ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 August 2012

tranforbasi najib buktikan beliau PM jadi kontraktor untuk kroni haramjadah 1 malaysia.....!!!!

najib....dulu kontraktor  kapal selam yang  menyebabkan kapal selam tak boleh menyelam....kini jadi kontraktor LRT....yang menyebabkan keretapi  merangkak atas jalanraya...????

 

Ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semasa melancarkan Model Ekonomi Baru (MEB) untuk menghapuskan kronisme hanya sekadar  cakap cakap kosong  politik longkang  UMNO   yang mana  dalam masa sama meluluskan kontrak projek kerajaan untuk kroni.

Inilah  sebab  mengapa  penganugerahan projek tambahan LRT Ampang   di berikan kepada George Kent walaupun syarikat tersebut tidak mempunyai kepakaran dalam bidang pembinaan rel.

Kita benar-benar terkejut bagaimana Najib boleh terus bercakap tentang Model Ekonomi Baru dan Transformasi Ekonomi apabila kroni Barisan Nasional terus memenangi tender kerajaan yang lumayan dan ‘rent-seeking’ bukan melalui kecekapan, kualiti dan daya saing harga,...

Pertama bagaimana George Kent memenangi bidaan projek LRT walaupun harga yang ditawarkan lebih tinggi daripada tawaran asal oleh Syarikat Prasarana berjumlah RM167 juta.

Kedua, walaupun gagal dalam penilaian teknikal dan ditolak oleh perunding penilaian profesional, George Kent tetap memenangi projek ini,..

Maklum balas daripada industri mengenai anugerah itu seperti yang dilapor The Edge adalah yang paling kritikal dalam soal integriti dan kredibiliti kuasa tertinggi dari Jawatankuasa Tertinggi Kementerian Kewangan yang diketuai Najib sendiri.

Laporan dari The Egde yang menyatakan bahawa lebih RM1.8 bilion dianugerahkan kepada George Kent bagi projek LRT Ampang adalah bukti kerajaan ‘transformasi’  atau  'transforbasi  di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang lebih memberatkan kronisme dan ‘rent-seeking...

Anugerah ini menunjukkan kontraktor-kontraktor Ali-Baba yang mempunyai hubungan politik masih hidup dan terus mendominasi projek di Malaysia. Kerjasama dan subahat dari Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan dalam proses pemberian kontrak ini juga membuktikan sokongan penuh kepada syarikat-syarikat ini,..

Lebih buruk lagi,  George Kent walaupun mempunyai pengalaman sifar dalam projek-projek rel memenangi bidaan projek ini mengatasi syarikat-syarikat yang lebih arif dalam pembinaan rel seperti Siemens, Balfour Beatty, Bombardier, Posco dan Kola sedangkan kepakaran mereka hanyalah dalam pengendalian paip dan meter air.

Kita juga  minta  penjelasan  dari  Najib supaya mengemukakan bukti bahawa George Kent merupakan syarikat terbaik untuk menguruskan projek tambahan LRT Ampang

No comments:

Post a Comment