ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

21 October 2010

memang cilanat punya kerajaan BN...kakitangan awam minta bonus sebulan gaji..dapat RM 500...aje tapi bazir RM 500 juta tak ape.....!!!!

Kerajaan tetap beli tren elektrik walaupun SPRM sedang siasat kerugian RM500 juta



Alangkah pelik, pembelian 38 unit Electric Multiple Unit (EMU) 6 koc untuk KTMB dengan harga RM1.8 bilion tetap diteruskan jugak walaupun pembelian itu dalam penyiasatan SPRM kerana berlaku perbezaan harga yang melampau mengakibatkan kerugian wang rakyat sebanyak RM500 juta.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha kata, pembelian tersebut diteruskan memandangkan Kementerian Pengangkutan telah mengeluarkan LOA kepada syarikat dari Cina, Zhuzhou Electric Locomotive Co Ltd untuk membeli 38 unit enam koc Electric Multiple Unit (EMU) dengan harga RM48 juta sebuah.

Semata-mata surat tawaran (LOA) telah dikeluarkan kepada pihak pembekal, kerajaan telah mengenepikan dakwaan penyelewengan yang mengakibat kerugian dan sedang disiasat oleh SPRM.

Kebiasaan kalau SPRM dah siasat, pembelian kenalah tangguh atau diberhentikan bagi membantu perjalanan penyiasatan oleh pihak berkuasa.

Dibimbangi disebalik meneruskan pembelian tren berkenaan walaupun ianya dalam siasatan SPRM, ada campurtangan pihak atasan yang mempunyai keuntungan di sebalik tender pembelian tren elektrik berkenaan.

Bagi Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad, alasan meneruskan pembelian tren berkenaan kerana surat tawaran sudah dikeluarkan amatlah memalukan.



penyapu sial


dah biase makan komisen haram...dari kapal selam sampai tren eletrik pun depa sapu...rugi pun rugilah bukan duit mak bapak wa...aku peduli apa...janji poket aku sendat....macam tu lah kelaku perompak ,penjarah dan pembunuh rakyat 1 monggolia 1 malaysia....!!!!

No comments:

Post a Comment