ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 September 2010

bukan konsipirasi liwat aje...konspirasi melenyapkan altantuya oleh najib menyebabkan pelabur asing enggan melabur di Malaysia

Branson: Perbicaraan liwat Anwar jejas pelaburan



Usahawan jutawan Britain Sir Richard Branson berkata perbicaran liwat membabitkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang berlangsung memberi kesan ke atas Malaysia dan mematahkan semangat pelabur untuk menanam modal di negara ini.

"Malaysia mempunyai reputasi yang baik di luar negara. Tetapi apa yang berlaku ke atas Anwar Ibrahim membawa kesan buruk ke atas Malaysia,” katanya pada majlis khas forum Invest Asia 2010, anjuran International Herald Tribune di Kuala Lumpur, hari ini.

"Saya fikir ia bukan isu utama tetapi yang pasti ia bagaikan duri dalam daging. Saya berpendapat ini telah berlarutan agak lama. Ini tidak baik di luar negara,” katanya .

Bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di Kuala Lumpur, Branson berkata, imej negara masih lagi penting kerana ia membolehkan kerajaan untuk menarik para pelabur dan pada masa yang sama, melaksanakan dasar yang lebih baik untuk melengkapinya.

Bekas timbalan perdana menteri itu yang dipecat dan dipenjarakan atas dua tuduhan berasingan membabitkan tuduhan liwat dan rasuah lebih sedekad lalu berkata tuduhan terbaru juga membabitkan liwat dengan pembantunya bertujuan 'membunuh' kerjaya politiknya.

Human Rights Watch menggesa Malaysia menggugurkan tuduhan berkenaan manakala kerajaan Amerika Syarikat pula memberi amaran bahawa ia sedang memerhatikan saga itu dengan dekat.

"Jika Malaysia lebih liberal, lebih ramai orang akan melabur. Jika anda pemimpin yang berani, anda sepatutnya menghapuskan perkara seumpama itu yang merosakkan reputasi negara,” kata Branson.

Usahawan Britain itu diminta mengulas sama ada dasar ekonomi dan pelaburan Malaysia pada masa ini akan terus mampan untuk pertumbuhan masa depan jika iklim politik boleh menjejaskan pelaburan.

Beliau juga berkata, iklim politik semasa tidak menjejaskan Malaysia dengan ketara tetapi kerajaan perlu mengambil langkah-langkah berani untuk menangani isu itu.

"Pada umumnya, saya rasa banyak yang boleh kami di barat ini belajar dari Malaysia dan kami sememangnya mahu belajar dari anda," kata Branson yang dilaporkan mempunyai nilai kekayaan bernilai AS$4 bilion.

Pengasas Virgin Group itu mengembangkan perniagaannya kepada dunia muzik, pengembaraan udara, mudah alih, perhotelan, aeroangkasa dan lain-lain dengan sekitar 200 syarikat di lebih 30 negara.

Usahawan berjaya itu meraikan ulangtahunnya yang ke-60 baru-baru ini, turut memaklumkan pentingnya melakukan kerja-kerja kemanusiaan di kalangan usahawan memandangkan mereka mempunyai sumber kewangan dan kemahiran keusahawanan yang cukup untuk membantu mereka yang memerlukan.

"Dengan kekayaan yang berlebihan, ia seiring dengan tanggungjawab. Saya rasa pemimpin perniagaan mempunyai keupayaan dan pengalaman yang ahli politik tiada,” katanya.

Sesi khas itu diperantarakan oleh bekas wartawan CNN, Lorraine Hahn.

Forum dua hari yang bertemakan "Dawn of the New Decade" bermula hari ini.

Ia akan menyaksikan perbincangan dari 19 pakar terkemuka antarabangsa, berkongsi pendapat mengenai pilihan pelaburan di Asia dan cara untuk mengukuhkan portfolio pelaburan. -mk

Branson : Najib Harus “Berani” Berikan Keadilan Kepada Anwar

KUALA LUMPUR 27 SEPT: Pengasas Kumpulan Virgin, Sir Richard Branson menyifatkan perbicaraan kes konspirasi kedua terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "duri" dalam reputasi Malaysia yang secara keseluruhan boleh dianggap baik.

Bercakap pada persidangan antarabangsa di Kuala Lumpur, jutawan popular yang terkenal kerana berani memberikan pandangan tegas , menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk campur tangan bagi memastikan keadilan untuk Anwar.

Branson yang dikagumi atas kejayaan meletakkan Virgin Air sebagai syarikat penerbangan tambang murah yang ulung di dunia, membawa mesej untuk Najib.

"Jika anda pemimpin berani, anda harus tegas untuk mengatasi hal-hal seperti ini yang hanya merosakkan nama baik anda," Branson berkata di Persidangan Mengenai peluang pelaburan di Asia.

“Hal ini (Kes Anwar) dah lama berlarutan. Ia memberi kesan buruk kepada imej negara ini di kaca mata dunia,” tambah beliau.

Komen Branson itu dijangka mendapat perhatian ahli politik dan dunia korporat tempatan dan antarabangsa, kerana beliau mempunyai reputasi sebagai seorang yang berkecuali dalam politik dalam memperjuangkan isu-isu keadilan sejagat.

Anwar menghadapi perbicaraan atas tuduhan liwat untuk kali kedua walaupun pemeriksaan doktor menunjukkan tidak ada tusukan kepada dubur pengadu Saiful Bukhari Azlan.

Selain itu Saiful juga disahkan berjumpa dengan Najib sendiri dua hari sebelum pengadu membuat laporan polis terhadap Anwar.

Saiful juga bertemu dengan seorang pegawai polis kanan, Rodwan Ismail yang sebelum ini dikaitkan dengan cubaan merekacipta bukti terhadap Anwar pada perbicaraan pertama beliau pada tahun 1999.

Segala fakta itu menyokong tanggapan umum bahawa, sebagaimana dua perbicaraan awal yang berkesudahan Anwar dipenjara enam tahun, Ketua Pembangkang itu sekali lagi menjadi mangsa konspirasi politik yang memperalatkan badan kehakiman dan polis.

Pada perbicaraan kali ini, Anwar dikekang daripada mendapatkan kenyataan Saiful kepada polis selain laporan pakar yang memeriksa Saiful dan juga sampel DNA bagi membolehkan peguam belas mantan timbalan perdana menteri itu menyediakan pembelaan tuntas. -tvs

No comments:

Post a Comment