ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 December 2012

sebabkan harta benda dan hak peneroka FELDA terlingkup....protes ANAK minta Isa samad doraemon perasuah besar letak jawatan

patung isa samad pukimak ini wajar di bakar....bukan di sebat aje...perasuah tak tau malu ini di lantik jadi pengerusi FELDA untuk tutup  skandal najib  altantuya dan ziana zain di port dickson beberapa tahun dahulu.

Protes anjuran Kumpulan Anak-anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) hari ini bertembung dengan kumpulan pro FELDA dan Barisan Nasional (BN) di Ibu Pejabat FELDA di Jalan Semarak di sini.

ANAK yang diketuai oleh Pengerusinya, Mazlan Aliman berarak sejauh 500 meter dari Masjid Universiti Teknologi Malayia (UTM) sepatutnya menyerahkan memorandum di ibu pejabat FELDA, namun terhalang apabila kumpulan pro FELDA dengan jumlah sekitar 300 peserta mengadakan sekatan di jalan masuk ke pejabat FELDA tersebut, di samping sekatan daripada 100 anggota polis daripada kedua-dua pihak.

Tindakan itu kemudiannya menyaksikan Timbalan Pengerusi Lajnah Tanah dan Wilayah PAS Pusat, Razman Zakaria selaku wakil daripada kumpulan protes ANAK berunding dengan pihak polis untuk membolehkan mereka menyerahkan memorandum tersebut.

Sepanjang perarakan itu, mereka melaungkan slogan “Undur Isa Samad”, “Hancur Isa Samad”, dan “Felda Bebas, bebas Felda”.

Rundingan tersebut kemudiannya menyaksikan enam wakil daripada ANAK dibenarkan untuk menyerahkan memorandum tersebut termasuk Mazlan Aliman, Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub, dan ahli Parlimen Kuala Krai, Hatta Ramli yang berkerusi roda dibenarkan untuk menyerahkan memorandum tersebut.

Mazlan Aliman dalam ucapannya menegaskan, empat kandungan memorandum tersebut antaranya adalah mendesak Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad supaya meletakkan jawatan dengan kadar segera bagi menghentikan kekacauan di dalam FELDA; mengembalikan semula tanah seluas 360,000 hektar tanah yang dipajak kepada Felda Global Venture Holdings (FGVH); menghentikan penjualan minyak kepada Israel; dan juga menghentikan campurtangan politik di dalam FELDA.

“Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) jangan sambung kontrak Isa Samad,” kata Mazlan merujuk kepada kontrak Isa yang bakal tamat 31 Disember depan.

“Tindak tanduk Isa telah merosakkan reputasi FELDA dan menjejaskan perjalanan FELDA pada keseluruhannya.

“Latar belakang beliau yang dikaitkan rasuah dan pelantikannya sebagai Pengerusi FELDA adalah kesilapan besar dilakukan Perdana Menteri,” jelas Mazlan dalam memorandum yang diserahkannya.

Memorandum tersebut kemudiannya diterima oleh dua wakil daripada FELDA.

Sejurus selesai memorandum itu diserahkan, wakil daripada ANAK, termasuk R. Tanggam kemudiannya “menyebat” patung Isa menggunakan rotan, sebagai simbolik meluahkan rasa tidak puas hati mereka.

Protes yang bermula selepas selesai solat Jumaat itu kemudiannya tamat jam 3.30 petang dalam keadaan aman.

No comments:

Post a Comment