ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 March 2013

hukum dengan seberat beratnya mereka yang terlibat dalam ‘Projek IC' dan berikan kuasa autonomi kepada rakyat sabah ...!!!

 

Mereka yang terlibat dalam "Projek IC" wajib di hukum dengan seberat berat hukuman bila PR memerintah nanti kerana telah mengundang kemarahan berdekad  lamanya  ke atas  penduduk asal Sabah dengan  memberi kad pengenalan kepada pendatang asing  sewenang wenangnya.

Inkuiri Suruhanjaya Diraja (RCI) yang ditubuhkan pentadbiran Najib seharusnya perlu mempunyai syarat memastikan panel mempunyai kuasa menghukum mereka yang terlibat dalam inisiatif kontroversi itu.

RCI wajar di uruskan dengan  lebih komprehensif untuk menyelesaikan masalah kedatangan pendatang haram di Sabah, bukan hanya membersihkan sistem kewarganegaraan dan memastikan hanya yang benar-benar layak sahaja dibenarkan mendapatkan kewarganegaraan, tetapi mereka yang terlibat dengan Projek IC akan dihukum..

Sabah masih lagi terkejut dengan pencerobohan yang berlaku oleh sekumpulan militan Filipina ke negeri mereka, insiden yang dikaitkan dengan "Projek IC".

Militan seramai 200 orang itu mendarat di Lahad Datu pada 9 Februari, dan menggunakan laluan yang digunakan oleh penduduk selatan Filipina yang beragama Islam ke utara SabahRamai yang menuding jari bahawa "Projek IC" adalah punca dari masalah ini berlaku, dan berdekad lamanya projek "beri kewarganegaraan untuk undi"  dilakukan oleh pentadbiran Barisan Nasional (BN) kepada warga asing Filipina sepatutnya dipersalahkan dalam pencerobohan itu.

keling kutty  Mahathir Mohamad, perdana menteri Malaysia paling lama dalam kuasa iaitu dari 1981 hingga 2003, menjadi dalang dalam "Projek IC", di mana kewarganegaraan diberikan kepada imigran sebagai pertukaran untuk undi.

Isu pendatang asing adalah topik yang menjadi punca kemarahan penduduk asal Sabah seperti komuniti Kadazandusun dan Murut (KDM), yang merasakan kedaulatan negeri dirampas oleh pendatang asing seperti Filipina dan Indonesia.

Di Sabah, sudah menjadi rahsia terbuka penduduk asal mahu pendatang asing dihantar pulang ke negara asal, dan sering menuduh kumpulan tersebut merompak dan merampas peluang pekerjaan disamping mencetuskan masalah sosial, ekonomi dan keselamatan.

Statistik menunjukkan peningkatan sebanyak 390 peratus dari 636,431 orang penduduk pada 1970 kepada 3,120,040 orang pada 2010, dua kali ganda dari peratus pertumbuhan penduduk nasional iaitu 164 peratus. Selain menghukum mereka yang terlibat dengan "Projek IC",  rakyat negeri Sabah wajar di  kembalikan  kuasa  autonomi,  mengikut perjanjian 1963.

Pada pilihan raya 2008, BN tewas majoriti tradisi dua pertiga kerana tewas teruk di semenanjung, dimana cuma menang 85 kerusi sementara pembangkang menang 80 kerusi.

BN terselamat apabila di Sabah, Sarawak dan Labuan mereka memenangi 55 kerusi parlimen berbanding pembangkang dua buah kerusi sahaja.

No comments:

Post a Comment