ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

06 September 2012

pijak gambar burid najib dan rosmah pun terkejut....bukan pijak aje...kencing dan berakkan atas gambar pemimpin korup 1 malaysia memang wajar...Tindakan polis amalkan taktik diktator dan double standard tahan pelajar pijak gambar PM memang kurang ajar....

Polis  kelmarin menahan pelajar kolej disyaki memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada malam ambang Merdeka Khamis minggu lalu di Dataran Merdeka, kata sumber dari Bukit Aman.

Kami menerima petunjuk tentang lokasi beliau sebelum mengesannya di kolejnya. Polis juga telah menyiasat dua orang saksi yang berada ditempat kejadian," kata Datuk Abdul Jalil Hassan dari jabatan siasatan jenayah, Bukit Aman dipetik dari The Star Online.

Lelaki berumur 19 tahun yang belum dinamakan ditahan di kolejnya di Cheras dan akan dibawa ke ibu pejabat polis daerah (IPD) Dang Wangi untuk membantu siasatan.

Pihak polis dilaporkan telah menubuhkan tiga pasukan petugas untuk menyiasat tiga kejadian berasingan yang berlaku sepanjang hujung minggu Hari Kemerdekaan lalu.

Kekecohan meletus minggu lalu selepas beberapa individu telah dilaporkan mengoyak poster yang mengandungi imej perdana menteri, isterinya dan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Tan Sri Abdul Aziz Yusof Mohd pada majlis sama.

Beberapa orang individu dilihat mengibarkan bendera alternatif, sekarang dikenali sebagai Sang Saka Malaya, sebagai alternatif kepada Jalur Gemilang Khamis lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Mohd Bakri Zinin hari ini berkata PDRM akan menyiasat insiden mempamerkan bendera baru bagi menggantikan bendera Malaysia di bawah Seksyen 4 (1)(a) Akta Hasutan 1948, manakala kejadian memijak gambar pemimpin negara kes disiasat mengikut Seksyen 290 Kanun Keseksaan kerana menimbulkan mudarat serta Seksyen 504 Kanun Keseksaan dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak memecahkan keamanan.

Sementara insiden menunjukkan punggung terhadap gambar pemimpin negara boleh disiasat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan kerana cuba mengaibkan kehormatan seseorang.

Sesiapa yang didapati bersalah dalam seksyen 290, boleh disaman sehingga RM400 dan barangsiapa yang didapati bersalah dibawah seksyen 504 boleh dipenjarakan sehingga dua tahun atau disaman, atau kedua-duanya sekali.

Walaubagaimanapun, seksyen 4 (1)(a) dalam akta hasutan menyatakan penjara mandatori selama tiga tahun atau didenda sehingga RM5,000 bagi pesalah pertama dan lima tahun penjara kepada pesalah berulang.

Individu yang bertanggungjawab mengibarkan bendera alternatif ketika himpunan Gabungan Janji pada malam sambutan ambang Kemerdekaan telah membuat pengakuan dan merasakan bendera alternatif yang di bawa pihaknya layak dikibarkan atas nilai sejarah yang terdapat pada bendera berkenaan.

Gabungan Janji dianggotai oleh 47 NGO dan bertanggungjawab menganjurkan perhimpunan Janji Demokrasi pada malam ambang Kemerdekaan malam Khamis lalu yang menyaksikan lebih 5,000 orang menyertai perhimpunan tersebut dengan memakai baju bewarna kuning.

 

penyapu sial

 

apa kena mengena  dengan pijak gambar  dengan akta hasutan....kalau tak menyalahkan guna kuasa nak menindas rakyat....pemimpin haramjadah ini nak di muliakan....kah kah kah...hilang akal punya negara 1 malaysia....pemimpin yg terlibat dengan pelbagai skandal masih nak di muliakan...undang undang apa yg polis anjing ini pakai..???

pembunuh altantuya dan perembat duit rakyat melalui pembelian kapal selam scorpene  pijak gambar dia pun x boleh...kalau mengaibkan...kenapa polis anjing dan kerajaan babi x ambil tindakan 10 akhbar luar negara yang mengaibkan najib dan rosmah...ada konek tak....kes lembu macam mana..???...selagi nama bangsat nie x di bersih kan di mahkamah yang terbuka....wajar gambar haramjadah di pijak....melambangkan betapa bangsat manusia sebegini...

macam ini punya pemimpin nak sanjung apa lagi...babi sial punya najib dan polis anjing penjilat buridnya...tak kan pijak gambar pun burid kamu dah terkejut...!!!!