ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 December 2011

politik umno makin porno...turun bendera pundek kutty najib pun libatkan polis....tak malu...macam budak budak hingusan...ini mengesahkan polis jadi alat samseng umno....!!!

Saifuddin: Biar polis ambil tindakan mahasiswa turun bendera Najib


agaknya bendera di atas kot yang depa tu melalok nak  kena pertahankan...kah kah kah...patut la...seriau aje nak panggil polis....!!!

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah menyerahkan kepada polis untuk mengambil tindakan lanjut terhadap tindakan mahasiswa menurunkan bendera wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sewaktu demonstrasi di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) tempoh hari.

Jelas Saifuddin, pihaknya menyerahkan tindakan selanjutnya kepada pihak berkuasa berkenaan kerana insiden itu berlaku di luar kawasan universiti.
“Perkara itu berlaku di kawasan awam, dan di luar kawasan universiti, oleh itu, saya serahkan kepada pasukan polis untuk mengambil tindakan selanjutnya,” katanya pada sidang media di bangunan Parlimen hari ini.

Saifuddin menambah, beliau mengulangi dan menjelaskan pendiriannya seperti yang telah nyatakan dalam Twitter dan Facebook kelmarin bahawa insiden menurunkan bendera gambar Najib selaku Presiden Umno di PWTC adalah perbuatan terkutuk.

“Dan bahawa pihak yang bertanggungjawab iaitu Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) mesti meminta maaf,” katanya lagi.
Saifuddin menambah: “Saya ingin menjelaskan bahawa kehadiran saya di tempat insiden itu hanyalah semata-mata untuk menerima Memorandum daripada SMM dan Bebas.”

“Setiap orang boleh membuat telahan masing-masing, tetapi saya sekadar hadir dan menerima memorandum berkenaan, tidak lebih dari itu,” jelasnya mempertikaikan dakwaan sesetengan blog yang menyatakan beliau terlibat dalam penganjuran demonstrasi tersebut.

“Saya mendapat maklumat mahasiswa ini tidak akan meminta maaf, itu pendirian mereka, tapi saya menuntut mereka harus segera meminta maaf kepada perdana menteri,” tegasnya.
Menurut Timbalan Menteri Pengajian Tinggi ini lagi, beliau mengutuk perbuatan itu tetapi menegaskan, insiden itu tidak akan mengganggu komitmen kerajaan meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU).

Tambahnya, sesi sidang meja bulat perbincangan pemindaan AUKU akan tetap diteruskan, tetapi perbincangan tersebut akan disambung selepas mahasiswa selesai menghadapi peperiksaan hujung bulan ini.

berkaitan...

Bendera Najib: Saifuddin Abdullah tetap mahu SMM, Bebas mohon maaf




Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah mengulangi pendiriannya bahawa kumpulan mahasiswa, yang didakwa menurunkan bendera wajah Datuk Seri Najib Razak di pekarangan ibu pejabat Umno kelmarin, harus meminta maaf.

Tegas beliau, soal perbezaan pendapat adalah perkara yang berbeza dan kumpulan itu harus meminta maaf kerana perkembangan menunjukkan mereka bersalah.

“SMM/Bebas mesti minta maaf atas tindakn turunkan bendera. Nak beza pndapat bab lain, itu soal lain.Tapi bab bendera, anda salah,” kata beliau (gambar) menerusi mesej Twitter petang ini.
Terdahulu , pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas)menegaskan, mereka tidak akan memohon maaf kepada perdana menteri atas insiden itu.

Sebaliknya, pemimpin SMM dan Bebas, yang mengadakan demonstrasi membantah Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sebelum insiden itu berkata, pihaknya tidak nampak perlunya mereka harus memohon maaf.

“Kami tidak akan meminta maaf. Kita tak perlu meminta maaf. Tindakan menurunkan bendera Datuk Seri Najib selama lima minit dan kemudian dinaikkan semula seharusnya dilihat sebagai satu mesej jelas mahasiswa bahawa perdana menteri perlu serius mendengar suara kami, suara rakyat” kata Pengerusi SMM Ahmad Syukri Abdul Razak ketika dihubungi The Malaysian Insider tengah hari ini.

Dalam satu lagi mesej Twitter kepada pemegang akaun @peterkhoon, Saifuddin berkata, “apa jua alasan (diberikan), menurunkan bendera adalah salah.”

Dalam mesej susulan, Saifuddin juga berkata tindakan menurunkan bendera bukan politik baru.
Beliau juga menjawab pemegang akaun @alifftarmizi bahawa AUKU merupakan undang-undang yang mengurus tadbir institusi pengajian tinggi (IPT).

Katanya, “semua negara ada undang-undangnya. Yang nak dipinda ialah Seksyen 15 untuk membenarkan mahasiswa berpolitik.”


Kami tidak akan minta maaf turun bendera Najib, kata SMM dan Bebas




Kumpulan mahasiswa yang menurunkan bendera wajah Datuk Seri Najib Razak di pekarangan ibu pejabat Umno di sini kelmarin menegaskan, mereka tidak akan memohon maaf kepada perdana menteri atas insiden itu

Sebaliknya, pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas), yang mengadakan demonstrasi membantah Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sebelum insiden itu berkata, pihaknya tidak nampak perlunya mereka harus memohon maaf.

“Kami tidak akan meminta maaf. Kita tak perlu meminta maaf. Tindakan menurunkan bendera Datuk Seri Najib selama lima minit dan kemudian dinaikkan semula seharusnya dilihat sebagai satu mesej jelas mahasiswa bahawa perdana menteri perlu serius mendengar suara kami, suara rakyat” kata Pengerusi SMM Ahmad Syukri Abdul Razak tengah hari ini.

Memorandum itu diserahkan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah di pekarangan ibu pejabat Umno petang kelmarin.

Sebelum itu, mereka menyerahkan memorandum kepada wakil Suhakam.

Difahamkan insiden menurun dan menaikkan semula bendera wajah Najib terjadi sebelum majlis penyerahan memorandum kepada Saifuddin.

Dalam kenyataan dikeluarkan tengah hari tadi, Saifuddin mengulangi pendiriannya mengutuk perbuatan menurunkan bendera wajah Najib tetapi menegaskan, insiden itu tidak akan mengganggu komitmen kerajaan meminda AUKU.

Saifuddin menambah, beliau membuat kenyataan ini bagi mengulangi dan menjelaskan pendiriannya seperti yang telah nyatakan dalam Twitter dan Facebook kelmarin bahawa insiden menurunkan bendera gambar Najib selaku Presiden Umno di PWTC adalah perbuatan terkutuk.
“Dan bahawa pihak yang bertanggungjawab iaitu SMM dan Gerakan Bebas mesti meminta maaf,” katanya lagi.

Pemuda Umno juga mengecam insiden itu semalam.

Saifuddin menambah: “Saya ingin menjelaskan bahawa kehadiran saya di tempat insiden itu hanyalah semata-mata untuk menerima Memorandum daripada SMM dan Bebas.”

Mengulas lanjut pendirian mereka, yang diputuskan malam tadi, Ahmad Syukri berkata tindakan menurunkan bendera, yang dipercayai dilakukan oleh seorang peserta demonstrasi, sebenarnya tidak menggugat kedudukan mana-mana pihak termasuk Najib sendiri.

Bagaimanapun jelas beliau, pihaknya ingin menyampaikan mesej yang jelas kepada Najib dan ahli-ahli politik supaya jangan membuat kenyataan bersifat retorik dan sandiwara semata-mata.

“Kita telah melihat sandiwara politik sejak kebelakangan ini, bermula dari 16 September, bahawa ISA, peruntukan Akta Polis akan dimansuhkan bagi memberi kebebasan perhimpunan, tetapi lain yang berlaku.

“Datuk Seri Najib kata mahu memansukan peruntukan dalam AUKU tetapi masih mahu membuat rayuan (berhubung kes empat pelajar UKM). Jadi, bagi kami ini semua satu sandiwara politik,” kata beliau lagi sambil menambah, “mahasiswa mahu memberi amaran dan mesej yang jelas kepada kerajaan, kepada perdana menteri.”
“Insiden menurunkan bendera hanyalah ekspresi, luahan perasaan pelajar. Kalau retorik politik ini berterusan, mahasiswa akan menggerakkan seluruh tenaga pelajar untuk mengubah rejim semasa menerusi saluran demokrasi nanti,” katanya lagi.
Ketika ditanya apakah tindakan mereka enggan memohon maaf bertentangan dengan pendirian sederhana diperlihatkan oleh Saifuddin yang sanggup menerima memorandum mereka kelmarin, Ahmad Syukri berkata, pihaknya tidak melihat ia akan menjejaskan imej timbalan menteri itu.
“Sebaliknya kami berharap Datuk Saifuddin akan lebih berani memperjuangkan keterbukaan dan kepentingan generasi muda,” katanya lagi.



penyapu sial

bendera najib??? ....bendera haji najib pukimak ke..???...kah kah kah....Malaysia ni korang punya ke???? kalau bendera malaysia ke wilayah ke negeri ke leh la melatah...... aduh amenda la korang ni melalut nak ampu pun agak2 la huhu....Nasib baik tak dipijak2....kalau wa ada kat situ bukan pijak aje...wa sanggup kencing berak atas bendera haji najib pukimak tu...kah kah kah...
Lawaknya mentaliti puak umno ni.. agaknya bendera tu sama taraf dgn Jalur Gemilang!