ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 June 2010

dalam 10 tahun bagi undi pada BN.....inilah penghargaan yang di beri....bau busuk penambah selera untuk menukarkan kerajaan ...!!!!

10 tahun orang Johor bergelumang bau hanyir




setahu aku penduduk batu pahat memang  kuat menyokong UMNO-BN dari dulu sehingga kini...setia mereka tidak berbelahbagi   seolah olah UMNO-BN ni lah pemberi rezeki sampai mengetepikan Allah SWT  yang sebenar benar pemberi nikmat dan rezeki....dalam setiap pru tak ringan tangan mereka ini memangkah  lambang dacing pembelit  ini.

namun segala jerih perit  mereka memangkah BN ini...adakah berbaloi selamanya...dulu mungkin  ya...namun sekarang  bila tembolok dah terbuka  besar dan peluang mengkayakan diri sendiri dan kroni  semakin sempit wakil rakyat meeka semakin sibuk mengejar peluang yang ada  sampai lupa  kepada  rakyat dan penyokong tegar yang dulunya terlalu setia  menyokong mereka ,kini seolah olah di ketepikan nasib dan masaalah mereka dan inilah balasan yang di beri kerana kesetiaan yang di beri  selama ini....seperti di bawah ini...


Penduduk Taman Sri Sulong, Batu Pahat sejak 10 tahun lalu terpaksa menghidu bau busuk dipercayai berpunca dari pusat penyembelihan dan memproses ayam berhampiran. Penduduk sering kali mengadu kepada PBT namun hingga kini tiada sebarang tindakan diambil. Air untuk memproses ayam dibuang dan mengalir ke dalam longkang besar di hadapan rumah penduduk




selanjutnya......dalam utusan

BATU PAHAT 17 Jun - Busuk dan meloyakan! Itulah yang dialami kira-kira 100 penduduk Taman Sri Sulong dekat sini sejak 10 tahun lalu kerana terpaksa menghidu bau busuk dipercayai berpunca dari pusat penyembelihan dan memproses ayam berhampiran. Penduduk mendakwa pusat berkenaan terlalu hampir iaitu kira-kira 30 meter sahaja dari kediaman mereka.

Utusan Malaysia dimaklumkan, ahli jawatankuasa penduduk taman berkenaan telah membuat aduan dan merayu supaya pihak berkuasa tempatan (PBT) memindahkan pusat terbabit ke kawasan lain kerana menimbul bau busuk setiap hari.

Seorang penduduk, Norliza Shukor, 32, yang baru dua bulan tinggal di rumah yang baru dibelinya berkata, setiap hari mereka sekeluarga menghidu bau busuk yang datang dari pusat penyembelihan dan memproses ayam yang terletak bertentangan rumahnya. "Tetapi sejak kilang itu memindahkan tempat menyembelih, bau busuk itu kurang sedikit tetapi orang yang dekat dengan tempat penyembelihan pula menjadi mangsa," katanya

Katanya, bau busuk itu tetap 'datang' kerana air untuk memproses ayam dibuang dan mengalir ke dalam longkang besar di hadapan rumah penduduk di situ. Seorang peniaga kedai runcit yang hanya mahu dikenali sebagai Heng mengakui masalah itu telah berlarutan terlalu lama dan penduduk sering kali mengadu kepada PBT namun hingga kini tiada sebarang tindakan diambil.

"Kami sudah tidak boleh buat apa-apa, masalah ini tidak selesai hingga kini terpaksalah hidu bau busuk setiap hari," katanya. Tinjauan Utusan Malaysia mendapati kedudukan pusat itu terlalu hampir dengan kawasan perumahan dan sisa buangan disalurkan terus ke longkang besar.



10 tahun beb....ingat macam 10 hari ke....berapa lama daaa,,,,wakil rakyat @ AP BN ni tido arrrr....tak akan la dalam tempoh 10 tahun lansung tak ada sesuatu usaha untuk mengatasinya...nampak sangat lah...sikap tak acuh wakil rakyat @AP mereka ini...
agaknya dia orang nie masih nak pakai trik dan modus operandi lama  UMNO-BN...ala...apa nak kisah...rakyat tetap pangkah kita jugak...kan UMNO -BN pemberi rezeki...kan UMNO yang menuntut kemerdekaan dan memberi pembanggunan kepada rakyat..hanya UMNO aje.!!!!...
itu duluuuu...zaman emak bapak atuk nenek moyang hang yang totok krpada UMNO-BN....!!!!

kita tunggu pru yang akan datang...kita tgk nanti berubah atau tidak minda  generasi baru penduduk batu pahat nie....kalau masih menyambung trend  lama generasi dahulu..alamat la memang sesuai benor hidup dalam keadaan bau busuk...jadi jangan salahkan orang lain...salah kan diri sendiri yang tak peka dengan keadaan politik mase kini...dan kebajikan mereka di mase depan.

No comments:

Post a Comment