ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 December 2011

puhhh...lepas kondo,chalet dan kereta mewah...kini lembu beli tanah di putrajaya pulak....tak tukar nama beb..tapi duit keluar jugak untuk keluarga lembu jolisakan....!!!!

Pihak Polis di gesa  segera membuat siasatan berhubung dua lot tanah yang di dakwa dibeli oleh keluarga Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil masih di atas nama Putrajaya Holding.

Berdasarkan pendedahan sebelum ini mendapati Dana sejumlah RM 3,363,507 telah disalurkan melalui National Meat and Livestocks Corporations Sdn Bhd (NMLC) oleh NFC untuk membeli dua bidang tanah di Presint 10, Putrajaya di tapak PT 1886 dan PT 1887.

Manakala NMLC juga merupakan syarikat milik keluarga Shahrizat.

Hasil siasatan  mendapati dua tapak tanah tersebut masih di atas nama Putrajaya Holding..Transaksi pembelian tanah tersebut bukan sahaja menyalahi peruntukan wang rakyat kepada NFC malah menimbulkan persoalan lain.

Ini juga menimbulkan persoalan kenapa tanah tersebut masih belum ditukar nama sedangkan pengeluaran wang sejumlah RM3,363,507 disalurkan melalui NMLC membeli dua bidang tanah tersebut?

Adakah ianya benar-benar wujud pembelian atau hanyalah langkah bertujuan mengeluarkan wang tanpa membeli tanah tersebut?

Sehubungan itu kita  mengesa pihak polis segera mengadakan siasatan berhubung empat kegiatan oleh NFC iaitu;

  1. Pada 9 Disember 2010 telah menggunakan wang pinjaman mudah kerajaan sebanyak RM250 juta membeli sebuah kereta mewah Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622
  2. Dana sejumlah RM 3,363,507 telah disalurkan melalui NMLC untuk membeli dua bidang tanah di Presint 10 , Putrajaya iaitu PT 1886 dan PT 1887
  3. Semakan bayaran melalui cek dari akuan 14160000066107 CIMB Islamic Bank Berhad di bawah nama NFC di antara Januari sehingga Julai 2010 sejumlah 15 cek berjumlah RM455,423 kepada Impian Globe Network Sevices , sebuah syarikat pelancongan ke luar negara.
  4. Pada 21 Julai 2010 NFC telah memindahkan sejumlah RM 588,585 ke akaun Meatworks (Singapura ) Pte Ltd milik keluarga Shahrizat tersebut dan ianya bertentangan dengan fungsi NFC.

Beberapa laporan polis telah dibuat sebelum ini namun siasatan polis masih kabur atau tunggu pimpinan kerajaan dan kepolisian yang ada sekarang berkubur.

Siasatan Timbalan Ketua Polis Negara amat pantas, yang melaporkan berdasarkan siasatan awal pihak polis bahawa pembelian kondominium One Menerung berharga RM13.8 juta tiada unsur pecah amanah jenayah .

Berdasarkan keseluruhan laporan polis yang dibuat  sejumlah RM18.8 juta wang rakyat telah diseleweng dan dipecah amanah bagi tujuan yang tidak ada kena mengena atau perkaitan dengan projek lembu fitlot .

Phak polis di gesa agar bertindak telus, adil dan profesional terhadap siasatan yang dilakukan bukan nya bertujuan untuk 'membersihkan' mereka yang terlibat dengan skandal NFC .

Rakyat berhak mempersoalkan berkaitan skandal NFC ini kerana ianya adalah melibatkan duit rakyat yang tidak digunakan dengan penuh tanggungjawab dan amanah .

 

penyapu sial

lembu beli tanah di putrajaya...kah kah kah....aku ingat tanah kubur....kah kah kah...rupanya depa semua takut mati di sembelih rakyat ...kah kah kah...tu yang takut nak tukar nama....senang songlap duit rakyat bawak pergi makan angin ke disneyland bersama khir toyo...kah kah kah...!!!!

No comments:

Post a Comment