ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 September 2010

agaknya pemimpin UMNO-BN nie banyak terbegik dengan ketupat basi atau terkesima dengan santa kalaus hariraya...!!!

Muhyiddin  baru nak Kutuk Pembunuhan Kejam Sosilawati Dan Tiga Lagi Individu



Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengutuk perbuatan pembunuhan kejam melibatkan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya and tiga individu lain.

Terkejut dengan kes pembunuhan empat individu itu di bulan Syawal yang mulia ini, Muhyiddin dalam satu kenyataannya hari ini berkata: "Tiada insan yang berfikiran waras akan bertindak sedemikian".

Muhyiddin turut menyampaikan salam takziah kepada anggota keluarga Sosilawati, Kamaruddin Shansuddin, Ahmad Kamil Karim dan Noorhisham Mohammad berikutan kehilangan orang tersayang dan berharap kaum keluarga terbabit tabah menghadapi tragedi itu.

"Saya berdoa agar roh mereka ditempatkan di kalangan para solihin. InsyaAllah. Amin Ya Rabbal Amin," katanya.

Sosilawati bersama tiga lelaki iaitu pemandu peribadinya, Kamaruddin, 44, pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Kuala Lumpur, Noorhisham, 38, dan peguam peribadi, Ahmad Kamil, 32, dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu selepas dikatakan ke Banting, Selangor untuk urusan pembelian tanah.

Polis mengesahkan kempat-empat mangsa dipukul sampai mati sebelum dibakar dan abu dibuang ke dalam sungai berdekatan Ladang Gadong, Tanjung Sepat di Kuala Langat.

Muhyiddin berkeyakinan pihak berkuasa akan memastikan pembunuh terbabit akan dihadapkan ke muka pengadilan.

"Saya meminta kerjasama semua untuk bertenang dan menghulurkan bantuan sekiranya mempunyai sebarang maklumat berhubung kes tersebut kepada pihak berkuasa agar ia dapat diselesaikan dengan segera," katanya. -- BERNAMA


Sudah beberapa hari berlalu, baru muncul suara TPM, Tan Sri Muhyiddin mengutuk pembunuhan kejam Sosilawati dan mengucapkan takziahnya, mungkin terlupa, mungkin terlalu kenyang makan ketupat, mungkin rasa ia tak penting dan seribu satu macam mungkin lagi.

Sementara PM sendiri, Datuk Seri Najib dan lain-lain anggota kabinet serta pemimpin UMNO BN lain kecuali Murugiah dan Mashitah, menjadi sang-sang bisu yang kehilangan kata-kata dan lansung tak peduli nasib keluarga mangsa.

Mungkin masing-masing menunggu dan melihat, khuatir untuk memberikan komen dan pendapat yang takut bersalahan dengan pemimpin atasan atau lebih-lebi menyatakan ia masih di dalam siasatan polis.

Sementara di pihak polis pula, kes pembunuhan ini saja diletupkan bertepatan hari dimana Musa Hassan bersara. Musa tahu tindakannya itu tidak disenangi oleh beberapa orang kenamaan, tetapi itu saja secebis jasa yang dapat dilakukan di hari terakhirnya setelah sekalian banyak noda dan dosa kepada rakyat dilakukan semasa menjawat jawatan KPN tersebut.

Beginilah mentaliti menteri dan pemimpin yang ada di dalam negara. Yang lansung tidak perihatin terhadap nasib rakyat.

gb

No comments:

Post a Comment