk..bad amanat haji hadi...dan berbanyakkan lah nasihat kpd..puak2 dema..yg.tak tutup aurat tu.

No comments:

Post a Comment