ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

26 October 2010

isu pasir dah berzaman dah tak selesai sejak zaman BN memerintah...KJ..jangan buat buat tak nampak kroni ko yang rembat selama ini...!!!!

Tuduhan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin di bidas  yang mengaitkan pentadbiran Pakatan Rakyat berhubung isu kecurian pasir di negeri itu.

Menyifatkan kenyataan Khairy dalam ucapannya semasa Perhimpunan Agung Umno minggu lalu sebagai hilang punca,  kecurian pasir adalah isu yang diwarisi malah gagal ditangani sejak puluhan tahun lalu ketika Selangor ditadbir Barisan Nasional (BN).

Khairy dalam ucapannya 20 Oktober lalu mendakwa pentadbiran Selangor mengaku bertanggungjawab terhadap isu tersebut hanya selepas diasak melalui pendedahan oleh pihak Umno.

'Sudahlah mengaku hanya selepas kantoi, Kerajaan Pakatan di Selangor boleh dengan selamba meminta Kerajaan Pusat pula menyelesaikan masalah tersebut," kata Khairy.

Kenyataan Khairy itu  wajar di tempelak dengan mempersoalkan peruntukan Bajet 2011 yang diterima untuk program memperkasakan anak muda sebanyak RM200 juta berbanding RM111 juta yang diperuntukkan untuk Permata.

Malah janji Khairy juga wajar di persoalkan kepada rakyat kawasannya dengan pembinaan monorel semasa pilihan raya umum lalu.

"Beliau sepatutnya lebih risau dengan Bajet 2011 yang baru dibentangkan yang jelas sekali menunjukkan Perdana Menteri gagal untuk melihat program memperkasakan anak muda sebagai keutamaan meskipun anak muda adalah aset penting negara.

Peruntukan RM200 juta jika dibandingkan dengan RM111 juta kepada Permata sepatutnya cukup untuk menguja beliau membahaskannya di peringkat parti.

Janji Khairy kepada rakyat Rembau

Malah, Khairy sepatutnya lebih menumpu untuk menunaikan janji pilihan raya beliau kepada rakyat Rembau iaitu membawa perkhidmatan monorel hingga ke depan pintu rumah mereka. Tiga tahun telah berlalu, jangankan monorel, cerita mengenainya kian menjadi dongeng jenaka...

Sementara itu, , penubuhan anak syarikat negeri Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) bertujuan bagi menguruskan industri pasir dengan sistematik, berkesan dan memberi keuntungan.

Memandangkan matlamat sesebuah Kerajaan bukanlah untuk mendapat perniagaan yang menguntungkan maka kerajaan negeri telah menyalurkan keuntungan ini terus kepada program-program kebajikan yang dijalankan menerusi program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) seperti Tabung Wawasan Anak Selangor (Tawas), Skim Mesra Usia Emas (SMUE), bantuan anak masuk universiti dan Tabung Anak Pekerja Ladang.

Sepanjang 2009, KSSB mencatatkan jualan RM30 juta dan sehingga Jun tahun ini, jualan mencatatkan RM26 juta dan RM5 juta telah disalurkan untuk membiayai MES.

No comments:

Post a Comment