ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 April 2010

Di paksa cium tangan taik.....UMNO-APCO buli MIC lagi....!!!!

MIC Berterusan Kena Buli Oleh UMNO



cait....busukkkkk.....tangan bau taik.....muhyiidin ..uweekkk...u memang pundek kasi saya cium tangan taik

"Tindakan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan, yang mencium tangan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin membuktikan bahawa beliau tahu adat resam, budaya dan budi bahasa masyarakat Melayu.

Muhyiddin yang mempertahankan tindakan itu sebaliknya membidas pembangkang kerana mendakwa perbuatan ketua penerangan MIC itu sebagai bukti ketuanan Melayu dengan MIC tunduk kepada Umno.

Katanya, tindakan itu helah pembangkang yang sanggup memutar belitkan fakta kerana sudah kehabisan modal.

"Tiada bahan, tiada modal lagi ke, perkara yang baik dijadikan tidak baik, sebab itu saya labelkan pembangkang ini raja putar alam," katanya kepada Bernama selepas merasmikan Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kubu Bharu di Hulu Selangor hari ini.

Muhyiddin berkata, jika hendak dibandingkan Kamalanathan dengan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim, ketua penerangan MIC itu jauh lebih baik daripada segi budi bahasa.

"Saya tak suruh dia cium tangan saya tetapi beliau berbuat begitu mungkin kerana dia sudah faham, bagi saya calon ini amat merendah diri, tidak meninggi hidung, hormati semua pemimpin.

"Kalau dia beri salam pada pihak lain, bertemu dengan orang lain sama ada cium tangan atau tidak, itu tiada apa, mungkin itu adat Melayu yang biasa. Adat lain mungkin tak biasa, bagi saya itu bukan kerana kehendak kita tetapi menjadi satu kebiasaan yang beliau hormati orang tua," katanya.

Muhyiddin berkata, beliau tidak melihat tindakan itu sebagai melutut dan menunduk kepada Umno kerana ia satu perbuatan merendah diri yang diamalkan oleh calon yang mempunyai nilai yang harus dihargai.

"Saya tidak langsung melihat itu sebagai satu perbuatan sampai tunduk dan melutut, macam sesetengah pembangkang kata begitu. Mungkin pembangkang tidak tahu bahasa atau kurang bahasa, jadi bila seseorang sudah ada bahasa begitu dia kata ini sebagai luar biasa.

"Di Malaysia perkara ini tidak luar biasa, saya lihat kadang-kadang orang Cina yang jumpa Perdana Menteri di Seri Perdana waktu Hari Raya salam dan mahu cium kadang-kadang mahu peluk pun ada, jadi apa benda yang hendak diguna sebagai isu," katanya. RUJUKAN

Catatan

Kata orang putih ‘one picture can tell a thousand stories’ , itulah silapnya teknologi terlalu canggih , kadang – kadang kita tidak berhati – hati , maka inilah padahnya.

Inilah bukti penghambaan yang diajar oleh pemimpin – pemimpin UMNO , dipaksanya semua rakyat 1Malaysia menyembah pemimpin2 mereka , bukan sekarang tapi sejak dari dahulu.

Cuba ingatkan dan perhatikan , sejak dari merdeka hingga kini pemimpin2 mereka ini umpama ‘Tuhan’ , diagung – agungkan , dipuja dan puji malah disanjung secara keterlaluan.

Kamalanathan , mungkin anak Malaysia generasi kedua , masih terbawa- bawa dan keterlaluan tunduk dan rukuk sujud kepada pemimpin UMNO dalam foto di atas , adalah hasil didikan dan ajaran UMNO selama ini.

Mungkin tunduk sebagai rasa hormat , tetapi yang lebih penting ia sudah menjadi sebati dan budaya keterlaluan dikalangan rakyat 1Malaysia.

No comments:

Post a Comment