ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 September 2010

bini PM 1 malaysia@monggolia khatam quran beb....tapi dedah aurat depan Allah SWT....musibat punya mangkuk tepen....!!!!



Errkk, ini intro sikit..."AhLang wasahlang 1malaysia cayang APCO yahudi wal haram wal taram wal sukahati AMNO Puaka"

Hahhhh..ini ada 1 berito baeeekk punyo, wajib ditayang ulang 40 hari 40 malam 1 bulan suku punama di tv-tv rangkaian kesayangan yahudi - RTM+TV3+ASTRO.nak buat film blokbuster sampai pocah panggong pun buleh.

Maka dengan ini diumumkan bahawo isteri PM 1Malaysia sudah khatam quran besar dan quran kecik, termasok la quran terjemahan.

Perghhhh..kombang hidong den

Wahai isteri PM 1MALAYSIA suka kami marhaen nak iingatkan..baca quran tu sekadar baca jer ker? tak hambik pengajaran dari al-quran..contoh

1.jangan zalimi dna khianati rakyat - akta ISA/pdrm
2.jangan buat zina/maksiat/simpan toyboy
3.jangan makan rasuah
4.bagi balik royalti minyak kelantan yang UMNO/BN rompak

Errrrr,,,tapi kan,apo sambil baco quran..rambut tu terjulor keluaq...hukumnya apo ekk.sunat ker hah?..tolong tanya mufti-mufti, ulamak muda,ulamak tua dalam parti yahudi - UMNO/BARISAN NASIONAL

Mak oiii depan tuhan pun nak tunjuk POWER/ EGO dia..baca quran dengan buka aurat




Mungin ada yang akan kata..Apcopocottttt....tak berani yeop nak nengornya..kang kena pecat kang...ilang la elaun bulanan den...mungkin ada kata laki dia tak berani kot tegoq dia..kang

SOALAN 1
APA hukumnya membaca al-Quran tanpa menutup aurat?

JAWAPAN: Hukumnya haram. Untuk membaca al-Quran itu sekalipun mesti dengan mengangkat hadas kecil dan besar, inikan pula membacanya dengan membuka aurat.

Al-Quran dibawa oleh malaikat yang suci daripada Allah dari lapisan langit yang pertama. Membaca al-Quran adalah ibadat, maka ibadat itu mestilah dilakukan dalam keadaan menutup aurat.

Ini kerana kebanyakan ibadat dalam Islam menuntut kita supaya menutup aurat, termasuklah amalan yang wajib dan sunat. Jika seseorang itu ingin menunaikan solat fardu, maka wajib dia menutup aurat. Ini bermakna solat sunat juga diwajibkan menutup aurat.

Yang kedua, kita perlu ingat ketika membaca al-Quran si pembaca sedang berinteraksi dengan kalam Allah s.w.t., sedang meneliti perintah-perintahnya serta larangan-larangannya. Justeru mestilah memelihara kesopanan ketika menatap kalam Allah.

Boleh dikira semua ibadat yang khusus dalam Islam dituntut supaya ketika melakukannya dalam keadaan menutup aurat. Di sini ada beberapa perkara yang perlu dipelihara ketika membaca al-Quran supaya maksud tarbiyah melalui bacaan dapat dicapai oleh pembaca:

Adab secara batiniah

* Ambil wuduk dan kemudian duduk menghadap kiblat dengan cara yang penuh sopan.

* Jangan membaca terlalu pantas tetapi bacalah dengan teratur dan betul tentang penyebutnya.

* Cuba berusaha untuk menangis walaupun anda terpaksa memaksa diri anda untuk melakukannya.

* Tindakbalas terhadap ayat rahmat (keampunan) atau azab hendaklah seperti yang telah diterangkan di atas .

* Bacaan hendaklah dilakukan dengan perlahan jika didapati diri anda tidak ikhlas ataupun akan menyebabkan gangguan terhadap orang lain. Jika tidak, bacalah dengan suara yang kuat.

* Bacalah dengan suara yang merdu kerana banyak hadis yang menekankan tentang amalan ini.

Adab secara lahiriah

* Hati kita hendaklah penuh dengan rasa keagungan al-Quran dan menyedari tentang kemuliaannya.

* Hendaklah merasakan di dalam hati bagaimana Maha Halus Maha Agungnya dan Maha Gemilangnya Allah Yang Maha Berkuasa kerana al-Quran ini adalah wahyu daripada-Nya .

* Hati kita mestilah bebas daripada gangguan dan keraguan.

* Selamilah maksudnya dan perolehilah kenikmatan daripada bacaan kita.

No comments:

Post a Comment