ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 June 2010

BETAPA FIRAUN BESAR KULIM INI MENCINTAI UMNO

SEKALI lagi TV3 suku malam tadi menampilkan MP dari Kulim Bandar Baru sebagai pengulas undangan tentang peristiwa politik PKR di Selangor. Maka, tanpa berlengah lagi `firaun besar' Kulim ini pun bercakap gaya seorang lawyer tapi ternampak seperti `loyar buruk' saja. Dia bercerita agak panjang juga sampai dua kali disiarkan wajah `firaun besar' ini dan mengulas benda yang sama.

Semakin lama dia mengulas, semakin nampak seorang `loyar buruk' yang seperti bukan seorang politikus tetapi seperti tikus. Memang beliau ni bersifat seperti tikus, berani menggigit apa saja jika tiada sesiapa di sekelilingnya. Apabila diajak berdebat oleh YB Khalid MP Shah Alam, terzahirlah sifat penikusnya. Di depan TV3 suku, beliau menunjukkan jantannya sehingga terjongket kopiah firaun besarnya itu.

MP Kulim Bandar Baru yang dipecat oleh PKR itu berkata depan TV 3 suku bahawa perlantikan YB Azmin sebagai pemimpin utama PKR di Selangor memberi gambaran MB Khalid tidak lagi diperlukan. Apa ertinya menjadi MB Selangor jika kuasa politik sudah tiada, tambah beliau.

Jadi, MB Khalid mesti berundur katanya lagi. Maksudnya, YB Azmin tentunya lebih berkuasa dari MB Selangor dan ini menunjukkan DS Anwar mahu YB Azmin menjadi MB Selangor. Dan, Khalid mestilah sedar isyarat ini. Begitulah andaian si`loyar buruk' yang pernah ditolak oleh PAS itu.

Nampaknya komen dari firaun besar Kulim tersebut bercanggah pula dengan mantan MB Selangor iaitu anak Toyo. Anak Toyo berkata pula, walaupun YB Azmin dilantik mengetuai PKR di Selangor namun yang masih mempunyai kuasa adalah Khalid selaku MB Selangor. Jadi, Khalid masih boleh menentukan projek atau tender kepada kroni-kroninya, kata anak Toyo doktor gigi yang kaya raya itu. Beliau sangka, MB Khalid sama sepertinya yang memelihara kroni seperti memelihara babi apabila menjadi MB Selangor.

Nampaknya komen firaun besar dari Kulim dengan komen doktor gigi yang kaya itu sama sekali bercanggah, walaupun niat masing-masing sama untuk menjahanamkan PR di Selangor.Kita jangan pelik kenapa firaun besar dari Kulim tidak mahu pula ulas perihal yang sama di Terengganu. Di Terengganu, MB nya adalah Said. Tetapi, siapa yang menerajui Umno di Terengganu? Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu adalah Hishamuddin, orang dari Johor.

Jika ikut kata-kata bodoh dari firaun besar, tentulah MB Terengganu Said kena berundur kerana apa guna jadi MB jika kuasa politik di Terengganu dipegang oleh orang lain, bahkan orang itu luar dari Terengganu? Mengapa firaun besar berketayap putih itu tidak mahu ulas?

Jawapannya mudah, ia adalah kerana di Terengganu Umno yang berkuasa, jadi buat apa firaun besar mahu ganggu. Bukankah Umno itu pujaan hatiku?



WFAUZDIN NS

demi komisen ...beli kapal selam dah 'expired ' umpama jerung tanpa gigi



Ahli Parlimen Batu, Tian Chua sekali lagi akan memfailkan usul mendesak Kementerian Pertahanan menjelaskan pembelian persenjataan KD Tunku Abdul Rahman yang sehingga kini belum diserahkan meskipun tempoh jaminan kapal selam sudah luput Mei lepas.

Dewan Rakyat menolak usul Tian Chua semalam, seraya menyelamatkan Kementah dari menjawab desakan Pakatan Rakyat.

Justeru, Tian mengulangi gesaan supaya pemerintah Umno-BN tidak memperjudikan keselamatan negara dengan persenjataan yang sudah lemau.

“Ada reaksi mengatakan waranti tidak ada kena mengena dengan waranti misil. Tapi saya maksudkan sub marin. Nanti kita kena pasang misil. Kita perlu menguji peralatan itu baik ke tidak.Tidak guna ada sub marin tapi tidak boleh selam. Sekarang ini kita tidak tahu kapal itu ada 'powering fire' ke tidak. Sekarang kita tak boleh uji,

Katakan bila peluru berpandu dan torpedo sampai, waranti sudah abis. Kalau betul peralatan itu betul betul rosak, kita dah habis waranti. Kita kena bayar balik untuk dapat waranti,” kata Tian Chua.

Semalam, Tian Chua meminta kerajaan menjelaskan mengapa Malaysia membeli peluru berpandu dan torpedo Black Shark pada harga 20 peratus lebih tinggi dari yang diperoleh Pakistan dan Portugal.

Kementah minggu lalu mendedahkan Malaysia membelanjakan RM6.7 bilion untuk pembelian dua kapal selam Scorpene.

“Saya mahu ulang sekali lagi kita telah dapat tahu harga perolehan peluru berpandu sub marin lebih mahal 20 peratus dari harga pasaran. Peluru berpandu dan torpedo sehingga kini belum sampai padahal waranti sudah mati pada hujung mei,” katanya.

TVS

PKFZ ...skandal terbesar kerajaan UMNO-APCO ... kes tak selesai tapi masih bayar RM 700 juta kepada pemegang bon...!!!

PR Desak Kerajaan Jangan Bayar Pemegang Bon PKFZ Sehingga Kes Selesai




Pakatan Rakyat mendesak Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) supaya tidak membayar 723 juta ringgit kepada pemegang bon Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Ini kerana syarikat milik Ahli Parlimen BN yang menjadi pemaju zon itu menggunakan bon mencecah RM4.6 bilion untuk membiayai pembinaan PKFZ, lantas PKA tidak berhutang apa-apa kepada pemegang bon.

Ahli Parlimen Tony Pua berkata kerajaan dan PKA bertanggungjawab untuk memastikan tiada lagi wang rakyat diseleweng atau dibazirkan untuk memperkayakan KDSB atau pemegang bon PKFZ.

Timbalan Menteri Pengangkutan Abdul Rahim Bakri di Dewan Rakyat hari ini memberi jaminan bahawa kerajaan akan membayar RM723 juta kepada pemegang bon PKFZ.

Abdul Rahim mendakwa kerajaan perlu melangsaikan hutangnya kepada pemegang-pemegang bon berkenaan, walaupun syarikat pemaju PKFZ, Kuala Dimensi Sdn Bhd didakwa di mahkamah kerana membuat tuntutan melampaui-batas.

Lembaga Hasil Dalam Negeri juga dilaporkan menuntut Lembaga Pelabuhan Klang membayar RM328.4 juta cukai tertunggak yang dihutangi KDSB.

KDSB adalah syarikat milik Ahli Parlimen Bintulu Tiong King Sing. Pemaju PKFZ ini dan firma perunding BTA Architect disaman RM1.64 bilion oleh PKA kerana membuat tuntutan melebihi nilai sebenar, menyebabkan PKFZ dan PKA menanggung kerugian besar.

Sekiranya PKA terpaksa membayar pemegang bon dan Lembaga Hasil Dalam Negeri, maka syarikat milik kerajaan itu terpaksa mengeluarkan belanja RM1.05 bilion.

"Sekiranya ini berlaku, maka ini adalah penipuan terhebat abad ini, apabila LHDN berjaya mengutip cukai tertunggak, dan pemegang bon mendapat semula pelaburan mereka beserta faedah, manakala KDSB tidak lagi perlu membayar hutang mereka kepada LHDN walau satu sen pun," tegas Tony.

Tony Pua mengesyaki pembayaran itu akan menyelamatkan Tiong King Sing dari disaman Lembaga Hasil Dalam Negeri dan pemegang-pemegang bon PKFZ. Tony mencadangkan kerajaan menangguhkan pembayaran kepada KDSB sehingga kes PKFZ di mahkamah selesai.

"Beban berbilion ringgit ini akan dipikul oleh rakyat yang terpaksa membayar untuk kerja-kerja jahat Barisan Nasional. KDSB akan diperkaya dan pemegang saham manakala mereka yang mungkin juga bertanggungjawab untuk salahlaku pecah amanah seperti bekas Menteri Pengangkutan Chan Kong Choy bebas berkeliaran," tegas Tony.

tak pasal pasal SPR pun turut jadi rasis kerana tunduk di celah kelengkang UMNO laknatullah....!!!!

SPR dan Umno Hasut Bumiputera Benci Kaum Lain

Kenyataan yang disiarkan akhbar Berita Harian hari ini jelas menunjukkan bahawa Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan Umno menyentuh isu perkauman untuk menarik perhatian kaum Bumiputera mendaftar sebagai pengundi dengan mendakwa kononnya pendaftaran pengundi bukan Bumiputra meningkat menjadi 40 peratus sekarang.

Ahli Parlimen DAP-Rasah Anthony Lok Siew Fook menyatakan kenyataan SPR tersebut jelas dilihat berkomplot bersama Umno untuk mewujudkan kebencian belia Melayu kepada kaum lain agar mengembalikan 10 peratus yang kononnya telah dirampas.

"Fakta pengundi bukan Melayu yang disiarkan dalam akhbar Berita Harian adalah tidak benar dan hanya propaganda untuk menghasut golongan Bumiputera membenci kaum lain.

"Sebenarnya pengundi Bumiputera adalah 70 peratus dan pengundi bukan Bumiputera hanyalah 30 peratus, bukan seperti yang dinyatakan iaitu pengundi bukan Bumiputra meningkat menjadi 40 peratus," katanya di lobi Parlimen hari ini.

Menurutnya, dengan kenyataan sedemikian, golongan Bumiputra akan merasa tercabar sekaligus mendaftarkan diri menjadi pengundi dengan segera agar kaum lain tidak menguasai peratus pengundian di negara ini.

Tambah beliau, SPR sepatutnya memberi kenyatan tepat dan bukannya mewujudkan satu reaksi buruk kepada golongan belia untuk mula berdaftar.

Ahli Parlimen Pokok Sena Dato’ Mahfuz Omar berkata, kenyataan SPR dan Umno mempunyai agenda politik untuk menakutkan masyarakat Melayu yang belum berdaftar dan menyatakan seolah-olah kaum Cina di negara ini adalah satu ancaman untuk menguasai pengundian kelak.

"Kenyataan dalam akhbar tersebut adalah satu kenyataan yang bersifat rasis untuk merosakkan hubungan kaum dinegara ini. Sepatutnya SPR dan Umno harus menyalahkan diri mereka sendiri berikutan kekurangan pendaftar Bumiputera kerana membenci mereka.

"Kerajaan Umno dan SPR seharusnya lebih bersedia untuk meminda perlembagaan atau peraturan pilihan raya melibatkan pendaftaraan automatik jika umur sudah mencapai 21 tahun, agar tidak timbul persoalan ini lagi," katanya.

kita melihat kenyataan SPR itu sebagai satu "camouflage" berkemungkinan untuk satu usaha terancang bagi menambahkan bilangan pengundi UMNO ke dalam daftar pemilih kawasan di mana bukan Melayu lebih ramai.

dulu mahafiraun bagi arsenik kat DSAI....sekarang kekasih UMNO...yahudi laknatullah bagi makan arsenik kat sukarelawan GAZA...!!!

Sajian timun arsenik Israel

Sajian timun dan lobak merah segar yang diberikan tentera Israel kepada tahanan terdiri anak kapal MV Mavi Marmara yang membawa bantuan kemanusiaan kepada penduduk Gaza pada 31 Mei lalu, disyaki direndam dalam bahan kimia beracun arsenik bertujuan membunuh semua sukarelawan terbabit secara perlahan-lahan.

Ketua Misi Life Line For Gaza (LL4G), Noorazman Mohd Samsuddin ketika mendedahkan perkara itu berkata, selepas mengetahui darah tiga sukarelawan Indonesia yang turut ditawan rejim Zionis itu disahkan mengandungi arsenik yang tinggi, pihaknya mengesyaki ia berpunca makanan diberikan ketika dalam tahanan.

“Kami hanya diberi makan timun dan lobak merah segar selepas dibiar berlapar selama 20 jam dan ketika makanan itu diberikan, ia masih berair seperti baru dibasuh.

“Namun, disebabkan terlalu lapar semua aktivis memakan timun dan lobak yang disediakan tanpa berfikir panjang kerana hanya itu saja sumber makanan yang ada pada ketika itu.

“Oleh itu, apabila menyedari ada rakan yang mempunyai kandungan arsenik tinggi dalam tubuh, kami syak ia berpunca makanan direndam arsenik terlebih dulu sebelum diberikan kepada kami,” katanya ketika dihubungi Harian Metro di sini, malam tadi.

Noorazman berkata, berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada rakan seperjuangannya di Indonesia, empat daripada 11 sukarelawan yang menyertai misi terbabit sudah membuat pemeriksaan dan hasilnya, tiga daripada mereka disahkan mempunyai kandungan arsenik yang tinggi dalam tubuh.

Katanya, dia turut mendapat maklumat beberapa rakan sukarelawan dari Turki juga mengandungi kadar arsenik yang tinggi dalam darah.

Beliau berkata, keracunan arsenik boleh membunuh secara ‘diam’ kerana ia tidak keluar daripada darah, malah ia boleh menyebabkan organ dalaman seperti hati dan buah pinggang rosak.
Bagaimanapun, katanya, enam aktivis dari Malaysia yang sudah melakukan pemeriksaan perubatan disahkan bebas daripada keracunan arsenik, manakala enam lagi akan melakukan pemeriksaan sama dalam tempoh terdekat.

Menurutnya, keenam-enam individu berkenaan sudah menjalani pemeriksaan kesihatan dan doktor mengesahkan keputusannya negatif.

“Tiga sukarelawan dari Indonesia disahkan mengandungi kadar arsenik yang tinggi dalam tubuh, tetapi (aktivis) dari Malaysia setakat ini tidak mengalami sebarang aspek berbahaya pemeriksaan doktor dilakukan terhadap mereka.

“Jurukamera dan wartawan Astro Awani juga sudah menjalani pemeriksaan, tetapi setakat ini keputusan negatif dan tiada keganjilan yang dikesan,” katanya.

Noorazman berkata, doktor pakar turut mengesahkan arsenik boleh mendatangkan bahaya jika seseorang itu terdedah beberapa kali, tetapi ia tidak berbahaya jika hanya terdedah sekali saja.

“Oleh itu, selepas ini kita akan melakukan pemeriksaan terperinci terhadap semua sukarelawan yang menyertai misi berkenaan... saya sendiri pun tak buat pemeriksaan lagi,” katanya.

HM

UMNO-APCO....pi jagaq dulu seluaq dalam sendiri yang koyak rabak ...!!!!

Tolong jangan masuk campur

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meminta meminta pihak yang tiada kaitan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak mencampuri urusan pentadbiran parti itu.

Menurut Abdul Khalid, pertukaran pentadbiran PKR Selangor yang diumumkan oleh Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail kelmarin adalah satu pembaharuan yang dilakukan bagi memantapkan lagi parti berkenaan.

“Pihak terbabit tidak payah campur mengenai perkara ini. Fasal letak jawatan, terima jawatan tidak termasuk dalam agenda Pakatan Rakyat.

“Ini satu reformasi untuk mengelakkan ‘konflik berkepentingan’ (conflict of interest) berlaku dalam parti mahupun Kerajaan Negeri. Satu jaga parti satu lagi jaga Kerajaan,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco, semalam.

Beliau berkata, demikian ketika diminta mengulas mengenai desakan oleh beberapa pihak yang meminta beliau berundur sebagai Menteri Besar selepas melepaskan jawatan Pengerusi PKR Selangor.

Desakan terbaru itu meletakkan suasana polit:ik di Selangor yang dikuasai oleh pakatan pembangkang semakin bercelaru dan bakal memburukkan pentadbiran kerajaan negeri, biarpun baru dua tahun memerintah.

Ramai dalam kalangan pemimpin PKR sendiri berpendapat sukar untuk Abdul Khalid menjalankan tugasnya sebagai Menteri Besar memandangkan kuasa politik dipegang oleh Naib Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Terbaru, Timbalan Ketua PKR Bahagian Kuala Selangor, Arshad Abu Bakar yang mendesak Abdul Khalid meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar berkata, kebanyakan perwakilan bahagian sebenarnya tidak bersetuju dengan keputusan mengekalkan Abdul Khalid dalam jawatan tersebut.:

Ini kerana, kata beliau, mereka bimbang Selangor akan semakin kucar-kacir apabila pendapat dalam pentadbiran dan politik negeri tidak seiring memandangkan jawatan Menteri Besar dan Pengerusi Majlis Pimpinan negeri disandang oleh individu berbeza

Mengulas mengenainya, Abdul Khalid berkata, ‘pembaharuan’ itu adalah salah satu cara untuk memantapkan PR serta PKR di negeri ini.

“Yang termasuk dalam agenda PR dan PKR ialah memantapkan pertubuhan supaya kita dapat bawa pembaharuan dalam pentadbiran negara dan akhirnya menjadi contoh bagaimana negara Malaysia akan diuruskan dengan baik untuk masa depan,” katanya.

Katanya, beliau masih lagi memegang jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Kuala Selangor walaupun beliau tidak lagi memegang jawatan sebagai Pengerusi PKR Selangor.

SH

hutang felda melambak setelah boyfriend altantuya jadi PM

FELDA Global Venture Holdings menggunakan tunai simpanan (cash reserves) dan berhutang secara besar-besaran, untuk menjalankan merger dan akuisisi di luar negeri. Lebih-lebih lagi, pembelian perusahaan-perusahaan ini dijalankan dalam keadaan tidak bersedia, tanpa penelitian dan penyemakan peneroka FELDA tentang bagaimana dana ini digunakan, dan maklumat terperinci berhubung pelaburan ini.

Demikianlah perubahan yang membimbangkan dalam FELDA, setelah Najib Razak menyandang jawatan Perdana Menteri, menurut sumber dalaman FELDA. Beliau memberitahu MerdekaReview, FELDA memperlihatkan perkembangan yang membimbangkan, setelah Najib Razak menguasai FELDA sepenuhnya, terutamanya apabila FELDA Global Venture Holdings ditubuhkan pada tahun 2007.

"Sebelum Najib masuk, kami (FELDA) tidak pernah bertindak sebegitu pantas dalam pembelian perusahaan (merger dan akuisisi). Setelah beliau masuk, terutamanya selepas penubuhan FELDA Global Venture Holdings, pembelian perusahaan di luar negeri dijalankan dengan begitu giat sekali," kata sumber maklumat.

Malah, beliau menambah, keputusan pembelian perusahaan atau pelaburan ini bukannya hasil perbincangan dalam FELDA, tetapi arahan politik. Lebih-lebih lagi, dalam kebanyakan masa, hanya beberapa orang dari pihak atasan yang mengetahui maklumat terperincinya.

Beliau menambah, Najib menjalin hubungan yang erat dengan FELDA sejak beliau menyandang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Kekerapan Najib muncul dalam mesyuarat FELDA bertambah dari purata dua bulan sekali, sehingga sebulan sekali sekarang, bahkan kadang-kala, dua minggu sekali.

Apa yang menarik, Najib telah mengalihkan FELDA ke bawah Jabatan Perdana Menteri setelah beliau dilantik sebagai TPM pada tahun 2004. FELDA diletakkan secara langsung di bawah bidang kuasa dirinya.

Strategi radikal dalam pembelian perusahaan

Sumber maklumat ini meluahkan keresahan pihak dalaman FELDA, "Kami menganggap projek merger dan akuisisi (yang dijalankan FELDA Global Venture Holdings) tidak harus dilakukan dengan tergesa-gesa, sekurang-kurangnya nilailah dahulu hasil projek pembelian perusahaan sebelum terus kepada projek yang selanjutnya... Bukannya asyik beli sahaja."

Lebih penting, pembelian ini dijalankan tanpa persediaan yang mencukupi dalam FELDA sendiri, iaitu tidak mengambil kira sama ada mereka mampu untuk menanganinya. Misalnya, FELDA Global Venture Holdings mengambil alih kilang pemprosesan minyak kelapa sawit di luar negeri, yang mana perusahaan utamanya adalah penghasilan produk yang mempunyai nilai tambahan, sementara bahan mentahnya (iaitu kelapa sawit) dibekalkan melalui projek peneroka FELDA. Pada hakikatnya, FELDA sendiri belum bersedia untuk memenuhi keperluan kilang pemprosesan yang semakin bertambah.
Pelaburan di luar negeri

FELDA Global Venture Holdings ditubuhkan pada Disember 2007, tetapi hanya diumumkan struktur organisasinya pada Julai tahun lalu. Tiga buah anak negeri di bawah FELDA Global Venture Holdings termasuklan Felda Global Ventures North Amerika Sdn. Bhd, Felda Global Ventures Indonesia Sdn. Bhd dan Felda Global Ventures Middle East Sdn. Bhd.

Setakat ini, pelaburan di luar negeri oleh FELDA Global Venture Holdings yang diumumkan termasuklah pembelian Syarikat Twin River Technologies di Amerika Syarikat. Selain itu, FELDA Global Venture Holdings turut mencari peluang pelaburan dalam bidang perladangan di Indonesia; di samping terlibat dalam pelaburan di Timur Tengah.

Sebagaimana yang diketahui, apa yang diumumkan ini hanyalah sebahagian daripada pelaburannya. Pada hakikatnya, syarikat ini telah menerokai pelaburan di Brazil, India dan Amerika Syarikat. Tetapi, pelaburan ini masih dalam keadaan menanggung kerugian.

Selain itu, FELDA telah menggunakan tunai simpanan (cash reserves) dan berhutang untuk menanggung pembelian perusahaan di luar negeri ini. Lantaran daripada itu, tunai simpanan FELDA menunjukkan pola pengurangan, malah menanggung hutang yang besar.

"Pada awalnya, ketika FELDA mempunyai banyak tunai simpanan, sesetengah elit menuduh bahawa wang ini tidak dikendalikan dengan baik, dan seharusnya digunakan untuk melabur. Namun, pelaburan seharusnya mempunyai perancangan jangka panjang, bukannya melabur secara tergesa-gesa. Kini, tunai simpanan yang tinggal tidak seberapa, kerana telah digunakan untuk merger dan akuisisi."

Sumber maklumat ini berkata, "Saya bersetuju dengan Tan Kee Kwong (bekas Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi), bahawa FELDA pada asalnya tidak berhutang, tetapi terlebih berhutang pada masa sekarang."

Baru-baru ini, kerajaan Najib mengakui bahawa tunai simpanan FELDA telah berkurang dari RM4.08 bilion pada tahun 2004 kepada RM1.35 bilion pada tahun 2009, dengan pengurangan pada kadar 67%. Selain itu, Tan Kee Kwong pernah mendedahkan bahawa FELDA memiliki aset bernilai RM7 bilion, dan tunai simpanan sejumlah RM4.5 bilion, malah tidak berhutang, sebelum Najib mengambil alih FELDA.

Sebelum ini, media melaporkan bahawa FELDA sedang merancang untuk menerbitkan bon yang bernilai RM6 bilion, sebagai sebahagian daripada penstrukturan semula FELDA. Angka ini sama dengan pengumuman FELDA Global Venture Holdings bahawa mereka merancang untuk melaburkan lebih RM6 bilion untuk memperluaskan perusahaannya.

Pembangkang mengkritik bahawa Najib dan Mohd Bakke Salleh yang bakal menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Sime Darby, harus bertanggungjawab terhadap pengurangan tunai simpanan secara mendadak dalam FELDA. Sumber dalaman FELDA mengesahkan bahawa setelah FELDA melantik Mohd Bakke Salleh sebagai Ketua Pegawai Eksekutif FELDA Global Venture Holdings pada tahun 2008, merger dan akuisisi mula dijalankan dengan giat di luar negeri.

Peneroka FELDA diketepikan

Di samping itu, sumber maklumat ini menyatakan bahawa beliau tidak bersetuju bahawa peneroka FELDA diketepikan ketika keputusan pelaburan ini dilakukan.

"FELDA memegang 100% saham FELDA Global Venture Holdings, tetapi peneroka FELDA tidak boleh turut serta, dan tiada hak untuk mengetahui dan mengundi dalam FELDA Global Venture Holdings. Jangan lupa, kilang pemprosesan kepala sawit yang dibeli FELDA Global Venture Holdings itu, kelapa sawitnya dibekalkan peneroka FELDA. Daripada 800 ribu hektar ladang yang dimiliki FELDA, 50% daripadanya dimiliki peneroka FELDA. Tindakan ini (mengetepikan peneroka FELDA) telah merampas hak yang seharusnya dimiliki mereka," katanya.

Menurut laporan media, kerajaan hanya memindahkan 49% saham FELDA yang dimiliki kerajaan ke FELDA Global Venture Holdings ketika ia ditubuhkan, sementara 51% saham yang dimiliki peneroka FELDA terus dikekalkan dalam FELDA. Peneroka FELDA memegang 51% saham melalui Koperasi Permodalan Felda, yang terdiri daripada 110 ribu orang peneroka FELDA dan 22 ribu orang pekerja.

Dengan kata lain, walaupun FELDA menguasai 100% saham FELDA Global Venture Holdings, namun peneroka FELDA yang merupakan pemegang saham besar (51%) telah diketepikan dalam proses membuat keputusan dalam FELDA Global Venture Holdings.

Menurut laporan The Malaysian Insider semalam, National Association of Felda Settlers’ Children telah menggesa agar Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat sama ada dana FELDA telah disalahgunakan. Pengerusinya, Mazlan Aliman berkata, seandainya Timbalan Menteri Jabatan Perdana Menteri Ahmad Maslan enggan memberi penjelasan berikutan pengurangan tunai simpanan FELDA, maka pihaknya bersedia untuk membuat laporan kepada SPRM dan balai polis di setiap negeri pada bulan depan.

Minggu lalu, Ahmad Maslan menafikan bahawa pengurangan tunai simpanan FELDA disebabkan salah urus, malah menafikan bahawa wang ini disalahgunakan. -MR

dulu kini dan selamanya....UMNO-BN penghianat negara....!!!!

Pemimpin Umno-BN Jadi Agen Serah Kedaulatan Negara

Ahli Parlimen Umno-Barisan Nasional didakwa menjadi agen negara Brunei dan Singapura apabila bertindak menyokong dalam isu menyerahkan kedaulatan di kawasan tuntutan bertindih di sempadan negara.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dalam sidang media di lobi parlimen petang tadi berkata beliau kecewa dengan sikap pemimpin Umno-BN yang menyokong tindakan kerajaan yang menyerahkan kedaulatan negara dalam isu Blok L dan M, tanah milik Keretapi Tanah Melayu Berhad di Tanjong Pagar serta isu Pulau Batu Putih yang juga telah diserahkan kepada kerajaan Singapura.

"Kerajaan Umno-BN tidak serius dalam isu mempertahankan kedaulatan negara. Jelas dalam isu Blok L dan M serta tanah KTMB, kerajaan Umno-BN nampaknya tidak mempunyai ketegasan.

"Nampaknya negara kita dalam bahaya apabila pemimpin Umno-BN menjadi agen kepada negara Brunei dan Singapura kerana menyokong tindakan kerajaan itu," katanya.

Mahfuz turut mempersoalkan apabila kerajaan Umno-BN berbangga dapat mempertahankan batuan tengah di dalam perebutan Batu Putih yang hasilnya untuk nelayan menangkap ikan tetapi dalam masa yang sama kita tidak dapat mempertahankan Blok L dan M yang memberikan keuntungan lumayan kepada negara, begitu juga dalam isu tanah KTMB di Tanjung Pagar yang dipajak oleh kerajaan selama 999 tahun di wilayah Singapura.

Tambahnya, Dalam isu tanah di Tanjung Pagar, kerajaan juga tidak terhalang dalam membangunkan tanah tersebut tetapi apabila kerajaan membuat perjanjian 60:40 dengan kerajaan singapura, tanah tersebut katanya lagi bukan menjadi hak kerajaan Malaysia tetapi menjadi hak Singapura.

Manakala Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusof pula berkata Pakatan Rakyat kesal dengan dasar luar kerajaan yang hanya mementingkan ekonomi sekelompok pemimpin Umno-BN.

"Isu blok L dan M bukan isu ekonomi semata-mata tetapi adalah berkenaan keselamatan negara kerana apabila Ahli Parlimen Kota Belud bangun mempertahankan atas dasar keuntungan yang sanggup menggadaikan maruah negara contohnya dalam isu lesen judi.

"Dalam isu pertindihan di sempadan kita mempunyai hak kedaulatan di mana kita lihat pendekatan yang berbeza dalam isu pertindihan dengan Thailand yang diselesaikan mantan Menteri Luar Negara, Allahyarham Tan Sri Ghazali Shafie dengan mengadakan perbincangan sehingga membentuk satu 'Joint Authority' yang memberikan keuntungan di samping menjaga maruah negara.

"Kerajaan Umno-BN nampaknya mengamalkan sikap dan dasar yang salah dengan menyerahkan kedaulatan negara yang merugikan negara," ujarnya lagi.

Yusmadi juga membidas sikap pemimpin Umno-BN yang hanya mementingkan keuntungan negara yang menyebabkan banyak lagi kawasan bertindih negara akan tergadai.

Pakatan Rakyat dalam pada itu kata beliau menyanggah jawapan Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Richard Riot Jaem yang tidak konkrit semasa membentangkan perbahasan Rancangan Malaysia Ke-10 yang menurutnya telah menyebabkan kedaulatan negara tergadai. -TVS

ADUN KATAK pelabuhan kelang berskandal dengan perempuan jahat....!!!!!

Isteri kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah mendakwa suaminya berkawan dengan perempuan jahat sehingga menyebabkan rumah tangga mereka yang dibina selama 17 tahun sering dilanda masalah.

Ramizah Mazlan, 39, juga mendakwa, suaminya turut menjalin hubungan dengan seorang wanita berusia 23 tahun semenjak Februari 2008, iaitu selepas dilantik menjadi ADUN.

“Saya pernah menjumpai beberapa gambar. Saya juga pernah terbaca khidmat pesanan ringkas (SMS) dalam telefon yang ada menggunakan perkataan sayang dan rindu,’ katanya menerusi afidavit keterangan yang diikrarkannya.

Afidavit keterangan itu dikemukakan pada perbicaraan permohonan cerai secara fasakh oleh Ramizah selaku plaintif terhadap Badrul Hisham, 50, (defendan) di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini.

Permohonan cerai secara fasakh difailkan mengikut Seksyen 53, Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2003.

Selain itu, Ramizah yang mengangkat sumpah pada pukul 10.40 pagi juga mendakwa, Badrul Hisham telah berhubung semula dengan bekas tunangnya (yang dikenali sejak 25 tahun dahulu) pada tahun 2006.

Bagi menyelesaikan isu tersebut, Ramizah yang merupakan seorang suri rumah telah mengadakan perbincangan bersama bekas tunang defendan rumah ibunya yang terletak di Kampung Jawa, di sini.

Ramizah yang berkahwin dengan Badrul Hisham pada 31 Julai 1993 juga mendakwa, ibu mentuanya menyokong tindakan defendan berkawan dengan wanita-wanita tersebut sehingga menyebabkan dia tidak mempunyai tempat untuk mengadu.

Dia juga mendakwa telah tinggal berasingan dengan defendan sejak 4 Januari lalu selepas berlaku pergaduhan besar kerana mempersoalkan perbuatan defendan yang tidak pulang ke rumah selama empat hari bermula 29 Disember 2009.

“Saya mendapat tahu bahawa dalam tempoh tersebut defendan telah pergi ke Thailand,” tambahnya.

Prosiding yang didengar di hadapan Hakim Syarie Abdul Malik Soleh berlangsung tanpa kehadiran Badrul Hisham, seorang Adun bebas yang menyokong Barisan Nasional selepas keluar daripada Parti Keadilan Rakyat pada 29 Oktober tahun lalu.

Pasangan itu mempunyai lima orang anak iaitu Dzarul Ashroff,16, Dzety Ashikin, 14, Dzureen Arysha, 10, Dzaleen Aryffa,9 dan Dzarif Ashakimi, 4 tahun.

Selain itu, Ramizah yang pernah bekerja sebagai penjaga stor juga mendakwa, defendan telah bertindak menyakiti dan menjadikan kehidupannya menderita oleh perbuatan defendan.

“Akibatnya saya mengalami tekanan perasaan yang teruk dan serius sehingga saya sering termenung dan bermurung,” tambahnya.

Dalam permohonan untuk membubarkan perkahwinan itu juga, Ramizah mendakwa suaminya cuai dalam menyediakan nafkah zahir sejak awal perkahwinan dan keadaan bertambah buruk selepas defendan tidak bekerja.

Menurutnya, defendan yang bekerja di bahagian katering Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) berhenti kerja selepas sembilan bulan berkahwin dan menganggur selama dua tahun sebelum kembali bekerja sebagai pegawai operasi di Syarikat Penerbangan Transmile.

“Selepas defendan dilantik menjadi Adun dan perlu menghadiri majlis tertentu yang memerlukan saya hadir bersama, defendan akan menyediakan pakaian rasmi untuk saya. Bagaimanapun, pada kebanyakkan masa, defendan tidak pernah mengambil peduli,” katanya.

Sementara itu, Abdul Malik menetapkan 28 September ini sebagai tarikh sambung bicara bagi membolehkan saksi disoal balas oleh peguam defendan, Mohd Junid Ramali.

Semasa disoal berhubung ketidakhadiran defendan, Mohd Junid memberitahu, anak guamnya menghadiri mesyuarat di kawasannya. -MSTAR

skandal projek ambil tanah secara haram oleh UMNO kota raja di bongkar....

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda Mat Suhaimi Shafie, bakal membongkarkan penglibatan beberapa individu dalam Umno Bahagian Kota Raja yang didakwa mengambil tanah di sekitar Kota Kemuning, Taman Sri Muda dan Jalan Kebun di Klang.

Antara individu terbabit termasuklah Ketua Wanita Umno bahagian Kota Raja Nahar Ahmad dan Ketua Puteri Suhaila Mat Zin.

"Saya ada maklumat lengkap mengenai hal ini. Saya akan bongkarkan penglibatan Ketua Wanita dan Ketua Puteri Umno yang terbabit dalam kes pengambilan tanah ini," katanya ketika dihubungi Free Malaysia Today hari ini.

Namun ketika ditanya mengenai bila pembongkaran itu akan dibuat beliau berkata "Saya tunggu masa yang sesuai dan akan bongkarkan secara berperingkat-peringkat," katanya.

Menurutnya lagi selain dua individu berkenaan, pegawai kerajaan dan para penyokong Umno didakwa turut terlibat dalam pengambilan tanah itu.

Sementara itu, Suhaimi berkata tindakan Umno Bahagian Kota Raja yang membakar akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Suara Keadilan kelmarin sebagai mencari publisiti murahan.

Beliau menyifatkan tindakan itu sebagai menutup kelemahan Umno bahagian terbabit, yang kini malap dengan menuduhnya dan ADUN Kota Raja Dr Mariah Mahmud tidak membawa sebarang pembangunan di kawasan berkenaan.

"Mereka bersikap biadap dan kurang ajar. Malah tindakan mereka seperti kebudak-budakan….ternyata mereka melakukan tindakan sedemikian hanya untuk mencari publisiti murahan.

"Ada sesiapa kenal Ketua Umno Bahagian Kota Raja? Umno Kota Raja langsung tidak bergerak malah mereka pernah ditegur oleh Ketua Penerangan Umno.

Mereka nak tutup kelemahan dengan buat tindakan membakar Suara Keadilan dan menuduh saya dan Dr Mariah dengan tidak melakukan sebarang pembangunan selama kami menjadi wakil rakyat," katanya.

Sebaliknya beliau mempersoalkan tiada sebarang pembangunan dibawa wakil rakyat Barisan Nasional (BN) sepanjang empat tahun lalu.

"Saya tanya mereka balik, apa yang ADUN BN dulu buat? Empat tahun duduk tiada buat apa-apa. Zaman saya baru ada pasar, masjid, balai polis, pusat perniagaan untuk kami bangunkan," katanya.

Dalam pada itu, beliau turut menafikan akan menyaman Umno Bahagian Kota Raja seperti dinyatakan dalam blog Pisau.Net.

Malah satu sidang media yang dijadualkan tengah hari tadi seperti laporan laman blog itu juga ternyata palsu.

"Saya tidak mengadakan sebarang sidang media tengah hari tadi dan saya menafikan untuk menyaman Umno Bahagian Kota Raja terbabit. Laporan dalam laman blog itu ternyata palsu," katanya.

UMNO jangan nak menyibuk...kami peduli apa.... Seorang jaga negeri, seorang lagi jaga parti

Khalid Ibrahim bercuti ke luar negara mulai esok

Tan Sri Khalid Ibrahim yang akan bercuti selama lima mulai esok, berkata kedudukan beliau sebagai menteri besar Selangor tanpa berkuasa dalam parti di peringkat negeri, merupakan satu "cara pentadbiran baru."

Bermula esok, Khalid akan ke Singapura bagi menghadiri Persidangan Bandar Sedunia esok dan seterusnya ke Brisbane, Australia untuk menghadiri satu sesi perbincangan dengan para graduan terpilih University of Queensland.

Katanya, penyusunan kuasa seperti ini juga bagi memastikan tiada konflik kepentingan di kalangan pentadbir kerajaan dan juga pemimpin parti.

"Ini satu pembaharuan, satu inovasi. Satu isu lagi ialah untuk mengelakkan konflik kepentingan. Seorang jaga negeri, seorang lagi jaga parti," katanya.

Ditanya lanjut, beliau berkata, perubahan seperti itu juga perlu bagi memastikan Pakatan Rakyat akan kekal memerintah Selangor.

"Pakatan akan membuat beberapa perubahan dari masa ke semasa tapi mensesuaikannya dengan keadaan.

"Untuk negeri Selangor, satu daripada perkara yang terpenting ialah selain daripada kita mentadbir dan menentukan pembangunan negeri, kita juga mesti memantapkan (sokongan politik) untuk menentukan pakatan rakyat akan terus memerintah di negeri Selangor," katanya.

Bercakap di sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco hari ini, Khalid juga berkata media tidak perlu mencampuri urusan pelantikan akan penarikan jawatan pemimpin parti.

"Tak ada, itu you tak payah campur. Kita tak payah campur pihak tersebut. Ini pasal letak jawatan, terima jawatan, ini tak termasuk dalam agenda Pakatan Rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan yang ditimbulkan mengenai kedudukannnya sebagai menteri besar di Selangor.

"Yang termasuk dalam agenda Pakatan Rakyat dan PKR ialah memantapkan pertubuhan supaya kita membawa satu pembaharuan dalam pentadbiran negara dan akhirnya menjadi contoh bagaimana Malaysia akan diurus untuk masa depan," katanya lagi.

pelacur maruah negara mana nak mengaku dah melacurkan hak dan kepentingan negara...satu lagi projek menipu rakyat.....celaka dan sial punya kerajaan UMNO-BN....!!!!

K'jaan nafi jual tanah KTMB di S'pura


Dakwaan kononnya kerajaan Malaysia menjual tanah kereta api di Tanjung Pagar di Singapura kepada republik itu adalah tidak benar, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Timbalan Menteri Luar Datuk Richard Riot berkata tanah KTM Berhad di Singapura itu dipajak oleh Kerajaan Negeri Selat kepada Negeri-Negeri Melayu Bersekutu untuk tujuan perkhidmatan rel pada 25 Okt 1918.

"Tanah Singapore Railway yang dipajak adalah seluas 434.26 ekar (173.7 hektar). Daripada jumlah tersebut, 352.52 ekar (141 hektar) dipegang oleh Pesuruhjaya Tanah Persekutuan bagi tempoh 999 tahun manakala 81.74 ekar (32.7 hektar) adalah bagi tempoh pajakan selama-lamanya.

"Sekiranya tidak lagi digunakan untuk tujuan perkhidmatan rel, tanah itu akan dikembalikan kepada Kerajaan Negeri Selat (Singapura) tanpa sebarang pampasan. Jadi dakwaan kerajaan jual tanah KTM di Tanjung Pagar itu tak benar kerana ia bukan hak kita," katanya menjawab soalan tambahan Salahuddin Ayub (Pas-Kubang Kerian) yang ingin tahu bagaimana Malaysia boleh kehilangan tanah tersebut walaupun negara mempunyai pelbagai pendekatan dalam menyelesaikan isu-isu tertunggak dengan negara-negara ASEAN.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka mengadakan lawatan kerja ke Singapura dalam tempoh tiga bulan lagi untuk muktamadkan keputusan pertukaran tanah itu.

Sebelum ini, isu mengenai tanah itu telah dibincangkan ketika Najib melawat Singapura dari 22 hingga 24 Mei lepas dan semasa Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong datang ke Malaysia bulan lepas.

Malaysiakini



penyapu sial


selagi tidak di gunakan untuk perkhiidmatan rel bermaksud apa hah....di halang atau ada konspirasi kerajaan yahudi singapura dan kerajaan pengganas najis supaya perkhidmatan rel tidak lagi di gunakan...

tanpa pampasan....seteah di tukaq ganti dengan gambar altantuya = win win situation

tak payah lah nak klentong....ini semua nak menghalalkan tindakan menjual maruah ,  hak dan kedaulatan negara...

29 June 2010

si sembab melalok....Pergolakan dalam parti PKR menjejaskan pentadbiran dan 'terbantut' kemajuan

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pergolakan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor membuktikan kepada rakyat bahawa parti terbabit tidak menerima kepimpinan anggota sendiri, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau berkomen bahawa banyak isu yang semakin menjadi-jadi dalam parti itu.
Muhyiddin berkata ketiadaan kesepakatan di bawah pimpinan PKR menjejaskan pentadbiran negeri dan seterusnya, hanya akan merugikan rakyat. Isu terbabit harus menjadi pengajaran kepada rakyat.

Bagi negeri Selangor, kegagalan parti untuk mentadbir negeri akan menyebabkan pentadbiran kurang lancar serta 'terbantut' kemajuannya. Muhyiddin mengeluarkan kenyataan terbabit berikutan pelantikan Mohamed Azmin Ali sebagai Ketua PKR Selangor menggantikan Abdul Khalid.



penyapu sial


alahhhhh tan sri muhiddin yasin ini,macam lah parti dalam kompenen dia tidak bergolak....
inilah satu-satunya DPM yang angkuh dan sombong bercakap besar berlagak macam lah Malaysia ini bapa
dia yang punya...

UNIT SIBER BARU NAK PANTAU BLOG DAN LAWAN WEB

Ketua Penerangan Abdul Aziz Adenan Pergerakan Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) menubuhkan unit baru bagi mengendalikan isu mengenai dasar kerajaan. Unit siber terbabit ditubuhkan di bawah Biro Penerangan dan Teknologi Maklumat.

Adenan berkata unit terbabit yang diberi nama Unit Media Baru bertujuan menangkis dakwaan yang dibuat pihak pembangkang serta memantau laman web dan blog mengenai isu lain yang membabitkan rakyat.

Beliau menegaskan bahawa unit siber itu memainkan peranan yang penting dalam penstrukturan situasi keseluruhan berkaitan isu mahupun dasar kerajaan yang dibangkitkan oleh parti pembangkang.


Selain Adenan, Ketua Pemuda Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) Sih Hua Tong juga menyokong dan menjelaskan bahawa penubuhan unit siber terbabit membolehkan anggota berkomunikasi antara satu sama lain melalui alam siber seperti blog untuk memberi penjelasan kepada rakyat jelata.



penyapu sial

MAHU TUBUH UNIT SIBER KONON,MACAMLAH RAKYAT SARAWAK SEMUA MEREKA ANGGAP BODOH DAN MUDAH DIPERDAYAKAN...CUKUP2LAH LAH SUDAH TU, TAIB MAHMUD DAH BERAPA LAMA JADI KETUA MENTERI SARAWAK,AKHBAR SANA BANYAK YANG DIKUASAI OLEH MEREKA INI.ZAMAN SEKARANG INI MANA ORANG MAHU BACA AKHBAR YANG TERLALU PRO KERAJAAN...

MANSUH JUDI BOLA ....MANSUHKAN JUGA APCO....!!!!

Negara pada hari ini panas membincangkan isu sebuah perunding komunikasi yang dikaitkan dengan syarikat yang dimiliki oleh rejim zoinis Israel.

Malaysia dikatakan telah menandatangani perjanjian dengan syariakt APCO worldwide sebagai perunding komunikasi bagi membersihkan imej Negara diperingkat antarabangsa.Dalam satu sudut pandang, ianya nampak positif iaitu untuk menarik pelabur asing masuk kedalam Negara kita.

Namun pada hakikatnya, kita tidak bersetuju dengan syaikat perunding berkenaan disebabkan secara jelasnya ia dimiliki oleh golongan yahudi yang sememangnya menjadi musuh ummat Islam, jelas beliau.

Pada mulanya, pendedahan yang dibuat oleh Ketua Pembangkang, Dato’Seri Anuar Ibrahim menimbulkan polemik yang tersendiri dikalangan rakyat.

Namun selepas beberapa hari daripada itu, maka pengakuan oleh Menteri Dalam Negeri, Dato’ Seri Hisyamuddin sendiri mengesahkan bahawa jumlah yang dibayar kepada syarikat perunding berkenaan ialah sebanyak RM76.5 juta.

Kita merasa sungguh kecewa dengan berita tersebut kerana ia melibatkan maruah negara dan agama Islam.

Mana tidaknya,kita mengisytihar Negara ini sebagai Negara Islam, namun sebaliknya
kita berkompromi dan menggunakan khidmat musuh Islam yang nyata telah menyembelih adik-beradik Islam kita yang berada di Palestin

Perkara ini secara tuntasnya akan menimbulkan kemarahan masyarakat khususnya ummat Islam kerana kita pada awal lagi tidak mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara, namun apa yang berlaku sebaliknya kita bersetuju dan menggunakan syarikat yang datangnya daripada Israel sendiri.

Mana prinsip dan maruah kita?

Buktinya jelas bahawa syarkat ini adalah antara penyumbang kepada kewangan Israel :

” Its CEO in Israel, Gad Ben-Ari, was a personal adviser of the late PM Yishak RabinAlso, the relationship between Israel and APCO is more than merely having an office in Tel Aviv. APCO’s activities in the Zionist state go beyond the civilian sectors

Jumlah bayaran RM76.82juta juga menjadi persoalannya. Perbelanjaan yang banyak ini tidak dinyatakan dan dimaklumkan kepada rakyat khususnya dan hanya dimaklumkan selepas ditanya didalam dewan rakyat selepas isu ini timbul.

Rakyat membayar cukai bukan kepada kerajaan bukan untuk dibelanjakan kepada sebuah syarikat zionis, tetapi rakyat mengharapkan ianya(hasil cukai) digunakan untuk manfaat rakyat yang lain. Namun akhirnya duit itu menjadi pembiaya utama kepada Israel yang semakin bengis dan rakus membunuh ummat Islam di Palestin.

Sementara itu  dengan jumlah hampir RM77 juta itu, kerajaan mampu memberikan biasiswa kepada lebih 4000 mahasiswa sekiranya duit itu dibelanjakan untuk membina modal insan yang boleh mencorakkan imej Negara dengan lebih baik berbanding syarikat perunding.

Mana keutamaan kita untuk membangunkan modal insan yang boleh berbakti kepada Negara atau hanya membersihkan imej untuk kepentingan politik dalam masa yang singkat sahaja?

Ternyata dengan timbulnya isu ini,kita sepatutnya tidak akan berdiam diri sehinggalah kerajaan membatalkan perjanjian dengan syarikat berkenaan demi menjaga maruah dan nama kita kerana ia jelas melanggar prinsip dan teras dalam perhubungan kita dengan pihak luar.

Persoalan yang di  timbulkan ialah, kenapa perlu melantik sebuah syarikat perunding komunikasi sedangkan kita telah berbelanja besar untuk membayar duta-duta kita keseluruh negara yang mempunyai hubungan dengan kita?

Apa fungsi duta kita? Bukan sekadar itu, kita pula melantik syarikat yang datangnya dari negara yang lansung tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Malaysia.

Malaun Melanun sape punya kerja.... Malaysia Beli Torpedo Lebih Mahal Dari Harga Pasaran?

Dewan Rakyat digesa memanggil usul tergempar membincangkan perolehan dua jenis persenjataan kapal selam Scorpene milik Malaysia.
Ahli Parlimen Tian Chua (PKR-Batu) berkata kerajaan telah terlebih bayar dalam pembelian 40 buah peluru berpandu Exocet dan 30 buah torpedo Black Shark.

Dengan merujuk kepada pembayaran yang dibuat kerajaan Pakistan dan Portugal, Tian berkata Malaysia membayar 20 peratus lebih tinggi dari harga pasaran.
Tian menjelaskan Islamabad sekadar membayar 3.07 juta Euro untuk setiap unit peluru berpandu Exocet manakala Portugal memperoleh torpedo Black Shark pada harga 2 juta Euro seunit.

Congakan menunjukkan harga pasaran bagi kedua-dua jenis senjata ini mencecah 182.8 juta Euro, tetapi Kuala Lumpur membeli pada harga 219.265 juta Euro, iaitu 36.465 juta Euro lebih tinggi dari harga pasaran.

TVS

MELAYU AKAL KEPALA LUTUT

UMNO-YAHUDI-BN taja undang undang hutan di Malaysia ( UMNO Barbaric Jungle Laws )

Sekarang anda dapati di sana. Pegawai SPRM, PI Bala, dan tiga orang peguam Bala akan berada di London minggu depan. Tetapi selain daripada kenyataan Bala diambil adakah kita akan melihat pegawai-pegawai SPRM diheret ke penjara?

SPRM dijangka akan merekodkan kenyataan Penyiasat Peribadi P Balasubramaniam pada Isnin 5hb dan Selasa 6hb Julai 2010. Bertempat di Holiday Villa, London. Menurut Berita Harian dan The Star, ianya telah disahkan dan Bala bersama tiga orang peguamnya dijadualkan berada di London sepanjang tempoh itu.

Terkini, bagaimanapun, SPRM telah menulis kepada peguam-peguam Bala memberitahu mereka tidak akan dibenarkan hadir ketika kenyataan Bala direkodkan. Peguam-peguamnya berkeras bahawa mereka tetap akan hadir dan tidak akan menyerah berkenaan isu ini. SPRM juga tidak mengalah dengan mengugut yang keseluruhan sesi itu akan digugurkan.

Mungkin ini yang mereka mahu. Mereka bukannya benar-benar hendak mengambil kenyataan Bala kerana risau tentang apa yang akan dia perkatakan. Bala juga akan membawa bersama pelbagai dokumen-dokumen, termasuk bukti wang yang dia telah dibayar untuk mengubah Akuan Berkanunnya dan keluar bersama Kenyataan Bersumpah 2 untuk menarik balik apa yang dikatakannya dalam Akuan Bersumpah 1.

Saya telah bercakap bersama sekumpulan peguam-peguam British tentang perihal ini dan mereka merancang untuk turut berada di Holiday Villa pada pagi Isnin 5hb Julai untuk mencabar SPRM terhadap perkara undang-undang.


SPRM tidak boleh merujuk Akta Antirasuah Malaysia atau Akta Rahsia Rasmi dan menggunakan hukum-hukum ini di British, peguam-peguam British memberitahu saya. Di Britain, setiap orang, malah seorang saksi, mempunyai hak untuk diwakili secara sah. Ia melanggar undang-undang British sekiranya SPRM melarang peguam-peguam Bala daripada hadir ketika kenyataannya sedang dirakamkan.

Lagipun, Bala memberi kenyataannya sukarela. Tiada saman atau waran dikeluarkan terhadapnya. Bala tidak akan memberi sebarang kenyataannya jika dia tidak mahu dan tiada apa-apa yang SPRM boleh lakukan. "So why play hard ball?" kata peguam-peguam British.

Tambahan pula, Britain mempunyai Akta Kebebasan Maklumat (Freedom of Information Act). Jadi SPRM tidak boleh menggunakan Akta Rahsia Rasmi Malaysia untuk mencabar Akta Kebebasan Maklumat Britain, tambah peguam-peguam British.

Jika SPRM hendak menjalankan satu operasi haram di London kami terpaksa membawa perkara ini untuk perhatian pihak polis British dan pegawai-pegawai SPRM akan ditahan dan didakwa, kata peguam-peguam British lagi.

Ini Britain dan bukannya Malaysia, yang mengamalkan undang-undang hutan, tambah peguam-peguam itu lagi. Pegawai-pegawai SPRM tidak boleh tidak mempedulikan undang-undang dan menolaknya di Britain seperti mana mereka buat di Malaysia. Mereka akan dapati diri mereka berhadapan dengan masalah undang-undang jika mereka cuba melakukannya.

Sekarang anda dapati di sana. Pegawai SPRM, PI Bala, dan tiga orang peguam Bala akan berada di London minggu depan. Tetapi selain daripada kenyataan Bala diambil adakah kita akan melihat pegawai-pegawai SPRM diheret ke penjara?

Saya rasa saya akan menanti di Holiday Villa pada hari Isnin depan dengan kamera saya untuk menyaksikan keseronokan ini. Dan saya pasti juga ramai pegawai-pegawai Special Branch dari Bukit Aman akan turut berada di sana dengan kamera-kamera untuk mengambil gambar saya juga. Untuk makluman, saya akan memakai topi Perancis, jeans Amerika, kemeja Polo, memegang sebuah kamera Jepun, dan dengan satu cerut Cuba di mulut saya.

Sekarang inilah yang dipanggil globalisasi.


Malaysia Today

salah guna akta rahsia rasmi....Mahkamah arah kera-jaan persekutuan dedah perjanjian konsesi air

Kerajaan persekutuan mempunyai tujuh hari untuk mendedahkan kandungan laporan audit dan perjanjian konsesi air antara kerajaan Selangor dan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

Ini ekoran keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membenarkan dokumen tersebut - yang diklasifikasikan kerajaan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) - diumumkan kepada awam.

Keputusan itu dibuat oleh Pesuruhjaya Kehakiman Hadhariah Syed Ismail, yang memutuskan bahawa keengganan kerajaan mendedahkan laporan tersebut, tidak mempertimbangkan harapan anggota masyarakat yang terjejas dengan keputusan tersebut.

Menurutnya, keputusan responden membenarkan penswastaan perkhidmatan air dan peningkatan kadar sewenang-wenangnya, dan pada masa yang sama menggunakan OSA, adalah tidak selari dengan tujuan akta tersebut.

"Ia juga bertentangan dengan prinsip urus tadbir yang baik, akauntabiliti, ketelutsan dan kepentingan rakyat harus didahulukan," katanya dalam hatinya.

Hadhariah memutuskan bahawa oleh kerana kerajaan telah gagal memenuhi prinsip-prinsip tersebut, maka mahkamah terpaksa memerintahkannya untuk berbuat demikian.

Hadhariah membuat keputusan tersebut dalam kes semakan kehakiman yang dikemukakan oleh presiden Kongres Kesatuan Sekerja (MTUC) Syed Shahir Syed Mohamud dan 13 orang lagi, terhadap kementerian Tenaga, Air, dan Telekomunikasi, dan kerajaan Selangor dan kerajaan persekutuan.

Menurut peguam para Plaintif, Ang Heng Leng, ini adalah keputusan penting yang membolehkan dokumen yang diklasifikasikan di bawah OSA, boleh dicabar demi kepentingan awam dan masyarakat mempunyai hak untuk melihat dokumen tersebut.


malaysiakini

guru guru kencing berdiri....MB negeri sembilan perlu bertanggung jawab....

Inilah yang dinamakan Guru Kencing Berdiri, Anak Murid Kencing Berlari. Menteri Besar Negeri Sembilan dan Pengarah Pelajaran Negeri Sembilan harus meletak jawatan dan mengambil tanggungjawab diatas insiden yang amat memalukan profession perguruan ini.

Satu dunia dah tahu ada guru-guru perempuan di Negeri Sembilan ini muka tak tahu malu. Habis semua anak murid tengok dalam internet. Apa nak kata ? Pihak penganjur ialah Kerajaan Negeri Sembilan sendiri. Ini majlis rasmi, Konsert Jom Heboh pun peminat tak serbu macam ni !

Tahun depan nak jemput artis siapa pula ?

baca lagi di bawah nie....


Aura Mawi Membuatkan Ramai Cikgu-Cikgu Wanita Negeri Sembilan Lupa Sakit Lutut dan Sendi

Sekali-sekala,aku akan menyapot jugak industri hiburan tanahair.Semalam aku teman bini aku gi Sambutan Hari Guru peringkat Negeri Sembilan.Penuh satu padang makan malam kat tengah-tengah pekan Seremban.

Ada Mawi,ada menteri besar Negeri Sembilan.Ramai betul cikgu-cikgu yang beratur untuk bersalaman dengan menteri besar,tak kira lah lelaki dan perempuan.Menteri besar pulak rombongan masuk tu dah macam raja dah.Khas kepada peminat-peminat Mawi,semua gambar ni aku ambik semalam dekat Seremban.












;

Jika ada kelihatan isteri anda di sini sedang menunjukkan perangai yang tidak anda sangkakan,aku tidak bertanggungjawab.Jika anda melihat ada wajah ibu anda sedang menyendeng-nyendeng dekat Mawi,aku tidak akan mintak maaf jika anda terkejut melihat kelakuan ibu anda.

Walaupun mereka Cikgu sekalipun,kita perlu ingat,mereka juga manusia biasa.Kalaulah bini aku buat macam ni,KONFEM aku akan maki.Sebab tu sedaya upaya aku cuba menjauhkan dia dengan Thom Yorke,Chris Cornell atau Eddie Vedder.Nampak gambar Jimi Hendrix pun dia jadi tak keruan.Kaum hawa ni,bila berdekatan atau berdiri sebelah "selebriti" dia jadi lain sikit.Lagi la kalau selebriti tu dia minat gila-gila.

Aku pun rasa kalau aku dapat jumpa Rachel Bilson atau Intan Ladyana sebelah aku..mau aku terkam-terkam.

PS - Aku dapat cenderamata dari menteri besar Negeri Sembilan.Sebuah mug yang ada print gambar dia atas tu.Nanti aku letak la gambar mug tu kat sini.Lawa.Sesuai untuk buat minum petang bila berseorangan.


mantot

projek tipu melayu berterusan lagi....!!!!

JAMBATAN RUNTUH: 3 ANAK DARA INDIA MATI ...APA CERITA BEB...TUTUP BUKU KA...KEPALA BAPAK HANG...!!!

KERAJAAN AKAN SENARAI HITAM KONTRAKTOR ISTANA NEGARA JIKA BENAR TAK BAYAR UPAH PEKERJA-

Kementerian Kerja Raya bercadang menyenaraihitam kontraktor yang terlibat dalam projek pembinaan Istana Negara di Jalan Duta jika terbukti mereka tidak membayar gaji kepada pekerja-pekerja asing. Abu Mansor berkata, beliau telah mengarahkan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

"Saya bersimpati dengan pekerja asing walaupun masuk haram, tetapi mereka telah diketepikan hak kebajikan. Saya telah minta CIDB pagi tadi supaya segera menyiasat jika kebenaran ini ada dan mengikut data-data dari Kementerian Dalam Negeri.

"Jika benar syarikat-syarikat yang melaksanakan projek ini, walaupun projek ini merupakan projek design and build, maka kementerian tidak akan teragak-agak untuk mencadangkan supaya kontraktor berkenaan disenarai hitam pada masa akan datang," katanya semasa menggulung perbahasan usul Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10)bagi kementerian itu pada sidang Dewan Rakyat hari ini.


mstar

JANGAN BUAT KERJA BODOH….

SENARAI HITAM NAK BUAT KEPALA BANA APA?.

 KAUM BURUH BUKAN NAK SENARAI... MEREKA NAK GAJI..

APA JADI DENGAN KONTREKTOR YANG BUNUH 3 BUDAK PEREMPUAN INDIA DI KUALA DIPANG?..

ITU PUN DI SENARAI HITAM... SATU HABUK TAK ADA APA APA..

KALAU DI NEGARA KAPIR LAKNAT YANG MAKAN BABI DAN TAK SEMBAHYANG …. KONTREKTOR INI SUDAH MASUK PENJARA….

DI NEGARA KAPIR LAKNAT YANG MAKAN BABI DAN TAK SEMBAHYANG… JIKA ADA SYARIKAT YANG TAK BAYAR GAJI… SUDAH LAMA PENGARAH SYARUIKAT INI MASUK PENJARA…

DI NEGARA ISLAM YANG TUNGGANG LANGGANG PERGI UMRAH DAN BERBUIH MULUT BACA DOA…. SATU HABUK TAK ADA

DI NEGARA YANG ADA FATWA FATWI INI…. JANGAN HARAP KAUM BURUH DAPAT GANJARAN….

nota:

kontrektor ini telah berjaya membuat stadium runtuh
kontrektor ini telah berjaya menaiikan harga istana dari 400 juta ke satu bilion ringgit

kontrektor ini telah berjaya tidak membayar gaji buruh
inilah contoh kontrektor islam melayu bumiputera
bila di kritik maka kita akan dituduh melawan raja dan perlembagaan
kita akan dituduh anti melayu

kita akan dituduh tidak patriotik
kalau macam ini lebih baik lagi british yang makan babi memerintah
mereka lebih adil dan jujur dari bumiputera melayu
yang islam yang selalu pergi umrah


TT

dasar beruk dan kera....40 ulam-mamak nak di seret masuk ke sarang pengganas UMNO....!!!

Kalau peristiharan isu 40 ulamak muda itu turut membantu melenyapkan atau mengalihkan isu-isu seperti fitnah liwat dan penyelewengan wang billionan ringgit samada oleh pemimpin besar UMNO atau kakitangan kerajaan yang lebih politik dari tugas, maka amat malang kepada ugama Islam dan negara keseluruhannya.

Kalau  isu kemasukkan 40 ulamak muda menyertai UMNO semata-mata hendak mengelak bimbang digelar pengganas oleh UMNO, maka sebenarnya UMNO itu sudah jadi sarang pengganas.

Ini tidak keterlaluan kerana perompak harta negara boleh selamat selagimana dinaungi UMNO. Pensyarah tidak boleh berpolitik diluar UMNO, tetapi boleh bila menyertai UMNO. Inilah namanya dasar beruk dan kera.

Kalau ulamak muda itu penting, maka disarankan supaya sayap ulamak muda UMNO ditubuhkan. Biar selari dengan Pemuda dan Puteri UMNO.

syarat nak pinjam TEKUN....mestilah ahli atau penyokong UMNO....jadi yang tak bayaq hutang semuanya ahli UMNO....memang dasar kaki kapur punya hamlau nie....!!!!

Lebih 51,000 masih gagal bayar hutang TEKUN



Boleh percaya ke tengok muka UMNO CEO TEKUN nih?


PEKAN - Modal sudah diberi tetapi disebabkan gagal dalam perniagaan menjadi punca kira-kira 51,000 peminjam Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) di negara ini masih belum menjelaskan hutang masing-masing.

Mereka membentuk 30 peratus daripada 170,000 peminjam TEKUN yang sudah menerima suntikan modal berjumlah RM1.5 bilion sejak 1989.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif TEKUN, Datuk Abdul Rahim Hassan (gambar) menjelaskan, pihaknya terpaksa melonggarkan syarat pembayaran balik untuk mengumpul dana bagi membantu peminjam baru.

"Sebab itu ada bayar balik hanya RM200 sebulan walaupun sepatutnya RM500.


kosmo

akal dangdut....menteri banggang yang cuba menegakkan benang basah....!!!!

MENCARI BUKTI MELALUI NIAT ? BODOH PUNYA KERJA

Tiada tindakan akan diambil terhadap bekas pegawas khas Perdana Menteri Najib Abdul Razak, Nasir Safar kerana dikesan kerana menghasut sentimen perkauman dalam ucapannya di Melaka, awal tahun ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mohd Nazri Abdul Aziz berkata tiada bukti secukupnya untuk membuktikan bahawa Nasir mempunyai niat untuk mencetuskan keterangan antara kaum.

"Suspek turut meminta maaf secara terbuka pada 4 Februari, dua hari selepas kejadian, dan berkata beliau tidak mempunyai niat menyakiti kumpulan etnik lain," kata Nazri dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Gobind Singh Deo (DAP-Puchong).

Februari lalu Nasir mencetuskan kegemparan di majlis 1Malaysia di Melaka apabila beliau melabel orang Cina dan India sebagai pendatang. Lebih dari itu, Nasir turut berkata wanita-wanita Cina datang ke Malaysia sebagai pelacur.

"Kenyataan suspek itu ditujukan kepada pendatang ekonomi dan bukan orang tempatan berketurunan Cina dan India," kata

Nazri./TVSelangor


penyapu sial


dasar rasis yang di pertahan oleh UMNO....2 ekor rasis yg di lepaskan hanya sekadar maaf sahaja...tak kan dah buta undang undang kot....apa kata kalau ada perompak yang pergi merompak anak buat menteri kaki dangdut nie...bila tertangkap aje...mohon maaf aje...adakah boleh di lepaskan begitu sahaja...lebih lebih lagi lah kalau orang  PR tersilap lalu meminta maaf ...wa percaya abis di haruk se antero dunia....melalaui media celaka mereka!!!!

jerat dah makan tuan beb....padan muka...!!!!



Kecoh media dan pimpinan UMNO-BN dengan usaha memasukkan ulama secara beramai-ramai bersama dengan perjuangan UMNO. Ia menjadi isu apabila dikaitkan bahawa Dr Asri yang juga bekas mufti Perlis yang sentiasa kontroversi itu turut akan bersama-sama menyeberang kepada parti UMNO.. Ia silih berganti dengan suasana panas berkait dengan isu wahabi,

JI dengan pertembungan terbuka dikalangan agamawan di media antara Dr Asri dan Ustaz Zamihan. Bahkan turut terpalit Tuan Guru Presiden dengan isu keganasan. Tetapi apabila Dr Asri menafikan untuk masuk UMNO-BN, ia agak mengecewakan pihak UMNO.

Hasrat UMNO itu untuk membuktikan adalah ulama yang ingin bersekongkol dengan mereka tidak kesampaian. Dikatakan hanya 39 orang sahaja yang menyerahkan borang untuk bersama UMNO dan yang hadir dalam majlis penyerahan tersebut hanya 16 orang sahaja. Itupun anak-anak muda yang masih mentah dengan dunia politik. Mungkin anak-anak muda Kelab UMNO dari Mesir ataupun Jordan. Yang masih tinggi serta berkobar-kobar semangat untuk berdakwah. Tetapi apabila maklumat yang diperolehi bahawa kemasukan ustaz muda itu diketuai oleh menantu Shahidan Kassim, penulis hanya mampu tersenggih sahajalah. Apatah lagi salah seorang daripada dua anak kepada bekas Mufti Perlis, Datuk Mat Jahaya Hussin yang merupakan bekas mufti sebelum Dr Asri.

Anak Datuk Mat Jahaya iaitu Fathul Bari dan Mohd. Khairi mengumumkan kemasukan mereka dalam UMNO. Sedangkan sebelum ini Fathul bari pernah ditahan di Negeri Sembilan kerana mengajar tanpa tauliah. Masih lagi berlegar dengan isu wahabi. Apakah dengan cara masuk UMNO-BN ini akan memberi kebebasan kepada Fathul Bari menyebarkan doktrinnya? Tidakkah sekarang ini akan timbul masalah dalaman didalam UMNO-BN apabila dikatakan UMNO diresapi fahaman Wahabi. Tidakkah ini akan mengaitkan UMNO-BN sebagai paksi keganasan?

Tidakkah nanti golongan ahli sunnah wal jamaah, golongan pendokong asya’irah, orang yang mendapat pengajian dari pondok-pondok akan menentang UMNO-BN? Kerana UMNO-BN menjadi tempat golongan wahabi berkembang biak? Usaha selama ini untuk melabelkan Pas sebagai Wahabi akan gagal? Usaha untuk membangkitkan penentangan orang pondok kepada Pas akan gagal? Sebab sentiasa diungkitkan bahawa Pas wahabi. Tok Guru Nik Aziz wahabi! Tok Guru Haji Hadi Wahabi. Kena sokong UMNO-BN agar kita boleh menghapuskan wahabi di Malaysia. Last-last pendokong wahabi disebalik Shahidan Kassim pulak masuk UMNO-BN. Nampaknya jerat telah makan tuan. Perancangan untuk mengalihkan pendokong pondok di Kelantan, Kedah dan Terengganu supaya tidak menyokong Pas nampaknya akan gagal.

Sebab itulah dalam melihat perjalanan politik tanah-air, UMNO-BN cukup bijak mengalihkan isu-isu yang membebankan mereka, apatah lagi ketika mereka ingin menggarap mood kearah hampirnya pilihanraya. Cuma kadang-kadang tersadung juga. Hakikatnya sebenarnya adalah cubaan mereka untuk mengalih isu besar yang melanda UMNO-BN khususnya isu APCO dan Judi Bola yang meletakkan UMNO-BN terperosok dari segi politiknya. Itulah kenyataan PM yang telah menanguhkan lesen judi bola kerana desakan agama dan maslahah politik.

Tindakan ini memalukan UMNO-BN dan menggambarkan betapa jahilnya pemimpin mereka dengan agama. Sehingga terbelakang berbanding dengan pemimpin DAP dan bukan Islam lain. UMNO perlu memulihkan imej mereka khususnya dengan suasana pilihanraya ke-13 yang semakin hampir. Apatah lagi gelombang dan mood rakyat untuk memartabatkan PR ke Putrajaya semakin mendesak. UMNO-BN hari ini cukup tertekan dan terdesak sehingga cuba mencari alternatif untuk mengekalkan sokongan dan kuasa khususnya dikalangan orang melayu dan Islam. Usaha untuk menonjolkan imej Islam ini sudah lama. Mereka cuba mewar-warkan sokongan ulama kepada mereka untuk meraih sokongan masyarakat awam tetapi dengan sokongan hanya beberapa kerat ustaz muda ini tidak memberi apa-apa keuntungan kepada UMNO-BN. apatah lagi jika mengetahui latarbelakang cerita disebalik kemasukan ustaz muda itu.

Ini bukan perkara baru kerana semenjak penulis berada di bumi Mesir lagi akhir 80-an, sudah wujud kelab UMNO yang mendapat tajaan kerajaan dengan biasiswa serta sekali sekala dengan tiket penerbangan untuk lawatan dan pulang ke Malaysia untuk menghadiri mesyuarat ataupun ke perhimpunan agung UMNO setahun sekali. Pelbagai kemudahan oleh pihak kerajaan kepada ahli kelab meskipun semua mahasiswa di universiti dilarang berpolitik dengan pelbagai akta seperti AUKU dan sebagainya tetapi tidak di Timur Tengah. Politik pembangkang sahaja dilarang tetapi Kelab UMNO mendapat tajaan sepenuhnya. Itupun hanya beberapa kerat yang berkepentingan termasuk yang bermasalah dalam pendidikan ataupun terdiri dikalangan ibu-bapa yang kuat pendokong UMNO ditanahair.

Majoriti dikalangan pelajar yang memahami keilmuan Islam sudah pasti akan bersama dengan Pas dan kepimpinan ulamanya. Banyak siri debat dan hujah yang tidak bersedia dikalangan pelajar kelab UMNO yang tidak mampu atau bersedia untuk berhujah mempertahankan tindakan mereka bersama dengan UMNO kecuali hujah dan jawapan cari makan, nak hidup dan sebagainya. Apatah lagi kita sedia maklum bahawa ramai kalangan ulama terkenal dan ternama di Malaysia bersama dengan perjuangan Pas.

Apatah lagi dengan wujudnya Dewan Ulama Pas yang membariskan ramai kepimpinan ulama berserta generasi ulama pelapis dikalangan ulama muda yang bergiat aktif di cawangan, kawasan maupun di negeri hatta diperingkat nasional. Ramai calon-calon yang dikemukan merupakan dikalangan besarnya merupakan tokoh-tokoh ulama. Mereka diberi ruang untuk berdakwah dan bekerja untuk Islam seluas-luasnya. Tidak timbul dikalangan penyokong Pas dan mereka yang aktif berkarier terhalang untuk menyampaikan amanah dan risalah Islam. Tidak seperti UMNO-BN yang penuh dengan pelbagai rintangan dan halangan, politik cantas mencatas dan akhirnya ulama berada dipelosok dan penjuru serta bertugas sekadar pembaca doa perasmian majlis sahaja. Apatah lagi kepmpinan dalam UMNO yang gagal menunjukkan contoh yang terbaik kearah pengamalan Islam. Munasabahlah dengan dasar secular dan kebangsaan yang menjadi teras perjuangan mereka.

Mereka yang ingin berjuang didalam UMNO kononnya untuk keluasan berdakwah sebenarnya salah. Bahkan penglibatan mereka dengan UMNO itu menimbulkan salah faham dikalangan masyarakat awam yang kontra dengan tindakan kebanyakan ulama ditanah-air sendiri. Mereka seolah-olanh penghalang dan pembantut sokongan orang-ramai kepada perjuangan Islam yang didokong oleh PAS. Sama seperti kemasukan Anwar Ibrahim dahulunya bersama UMNO bahkan Pas menjadi sibuk berhujah sesame sendiri daripada kerja sebenarnya.

Sepatutnya apa yang terjadi kepada Anwar Ibrahim sudah cukup untuk member pengajaran agar cukuplah mencuci UMNO dari dalam sebagaimana yang pernah dikatan oleh Dato Fadhil Noor. Hendaklah mencuci tong taik dari luarnya sahaja. Bahkan kita lihat ramai lagi tokoh-tokoh ulama yang terkenal yang bersekongkol dengan UMNO-BN telah gagal melakukan sesuatu untuk berdakwah kepada UMNO-BN. Datuk Nakhaei, Datuk Masyitah, Dr Yusof Noor, Datuk Wan Mokhtar, Tan Sri Hamid Osman, Ustaz Firdaus dan yang terakhir Datuk Jamil Khir baharom yang menjadi Menteri Jabatan Perdana Menteri. Hakikatnya mereka sekadar terompah dan ‘kayu ngelong’ semata-mata untuk menghalang dan membantutkan perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas. Apatah lagi tugas ini ingin dibawa oleh 16 ustaz muda yang hingusan dalam politik ini. Tugas pertama mereka adalah berdakwah agar Datin Rosmah menutup aurat setelah semua ulama UMNO gagal untuk memastikan semua isteri-isteri PM pertama sehingga isteri DR Mahathir tidak menutup aurat.

Ingatlah juga apabila mereka terlibat dengan pemerintahan nescaya mereka tidak terlepas daripada bebanan fitnah. Ini sebagaimana disabdakan oleh Rasulullah Saw:
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ : عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ سَكَنَ الْبَادِيَةَ جَفَا وَمَنْ اتَّبَعَ الصَّيْدَ غَفَلَ وَمَنْ اتَّبَعَ السُّلْطَانَ افْتُتِنَ
Daripada Ibn Abbas r.a bahawa Rasulullah Saw bersabda: “ Barangsiapa tinggal dipadang pasir manjadi kasar, barangsiapa mengikuti buruan menjadi lupa dan barangsiapa mengikuti pemerintah akan difitnah”

Ulama juga perlu mahir sepak teranjang politik ini kalau tidak akan menjadi mangsa dan tertipu. Lihatlah bagaimana kebijaksanaan Amr ibn al-`As dalam peristiwa majlis tahkim memperdayakan kelimuan Abu Musa al-`Asy’ari.

Malaysia sebagai sebuah Negara yang mengamalkan demokrasi berpelembagaan yang memberi kebebasan untuk memilih dan mengikuti parti politik yang diinginkan. Tiada larangan undang-undang untuk ustaz muda itu memilih UMNO-BN tapi berhati-hati dan berjaga-jagalah. Rasulullah Saw melarang menjadi kambing yang berkeseorangan dibimbangi akan dibaham serigala. Tetapi 16 ulama muda ini lagi canggih.

Mereka berazam untuk berdakwah. Teringat penulis dengan kisah anak kambing dengan serigala yang diceritakan orang dahulu kala. Semoga ustaz muda ini sukses menjadi kambing generasi baru yang masuk dalam pagar serigala untuk berdakwah agar jangan memakan kambing dan bertukar menjadi seperti kambing supaya memakan rumput sahaja. Mampukah sifat serigala UMNO yang haiwan maging itu ditukar menjadi haiwan maun? Diharap anak-anak kambing muda ini bertanyalah dahulu nasihat kambing-kambing tua seperti Hamid Osman, Nakhaei yang pernah berdakwah lebih dahulu daripada mereka tentang petua-petuanya. Semoga berjaya!


CyberSniper

bila yahudi gila babi....tak heran lah UMNO-APCO- BN juga boleh ikut perangai BABI....budak 6 tahun pun boleh di tuduh pengganas...



Terkejut besar sebuah keluarga Amerika Syarikat bila tahu anak perempuannya berumur 6 tahun telah masuk daftar orang yang dilarang keluar dari AS kerana dituduh pengganas atau teroris.
Salah satu media AS, melaporkan, Alyssa Thomas (6 tahun) dari negara bahagian Ohio, ditemui namanya dalam daftar orang yang 'di curigai', ketika dia bersama orang tuanya akan melakukan penerbangan dari Cleveland menuju ke Minneapolis.

Ayahnya mengatakan "Kami memiliki anak perempuan dan saya kata, anak saya itu masih berumur 6 tahun dan biasa saja. Mungkin mereka menuduh kakaknya, namun saya fikir Alyssa dan kakaknya bukanlah sebagai ancaman keamanan nasional."

Laporan mengatakan, Alyssa tidak pernah menghadapi masalah dalam perjalanan sebelum ini dengan menggunakan penerbangan domestik. Seorang kakitangan Keselamatan Transport mengatakan, undang-undang yang ada memiliki tugas untuk mencegah orang-orang dicurigai berhubungan dengan 'pengganas' dan melakukan perjalanan. Mereka diminta hubungi jabatan tersebut. (Era Muslim/AK)

emm, nampaknya sekutu rapat UMNO/BN..YAHUDI SUDAH GILA BABI.....

waka ka ka ka...........SAPA PERUNDING KESELEMATAN DI USA KALAU TAK BUKAN APCO WORLDWIDE, PERUNDING IMEJ KERAJAAN MALAYSIA.

Pendedahan Ulama' muda yang ditipu UMNO!!!!

Empat ulama muda nafi menyertai Umno Jumaat lepas seperti dihebohkan media arus perdana sebaliknya mereka dijemput hadir kerana dikatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ingin bertemu dengan lepasan Jordan.

Salah seorang daripada mereka, Ustaz Hosni Mubarak Abdul Hamid, 27 dari Sungai Buloh berkata demikian ketika berucap menafikan perkara itu di majlis Pentas Pemuda Pakatan Rakyat anjuran Pemuda PAS Shah Alam di TTDI, dekat sini malam tadi.

“Kami dibawa masuk melalui bangunan sebelah Mall, naik escalator, pusing-pusing tiba-tiba sudah berada di dalam Bangunan Umno di PWTC, diminta beratur menyambut Najib datang dan bersalaman, ketika itu gambar diambil bertalu-talu.

“Kemudian diumumkan kepada media bahawa inilah 40 ulama muda yang menyertai Umno, benar ada yang menyertai Umno tetapi ramai yang tertipu melihat kepada reaksi mereka yang asyik menunduk sahaja,” jelasnya ketika ditemui selepas berucap pada majlis itu.

Hosni merupakan seorang pelajar hafiz menamatkan pengajiannya di Markaz Tahfiz Al-Quran Wal Qiraat Negeri Selangor di Jugra pada 2003 dengan mendapat diploma dalam bidang itu.

Bermula 2004, beliau belajar di Universiti Al-Albayt, Mafraq, Jordan dan 2009 mendapat Ijazah Sarjana Muda Fiqh dan Usul di Kuliah Syariah dan kini bersedia menyambung pengajian Master di sebuah universiti tempatan.

Anak ketiga daripada empat beradik ini sangat kesal dengan kejadian menipu oleh Umno kerana masyarakat telah memandang serong dengan paparan media yang secara langsung menjatuhkan reputasinya sebagai pewaris ilmu.

“Saya dan tiga lagi sahabat lepasan Jordan, Mohd Fakhruzzaman, 37, dari Shah Alam, Mohd Akram An-Nazilin, 27, (Putrajaya) dan Mohd Jalaluddin Tahir, 26 (Sungai Petani) menafikan kami berbuat demikian sebaliknya Umno yang menipu,” tegasnya.

Majlis tersebut turut disertai Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat, Ketua DAPSY, Anthony Look dan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari.

Mengulas kejadian itu, Idris berkata, jika ulama pun Umno tipu, apatah lagi rakyat biasa sambil menegaskan PAS tidak gentar dengan penyertaan seberapa ramai ulama kerana rakyat lebih tahu sama ada PAS baik atau Umno sudah gelisah.



harakahdaily

28 June 2010

ulamak tua dah hanyut...mampukah ulamak muda mengubah UMNO....atau sekadar ULAM-MAMAK

Ramai ahli dan penyokong PAS mencabar ulama muda yang menyertai UMNO supaya menghapuskan budaya rasuah/politik wang, budaya berjuang untuk projek, budaya untuk kepentingan diri sendiri yang sudah menjadi darah daging dalam UMNO selama ini.

Selain itu mereka juga mahukan Ulama' muda mengubah perlembagaan Umno dan dasar perjuangan Umno dari nasionalis dan pragmatis kepada dasar Islam.

Dan juga jangan lupa, ulama' muda mesti dapat mengubah seluruh pemimpin Umno supaya komited dengan tuntutan agama khususnya bab menutup aurat dan akhlaq.

Seperti kemasukan ulama-ulama sebelum ini seperti Yusof Nor, Hamid Othman, Nakhaie Ahmad, Hamid Zainal Abidin, Abdullah Md Zin, Mashitah, Jamil Khir dan lain-lain mereka hanya duduk dalam Umno/Barisan Nasional (BN) dan tidak boleh hendak berbuat apa.

Kalau ulama dan Ustaz yang terkenal tidak mampu mempengaruhi sebarang keputusan yang diambil oleh kerajaan di semua peringkat macamana dengan Ulama muda tersebut, mampukah mereka mengubah Umno/BN.


tepuk dada tanya bapak dan tokeh judi 1 malaysia....!!!!!

rombak tak pe...jangan rompak kuasa....nanti kang ada malaun malaun yahudi taik judi UMNO menang sorak....!!!!

PKR S'gor dirombak, Azmin ganti Khalid

Naib Presiden PKR Azmin Ali dilantik sebagai pengerusi majlis pimpinan negeri Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkuatkuasa serta merta.

Perkara itu diumumkan oleh Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail selepas mempengerusikan mesyuarat pimpinan pusat parti itu di Shah Alam hari ini.

Menurut Wan Azizah, rombakan itu dibuat bagi membolehkan Khalid menumpukan tugaskan kepada usaha pentadbiran kerajaan negeri.

"Ini dimohon oleh Tan Sri Khalid sendiri bagi menumpukan tenaganya untuk disalurkan dalam pentadbiran Selangor," katanya.

Azmin sebelum ini mengetuai PKR Wilayah Persekutuan.

Kekosongan yang ditinggalkannya Azmin di negeri itu akan diambil alih oleh penyelaras Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim, umum Wan Azizah lagi.

Rombakan itu dilihat mengejutkan apabila sejak semalam ramai pemimpin kanan parti itu terus menafikan terdapat desakan supaya Khalid berundur dalam pemukiman PKR.

Anwar nafi cubaan MP guling Khalid

Khalid tidak hadir dalam kesemua sesi pemukiman dua hari sejak semalam di sebuah hotel di Shah Alam.

Selain ditemani Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketiga-tiga Azmin, Khalid dan Zaid hadir bersama dalam sidang media petang ini.

Bercakap soal yang sama, Anwar juga memberitahu dua negeri lagi akan mengalami pertukaran pucuk pimpinan yang akan diumumkan kemudian.

"Ia sedang dimuktamadkan," katanya yang enggan menyatakan terlebih dahulu negeri atau pimpinan terbabit.

Selain itu, Anwar turut menafikan bahawa terdapat pakatan ahli parlimennya yang merancang mahu menggulingkan Khalid sebagai menteri besar.

"Perkara itu tak berbangkit sama sekali. Kita sebulat suara dokong penuh. (Beri) Pandangan itu biasalah.

"Kita tengok Tan Sri Khalid pun tak sensitif sangat. Yang sensitif akhbar Umno," katanya.

Malaysiakini

mutahir bukan kesemua 40 orang nak jadi ulam-mak @ penyamun UMNO....rupanya yang lain d perangkap oleh bohjan tua x-MB perlis....!!!!

Jumpa Najib, bukan semua masuk Umno

Walaupun begitu gah Umno mencanangkan di media massa bahawa seramai 40 orang ulama muda telah menyertai parti itu kelmarin, namun maklumat yang diperolehi hanya sebahagian sahaja yang benar-benar berbuat demikian.

Sebaliknya pula, ada sebahagian daripada mereka yang berada di dalam majlis tersebut telah terpedaya dengan mainan politik bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim.

Menurut Ketua Pemuda PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman, ada beberapa orang yang datang dari Perlis untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk tujuan yang lain, sebaliknya telah terperangkap dengan sandiwara politik mainan Shahidan.

"Shahidan telah mengambil kesempatan dengan kehadiran mereka untuk tujuan politiknya. Mereka mewakili Persatuan Al-Islah Perlis yang pergi untuk berjumpa Najib bagi membersihkan nama persatuan mereka yang turut dikaitkan dengan isu terkini iaitu Jemaah Islamiah (JI) dan keganasan.

"Salah seorang mereka adalah tenaga pengajar di sekolah kita di Jejawi, Ustaz Wahab Abdullah. Dia bukan pergi serah borang Umno, tapi untuk membersihkan nama persatuannya dari dilabel sebagai pengganas. Maklumat yang kita dapat bukan sampai 40 orang pun yang menyertai Umno," jelasnya dalam majlis ceramah di Markas Tarbiah PAS Padang Besar di Santan dekat sini malam tadi.

Ustaz Wahab adalah tenaga pengajar di Al-Madrasah Ad-Dinniah Al-Islamiyah (MADI), salah sebuah sekolah kelolaan PAS Perlis.

harakahdaily

BLOGGER CIBAI = blogger celaka ,blogger luncai,blogger geng buntut umno serta blogger pro ulamak bergocoh....gajah gajah dacing pembelit untung....

Blogger celaka, blogger luncai luar parti, blogger pro ulamak, blogger pondan dan entah apa lagi gelaran yang akan keluar selepas ini merupakan satu fenomena yang berlaku di dunia persuratan maya selepas tsunami politik 2004.Menariknya, kesemua gelaran ini ditujukan kepada blogger yang dikatakan pro PR dan blogger upahan UMNO sudah hilang dari peta blogger sejak muktamar PAS yang baru lalu.


Di muktamar inilah, kerancakan blogger mendapat perhatian bila mana sekumpulan blogger yang menamakan diri mereka PAS Reform melanggar Tok Guru Presiden kerana tidak puas hati dengan definasi UG yang mereka tafsir sendiri.Namun disebalik semuanya itu, tidak banyak kesan yang dirasai di kehidupan sebenar di mana kebanyakan ahli dan peyokong PAS langsung tidak menyedari kehadiran mereka di muktamar yang lalu.

Begitu juga kebanyakan pemimpin pemimpin di peringkat pusat, negeri , kawasan dan cawangan langsung tidak tahu atau tidak ambil kisah tentang fungsi PAS Reform yang mendakwa ingin membantu menarik pengundi atas pagar di PRU akan datang.Ramai yang tidak percaya kemampuan mereka yang terdiri dari pengundi atas pagar untuk memberi bantuan itu kerana secara jelas mereka memperkecilkan keupayaan musuh yang mendapat nasihat dari zionis yahudi.

Blogger blogger ini sedang berbalah.Perbalahan mereka tak ubah seperti pelanduk yang bergaduh dengan gajah sedang relex di tengah.Blogger celaka atau luncai luar parti saban hari mengeluarkan posting mengutuk Tok Guru dan pemimpin ulamak dalam PAS dan diserang balas oleh blogger yang dianggap pondan atau pro ulamak yang sesekali menyelit pemimpin Erdogan yang dianggap bersubahat dengan blogger celaka.Inilah pergaduhan antara pelanduk yang turut diencho oleh penyokong masing masing.

Tetapi apa yang dapat diperhatikan, gajah yang sedang relex di tengah pergaduhan mereka langsung tidak terkesan malah masing masing meneruskan agenda harian mereka macam biasa.Tanpa perlu memberi perhatian kepada janji untuk menarik pengundi atas pagar, gajah gajah terus mengorak langkah membina kekuatan dengan memperkenalkan beberapa pendekatan baru untuk menarik bukan sahaja pengundi atas pagar tetapi pengundi biru juga.

Gajah gajah yang berada di tengah perbalahan pelanduk ini langsung tidak terjejas walaupun pelanduk yang bergaduh mati matian mahu menujukkan kelemahan para gajah ini.


penyapu sial


depa bergaduh sakan mcm nak pecah dunia...depa lupa gajah gajah dacing pembelit dengan para blogger PUKIMAK mereka sedang memerhati...depa tu tgk tunggu peluang aje nak memasukkan tuba ke dalam hidangan para blogger yang sedang bergocoh tadi...dan tunggu peluang saat saat blogger CIBAI mampos....depa gajah gajah nie dan kroni akan merayakan kemenangan FOC mereka tanpa bersusah payah lagi nak menyerang PR mau blogger 2 CIBAI pro PR....

sedar sedar lah...tak akan kita para bloger nak benarkan gajah gajah tersebut dengan kroni kroni blogger PUKIMAK mereka menang secara CURI AYAM....!!!!

bina istana baru dengan unsur kezaliman+rasuah+jenayah bakal runtuh jugak



Istana negara baru, di jalan duta,kuala lumpur.pemaju : Maya Maju Sdn Bhd



stadium sultan mizan zailan abidin, gong badak,kuala terengganu,pemaju : Maya Maju Sdn Bhd


Ramai pekerja asing yang diupah oleh sub-sub kontraktor pembina Istana Negara Baru di Jalan Duta,Kuala Lumpur mengadu kepada wartawatn bahawa mereka tak dibayar gaji sesen pun selema lebih 3 bulan.

Malah,pekerja2 asing tersebut bekerja tanpa permit.

sub-sub kontraktor dikatakan ugut pekerja2 asing ini agar mendiamkan diri dan bekerja secara PERCUMA, jadi hamba abdi mereka.

Kontraktor utama Istana Negara Baru adalah Maya Maju Sdn Bhd yang tak mahu bertanggungjawab dengan kes ini dan mengatakan bahawa gaji dan permit pekerja asing ini adalah di bawah tanggunggan sub-sub kontraktor.

Tender untuk pembinaan istana negara yang baru ini adalah secara pemberian terus (direct award) tanpa tender terbuka.

Untuk rekod, Maya Maju Sdn Bhd juga adalah kontraktor utama yang membina stadium batu burok, di gong badak, kuala terengganu yang runtuh selepas 1 tahun dibina.

Maya Maju Sdn Bhd adalah syarikat milik kroni UMNO



warta365.blogspot.com

Bukti Najib seorang yang kaki kelentong...!!!!




Terbukti Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 membohongi keseluruhan rakyat negara ini termasuk penyokong-penyokong tegarnya yang bermatian mempertahankannya dalam isu kelulusan lesen judi sukan kepada Ascort Sport kepunyaan Vincent Tan.

Najib ketika menjawab pertanyaan Tian Chua (PKR-Batu) pada persidangan Dewan Rakyat awal Jun lalu berkata, kerajaan belum lagi mengeluarkan atau memberi lesen kepada Syarikat Ascot Sports Sdn Bhd untuk menjalankan operasi pertaruhan bookie di Malaysia seperti yang dihebohkan.

Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, kerajaan juga belum memuktamadkan perbincangan mengenai syarat-syarat dan terma-terma perlesenan dengan syarikat tersebut bagi menjalankan operasi pertaruhan bookie di Malaysia.

“Kerajaan masih mendapatkan maklum balas atau pandangan pelbagai pihak terhadap cadangan pelesenan pertaruhan bookie di Malaysia dengan hasrat untuk mengurang dan seterusnya menghapuskan perjudian tanpa lesen di Malaysia,” katanya.

Kenyataannya itu dijadikan hujah untuk penyokong-penyokong Umno menjawab kecaman dan kritikan golongan yang melancarkan penentangan terhadap pemberian lesen judi sukan ini termasuklah mereka yang bergelar lagenda bolasepak negara.

Tetapi dalam keghairahan Najib menyambut kemasukan 40 'ulama muda' yang sebahagian besarnya berkelulusan sekurang-kurangnya ijazah sarjana dan PhD dari universiti dalam dan luar negara, beliau mengumumkan penarikan balik pemberian lesen judi sukan kepada syarikat yang berkenaan .

Persoalannya, mengapa perlu ditarik balik atau dibatalkan pemberian lesen tersebut jika ianya belum diluluskan?

Terbuktilah di sini bahawa Najib tidak bercakap benar atau dengan kata lainnya telah membohongi 27 juta rakyat Malaysia. Najib perlu bertanggungjawab terhadap apa yang dicetuskannya.


YB Ust Firdaus

kantoiiii.....Ulam-mamak nak jadi 40 penyamun UMNO Rupa-rupanya diugut UMNO APCO YAHUDI

ahak ahak ahak....., ropa-ropanya Geng 40 Ulamak UMNO tuh ada diantara mereka sedang berdepan risiko dengan Tiket ke Penjara Sungai Buloh + dibuang kerja (jika kerja dengan KERAjaan Yahudi)+dihantar ke USA Dituduh ada kaitan dengan Al-Qaeda/JI)..bijak-bijak APCO-YAHUDI punya planning

Kalau salah langkah, orang muda yang gagah hanya tinggal gah sahaja..


Dan kalau gagahpun tapi tak mampu nak menegur, orang muda akan dikuda supaya mengikut telunjuk... "Apo kono ko Umno..."


Fathul Bari Mat Jahya & Fathlan Mohd Osman adalah 2 Kepala Ulamak 40 Baru UMNO

Tak hairan..aku rasa depa ni kena ugut ngan Suami Bik Mma, APCO n Yahudi

Maka...last-last depa kata..Sapa tak takut oi....hilang kerja,hilang duit,hilang semua..lebih baik berpaut kat UMNO-APCO-YAHUDI

Nampaknya Geng 40 ni adalah mereka yang sedang tersepit,terhimpit

27 June 2010

SATU LAGI PROJEK KRONI KERAJAAN SETAN BN YANG MEMBAZIR ....MASA NAK BINA DULU TAK PAKAI OTAK KE...?????

Pintu gerbang RM150,00 akan diroboh


Pintu gerbang yang baru dibina di Taman Botani, Pulau Pinang akan dirobohkan tidak lama lagi atas permintaan orang ramai serta bantahan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mendakwa pembinaannya tidak mesra alam sekitar.

Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen berkata keputusan merobohkan pintu gerbang yang bernilai RM150,000 itu dibuat selepas mendapat persetujuan Kabinet.

"Kabinet sebulat suara bersetuju dengan cadangan kementerian untuk merobohkan pintu gerbang itu kerana kita mendengar pandangan dan suara rakyat," katanya kepada pemberita di Pualau Pinang hari ini.

Katanya pintu gerbang itu akan diroboh setelah agensi terlibat mengadakan perbincangan dengan pihak kontraktor.

Beliau berkata berdasarkan kaji selidik yang dilakukan oleh Universiti Sains Malaysia (USM) berhubung pembinaan pintu gerbang itu, 71 peratus daripada 1,225 responden bersetuju ia dirobohkan.

Dr Ng berkata kaji selidik yang dilakukan dari 12 hingga 18 Jun itu merangkumi 63 peratus penduduk Pulau Pinang, 34 peratus pelancong dari negeri lain dan tiga peratus pelancong asing.

Pembinaan pintu gerbang yang termasuk dalam projek menaik taraf Taman Botani itu mendapat bantahan orang ramai termasuk 'Friends of Botanic Gardens' (FOBC) yang dianggotai oleh beberapa NGO atas kepentingan alam sekitar.

Sehubungan itu, katanya kementerian itu mahu pihak terbabit seperti kerajaan negeri dan agensi berkaitan merujuk kepada NGO terlibat sebelum mengemukakan permohonan melaksanakan projek pelancongan di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh jika projek yang dirancang itu melibatkan alam sekitar.

"Walaupun begitu, kelulusan akhir untuk sebarang pelaksanaan projek yang dimohon itu akan ditentukan oleh kementerian," katanya.

Beliau berkata kementerian mahu semua projek pelancongan yang dilaksanakan di negara ini tidak membawa kesan negatif kepada alam sekitar.

- Bernama

JI DAN MILITAN ALASAN NAK MEMBODEK YAHUDI DAN MENGALIHKAN ISU KEGAGALAN UMNO-APCO-BN MENTADBIR NEGARA

JI dan Militan : Penutup Tempayan Budu Kerajaan


Awal Millenium, pasca kekalahan besar parti pemerintah di dua negeri Pantai Timur selepas ditiup gelombang reformasi, desas desus militan bakal mengamuk timbul. Heboh diperkatakan di seluruh tanah air, dada-dada akhbar terpampang tajuk-tajuk dengan tulisan gemuk hitam. Sekolah Agama Rakyat menjadi mangsa tuduhan yang tidak berasas itu.

Tidak sedikit guru-guru dari SAR berpindah khemah mendaftarkan diri ke Kementerian Pelajaran Malaysia. Tidak sedikit juga jumlahnya pelajar yang sedang khusyuk dilentur dan diasuh di bawah teduhan atap zink lusuh yang menjadi atap SAR dipindahkan ke sekolah kementerian oleh ibubapa yang melatah dengan isu tersebut.

Yayasan Islam Kelantan bagaikan lumpuh seketika. Gergasi pendidikan Kelantan, Maahad Muhammadi Lelaki dan Perempuan juga merasai tempias itu. Saya yang masih berada dipondok tahfiz juga tidak terkecuali. Sanak-saudara yang 'nipis akidahnya' mendesak ibu agar memindahkan sahaja saya dari 'pondok militan' ke Sekolah Kementerian.

Tangkapan ISA dikenakan kepada beberapa individu yang tidak berdosa. Kebanyak mereka adalah pimpinan mahasiswa dan pelajar lepasan Timur Tengah. Ustaz Nik Adli Nik Abdul Aziz adalah salah seorang mangsanya.

Itu kisah awal Millenium. Kisah selepas Parti Pemerintah terdesak dengan kekalahan besar di dua negeri. Kisah selepas gelombang reformasi menggegarkan kerusi empuk memanda Perdana Menteri.

KISAH HARI INI

Awal 2009, seorang ahli MP Pakatan Rakyat mendedahkan adanya benih-benih idea dan pemikiran Israel dalam pentadbiran negara. Pembuktian dan pembongkaran bermula dengan proses pembelian Jet Sukhoi, krisis helikopter Nuri, Kapal Selam dan beberapa lawatan pimpinan negara ke Amerika Syarikat serta pertemuan Menteri Pertahanan Malaysia bersama Ehud Barak, pemimpian kerajaan haram Israel pada Jun 2009 di Perancis.

Hasil dari itu, satu gerakan besar-besaran dijalankan untuk membasuh [baca : menutup] tuduhan itu. Kursus-kursus seliaan kerajaan [parti kerajaan] pastinya akan mendoktrinkan pemahaman yang tidak menyenangkan kepada para peserta. Saya teringat sebuah kursus yang saya hadiri di sebuah negeri Pantai Barat. Fasilitator mencucuk jarum kebangsaan dan menayangkan klip-klip video 'kajian' yang membuktikan bahawa beberapa orang figur parti oposisi berkait langsung dengan Yahudi, Zionist, Israel serta Amerika.

Saya tak suka dicucuk hidung. Saya lebih suka mengkaji sendiri. Mencucuk hidung saya bermaksud mengajar saya untuk memusuhi anda!

Beberapa bulan kemudian, satu kenyataan yang mengejutkan semua pihak dibuat oleh MP PR tersebut. Malaysia telah melantik Israel melalui proksinya Apco Worldwide melalui Ethos Consulting untuk memberi tunjuk ajar serta nasihat kepada kerajaan tentang perkara-perkara tertentu. Kenyataan itu seakan terbukti benar apabila PM melancarkan slogan One Malaysia yang dikaitkan langsung dengan One Israel tidak lama sebelum itu. Selesai.

Sebulan yang lepas, 29 Mei 2010. Lebih sepuluh rakyat Malaysia ditahan oleh tentera Israel di perairan antarabangsa selepas Kapal Mavi Marmara diserang secara haram lagi zalim oleh tentera Israel. Beberapa hari kemudian, tangkapan kedua dibuat selepas Kapal Rachel Corrie ditahan dengan cara yang sama oleh tentera Israel. Kedua-dua kapal tersebut sedang dalam perjalan ke Pelabuhan Gaza bagi menyampaikan bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin.

Serangan dan penangkapan itu mendapat kecaman hebat dari seluruh dunia. Malaysia agak malu-malu menyatakan kutukan. Amerika pula mengambil masa lebih 10 jam untuk menyatakan pendirian. Tak seperti negara-negara lain yang lebih awal menyatakan pendirian penentangan terhadap serangan tersebut. Lebih menjanggalkan, kedua-dua kapal yang diserang dan ditawan serta dirampas Israel itu dinaiki sama oleh rakyat Malaysia!

Lebih menghairankan lagi, tidak sampai sebulan selepas serangan Israel ke atas Kapa Mavi Marmara dan Rachel Corrie, Malaysia mengisytiharkan perang ke atas Jemaah Islam dan Militan di Malaysia. Tangkapan dibuat dan beberapa individu penting terlibat dengan tuduhan sembrono termasuk Dr. Asri, Dr. Juanda dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Saya berkira-kira, apakah tujuannya isu JI dan Militan ini dibongkar semula secara besar-besaran? Dua jawapan bermain di kepala. Ia samada kerana mendapat nasihat dari Israel melalui Apco mahupun Amerika disebabkan ketegasan sesetangah rakyat Malaysia dalam isu kezaliman Israel ke atas Gaza ataupun sebagai penutup isu-isu besar yang sedang berlegar di minda rakyat Malaysia hari ini. Isu Apco, kerugian Felda, kerugian telaga blok M dan L, enjin Jet, kapal selam, rampasan royalti Kelantan, kewangan defesit negara, kezaliman Polis serta judi bola dan pelbagai isu-isu lain. Justeru, jangan mudah tenggelam dengan isu JI dan Militan.

Namun, persoalan seterusnya timbul, siapa Militan...? Siapa pula JI...? Militan dalam Kamus Dewan Bahasa ialah

- Bersedia untuk berjuang.
- Bersemangat dan jati diri yang tinggi.
- Aktif dalam perjuangan.

Maka, saya juga ingin mengaku sebagai militan kerana saya bersemangat, saya sememangnya sentiasa aktif berjuang di dalam dakwah Islam dan saya mempunyai jati diri yang tinggi. Saya juga ahli Jemaah Islam kerana saya adalah muslim yang tegar dengan syahadah dan aqidah. Saya thabat dengan Islam sebagai deen dan perlembagaan hidup. Apakah saya juga akan ditangkap...?

Namun di sudut lain pula, andai skrip di awal Millenium digunapakai pada hari ini, maka sasarannya adalah golongan agama. Sekolah Agama, Pelajar Agama, Persatuan Agama, Guru Agama dan Institusi Agama dan Institusi Ulama'.

Maka, bersiap sedialah wahai golongan yang menjadikan Islam sebagai panduan hidup, anda mungkin termasuk dalam senarai JI atau Militan di Kementerian Pertahanan Malaysia.

Para pimpinan dan penggerak Pakatan Rakyat umumnya dan PAS khususnya perlu bersedia. Para pimpinan Mahasisawa dan Persatuan Mahasiswa Islam di kampus-kampus juga perlu behati-hati. NGO-NGO Islam juga harus beringat-ingat. Pelajar-pelajar Timur Tengah juga tidak akan ketinggalan. Mesir, Syria, Jordan, Saudi, Yaman dan yang sewaktu dengannya. Tidak kurang juga kepada rakan-rakan yang berorganisasi [militansi?] dengan cara Islam di negara-negara Eropah. Anda semua mungkin sasaran Israel!!

Anda akan dijadikan penutup tempayan budu yang berulat kerajaan. Menutup isu-isu besar negara dari pandangan rakyat bawahan.

HASANHUSAINI,
Darul Muttaqin, Mu'tah, Jordan.
www.hasanhusaini.com

HEY BABI PUNYA KANGGAROO COURT MALAYSIA DAN SPRM....WA MAU TAU SAPE DALAM KERETA PROTON HIJAU DAN SAPE BAGI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA....!!!!

3 PEGAWAI SPRM KE LONDON TEMUI BALASUBRAMANIAN



Tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan berlepas ke London pertengahan bulan depan untuk mengambil keterangan penyiasat persendirian, P Balasubramaniam berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Pengarah Siasatan SPRM, Mustafar Ali, berkata ketiga-tiga pegawai Bahagian Siasatan suruhanjaya itu akan bertemu Balasubramaniam di lokasi yang dipersetujui kedua-dua pihak.

Kami sudah memaklumkan supaya beliau (Balasubramaniam) menyediakan apa saja yang berkaitan dengan kes itu, termasuk dokumen yang boleh menyokong keterangannya, katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Baru-baru ini, di Dewan Rakyat, Mohamed Nazri Aziz, berkata siasatan SPRM berhubung kes itu menjadi sukar kerana lokasi penyiasat persendirian terbabit tidak diketahui.

Berikutan itu, SPRM mengeluarkan kenyataan sedia memenuhi permintaan Balasubramaniam untuk merakam percaka-pannya mengikut lokasi dipersetujuinya, termasuk luar negara.

Setakat ini, hanya kenyataan Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan kertas siasatan kes itu.

Sehingga kini, SPRM sudah mendapatkan keterangan daripada adik Najib Mohamad Nazim Razak dan seorang ahli perniagaan, Deepak Jaikishan berhubung isu akuan bersumpah Balasubramaniam mengenai pembunuhan Altantuya.

Mustafar berkata, kerjasama Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan siasatan dan menyerahkannya untuk pertimbangan lanjut pejabat Peguam Negara.


SATU MALAYSIA WAJIB TERUS DINGATKAN DENGAN NAMA ALTANTUYA

DARI SEKOLAH RENDAH HINGGA KE UNIVERSITI….. SEKURANG KURANG PERNAH DENGAR NAMA ALTANTUYA

SPRM BERKELINTAU KELINTAU… CUBA BUAT BUAT TAK TAHU

KITA LIHAT SANDIWARA APA YANG AKAN DI MAIN KAN OLEH SPRM

KENAPA TAK PANGGIL RAZAK BAGINDA ... SIASAT SAMPAI MATI



HA HA HA...SPRM BERSUSAH PAYAH.AMBIK STATEMENT BUKAN NAK DAKWA SI PELAKU....INI KES NAK CARI POIN NAK MELEPAS KAN BIAWAK MONGGOLIA YANG TERTANGKUP....

KOREK KOREK PUNYA VIDEO LUCAH MAHAFIRAUN TAK BERANI SENTUH.....NAK AMBIK STATEMENT AJE...BUKAN NAK DAKWA....BO LAYAN DENGAN SPRM.....

NAMPAK KETURUNAN ANAK HARAM NAJIS ALTANTUY A MAKIN BERCAMBAH DALAM SPRM....!!!!

100 ulam-mak penjilat juboq kerajaan najis bakal di tentang....!!!!

Mahasiswa al Azhar Bersedia Hadapi 100 Ulama Yang Menyokong Kezaliman


Sepertimana yang telah diberitakan, seramai 100 orang yang dikatakan sebagai ulama akan menyertai UMNO. Baru diberitakan sebentar tadi, seramai 40 orang telah pun menyertainya. Dan isu yang ingin saya bangkitkan di sini bukanlah “kepartian”, tetapi isu Agama Islam dan kezaliman.

Sepertimana yang telah kita ketahui sebelum ini, beberapa unsur percanggahan dengan Agama Islam telah jelas dan terang dilakukan oleh parti tersebut. Bahkan unsur kezaliman juga telah banyak berlaku dan jelas di hadapan mata kita.

Antara bentuk percanggahan dengan Islam ialah perjuangan sekularisme, liberalisme, nasionalisme dan sebagainya. Manakala unsur yang berbentuk kezaliman ialah menolak pelaksanaan hudud, judi, arak, mempermainkan hukum Allah, kehilangan duit negara berbillion-billion ringgit dan sebagainya. Tidak perlu diulas panjang di sini.

Bertambah pelik apabila 40 orang yang dikatakan sebagai ulama telah menyertai parti ini. Bahkan dijangka lagi 60 orang yang dikatakan sebagai ulama akan menyertainya juga.

Maka, sebagai makluman untuk 40 orang yang telah menyertai ini, kami di Mesir, khususnya pengajian Islam di al Azhar sudah bersedia untuk berhadapan dengan ulama-ulama yang menyokong kezaliman ini.

Dan nasihat daripada saya, anda akan menanggung dosa-dosa kezaliman tersebut, dan anda “berpotensi” untuk bergelar ulama bisu. Kalau betul anda menyertainya untuk menyebarkan dakwah Islam, bermakna anda sudah tersilap pilih jalan untuk menyebarkannya.

Saya ingin bertanya, “kenapa baru sekarang terhegeh-hegeh nak mendaftar untuk menjadi ahli?” Kenapa anda tidak perjuangkannya sejak di tempat pengajian anda lagi? Adakah anda menyangka perjuangan untuk menegakkan kezaliman dan percanggahan dengan Islam ini sebagai perjuangan yang suci?

Adakah anda mengamalkan pegangan “taqiyyah” yang diamalkan oleh syi’ah? Adakah anda berani berhadapan dengan azab Allah kepada mereka yang menyokong kezaliman? Adakah anda ingin merealisasikan konsep “terjun dalam lubang najis, untuk bersihkan najis?”. Akhirnya anda akan lemas dengan najis tersebut.

Adakah anda tidak tahu, selama ini perjuangan parti tersebut sudah bercanggah dengan Islam? Adakah anda tidak tahu, sebelum ini parti tersebut pernah menghina sunnah Nabi yang anda perjuangkan? Adakah anda tidak tahu, parti tersebut menolak pelaksanaan hukum Allah?

Atau anda sengaja buat-buat tidak tahu, atau ada udang di sebalik batu? Saya selaku Mahasiswa Universiti al Azhar menantikan ulasan dan hujah anda untuk membolehkan perkara yang haram, dan mengeluarkan dalil untuk bercanggah dengan Islam.

Sekadar inilah nasihat yang mampu saya berikan untuk golongan ini. Ingat, anda perlu kenal musuh sebenar, dan membezakan di antara usul dan furu'. Anda juga perlu tahu kebenaran yang sebenar, dan kebenaran yang palsu.

Kalau anda berselisih pandangan, jangan sampai memilih perkara yang batil. Sepertimana yang saya sebutkan sebelum ini, bezakan antara hitam dan putih dahulu sebelum anda bezakan antara biru dan hijau.

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar
ibnuirfadzil.blogspot.com