ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 September 2010

yang besar terlepas....yang kecil di jerut.....polisi 1 malaysia UMNO menipu rakyat....

Kes bunuh Dato Sosilawati hanya membongkarkan kes bunuh sudah menjadi satu kebiasaan di Malaysia. Cuma yang membezakan ialah samada kes ini diklasifikasikan sebagai high profil ataupun low profile.

Di Malaysia ini kes high profile akan dapat di selesaikan dalam waktu yang sangat singkat terutama melibatkan orang-orang kenamaan. Namun perlu juga diingatkan, kes-kes jenayah yang melibatkan orang-orang kenamaan dari BN selalu terlepas. Bagaimana dengan kes Althantuya? Yang besar terlepas yang kecil dijerut. Sejangkau akal kita berfikir, jika tiada arahan dari yang besar mana mungkin si kecil sanggup membunuh? Apa pula gunanya?

Bagaimana dengan kes anak bekas Dato Bandar Ipoh yang terlepas dari tuduhan membunuh? Begitu juga dengan kes ketua menteri Melaka satu ketika dahulu merogol budak bawah umur. Dengan sekali arahan dari Tun Mahathir, budak bawah umur yang dirogol di tahan di pusat pemulihan tetapi Ketua Menterinya diberi cuti untuk menenangkan fikiran. Hebat tak? Oh Malaysia ku di bawah BN.

Namun kalau kesalahan dilakukan oleh pemimpin Pembangkang, lebih cepat tindakan diambil walaupun tiada bukti. Seperti kes Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat. Dengan pelbagai bukti "BODOH" pun dikemukakan. Yang mana bukti tersebut dibakar atas arahan "HAKIM" pula. Bagaimana dengan nasib keluarga-keluarga MEMALI. Dahulu sewaktu operasi pembunuhan beramai-ramai ahli PAS disana dikatakan menjalankan ajaran sesat. Kerajaan kata ada bukti video dan sebagainya. Tetapi akhirnya apabila PAS membawa ke mahkamah kes ini tidak pernah dapat diselesaikan disebabkan sikap menunda kerajaan sehingga ada hakim yang mengendalikan kes ini telah pun meninggal dunia.

Bagaimana pula pengambilan tanah rakyat di KERPAN, Kedah untuk dibangunkan bisnes Udang Harimau yang dikatakan mampu menjana wang yang lumayan? Melalui akta pengambilan tanah 1967 kerajaan telah merampas tanah-tanah pesawah yang miskin tanpa ganti rugi. Akhirnya setelah PAS membantu mewar-warkan berita perampasan ini barulah kerajaan BN memberi sedikit wang saguhati sebesar tahi hidung. Bukan ini satu jenayah terancang? Merompak hak rakyat adalah juga satu jenayah yang besar. Akhirnya berkat doa rakyat bisnes ini rugi dan operasinya juga sudah lama ditutup.

Bagaimana pula wang royalti minyak di Terengganu dan Kelantan? Minyak mereka di rompak dan wang hasil jualan tersebut telah diguna oleh kerajaan BN sebagai harta mak bapak mereka. Tanpa segan silu mereka mengambil hak rakyat. Sudah lah wang tidak diberikan kepada rakyat malahan harga minyak pula dinaikkan. Memang BN ini penyamun. Cuma penyamun dia selalunya bertindak di waktu malam atau diwaktu orang tidak nampak, tetapi BN menyamun di khalayak ramai dan di siang hari.

Jadinya jenayah di Malaysia ini begitu banyak sekali. Dari sekecil-kecil jenayah hingga sebesar-besar jenayah telah berlangsung di negara kita. Dulu Mahatir pernah kata kadar jenayah yang meningkat ini merupakan satu perkara yang perlu kita terima kerana setiap negara maju akan merasainya. Betulke tu? Kalau di Malaysia nak jalan sendirian di waktu malam memang mengerikan tetapi kalau di negara eropah keadaan jauh lebih selamat. Di sini kejadian boleh berlaku dimana sahaja dan bila-bila masa sahaja. Kalau Pak Lah pula sewaktu jadi PM dulu pernah kata Malaysia merupakan sebuah negara yang aman dan damai. Bolehlah dia kata begitu sebab rumah dia di Putrajaya yang dibina oleh MAhathir menerusi duit rakyat tersebut besar dan penuh bodyguard. Pagarnya aje berjuta. Pergi kemana pun berpengawal. Cuba kalau Pak Lah berkain pelekat berjalan bersendirian kat jalan-jalan yang sunyi. Atau suruh Najib jalan di jalan sunyi tanpa pengawal dengan berseluar pendek, confirm dengan seluar pendek Najib di curi. Masa tu satu Malaysia boleh tengok free show.

Apapun kita perlu tukar kerajaan pada PRU 13 nanti. Jangan biarkan kita sayik diperbodohkan oleh BN dan UMNO. Tukarkan yang baru jika yang lama dah uzur. Kalau lampu tu dah lama jika tak ditukar nanti boleh datangkan short circuit. Habis terbakar kita semua. Sebelum negara negara hangus moh kita ubah undi kita.

Takbir!!
mampuslah UMNO/BN yang dilaknat tuhan dan manusia dalam PRU 13!!!!


warta365.

No comments:

Post a Comment