ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 August 2012

melayu tipu melayu dapat kapal selam buruk dan lembu duduk di kondo....cina tipu cina anak ling liong sik jadi bilionaire umur 25....keling tipu india....anak samy jadi tokeh ICT ikut tender gelap.....!!!

 

 

Mengikut  laporan Pengerusi Institut Pembangunan Pendidikan Maju (MIED), Datuk Seri S Samy Vellu telah memberi kontrak penyelengaraan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) bernilai RM40 juta kepada anak lelakinya.

Kontrak itu diberi kepada S Vell Pari iaitu pemilik Maika Intelektual Resources Sdn Bhd (Maika) pada 30 Disember 2002 tanpa tender terbuka.walaupun  syarikat tersebut  tidak mempunyai kepakaran dalam penyelenggaraan ICT..

Di sebabkan Maika tiada kepakaran dalam ICT, syarikat itu kemudiaannya memberi sub-kontrak kepada syarikat Doxport Technologies Sdn Bhd (Doxport) dengan harga RM36 juta pada 6 Januari 2003.

Vell Pari mendapat untung atas angin RM4 juta dalam masa seminggu..Kita  mempertikai mengapa kontrak tersebut tidak diberikan terus kepada Doxport sedangkan syarikat itu pakar dalam ICT dan menawarkan sebut harga yang lebih rendah.

Sebelum ini kontrak mengendalikan kafeteria di Institut Perubatan, Sains dan Teknologi Asia (AIMST) dan MIED diberi kepada Ketua Pemuda MIC Penang, J Dhinagaran tanpa tender terbuka pada 2007 hingga membolehkan beliau memperoleh keuntungan RM20 juta setahun.

2 Ogos lalu,  Dhinagaran iaitu pemilik Jaya Cafe Holdings Sdn Bhd  di dakwa  mengemukakan tuntutan palsu sebanyak RM90,000 daripada AIMST dalam perkhidmatan kafeteria.

1 comment:

  1. last2 1 malaysia kene tipoooooooooooo! tu yg aku mati2an sokong be the end..kah 55 tahun diperbodohkan .. janji dibodohkan

    ReplyDelete