ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 March 2013

selepas sandiwara lahad datu....kini najib main sandiwara dengan kaki kencing rakyat sarawak.... Najib serah kepada SPRM untuk siasat video pendedahan Taib...kalau tua kutuk tu mati jatuh dari banggunan SPRM macam teoh beng hock...confirm bukan sandiwara....kah kah kah....!!!!

kaki kencing ...yang masih enggan melepaskan jawatan KM selepas menyandangnya sekian lama...dia pikir jawatan tu waris turun temurun kepala bapak dia...!!!

Barisan Nasional (BN) nampaknya bermain sandiwara kunun dilihat "cuba menampilkan imej mengambil berat terhadap gejala rasuah" walaupun masalah itu tidak boleh selesai dalam sekelip mata,kerana BN sendiri adalah kepala perasuah, Ini berikutan pendedahan video mengejutkan mengenai skandal pembalakan Sarawak.

Walaubagaimana pun perdana menteri enggan mengulas pendedahan oleh Global Witness dan menjelaskan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia telah menyiasat dakwaan tersebut terhadap Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

"Pelacuran dan rasuah adalah dua perkara yang membelenggu manusia sejak sekian lama. Tapi kami sedang menguruskannya. Namun ianya bukanlah sesuatu yang akan selesai sekelip mata," katanya( Najib ).

Situasi sengit yang Najib akan hadapi dalam Pilihan Raya 2013, FT menjelaskan kunun kununnya Umno sangat prihatin dalam topik rasuah, yang digunakan pembangkang sebagai senjata untuk kempen.

Pelbagai dakwaan rasuah melibatkan kontrak kerajaan, dan Malaysia berkendudukan ke-54 daripada 176 negara berdasarkan kaji selidik indeks persepsi rasuah Transparency International Malaysia's (TI-M) 2012

Najib dilihat mencuba sedaya upaya menipu rakyat negara ini dan antarabangsa kununnya bagi merubah negara termasuk membasmi rasuah, namun beberapa siri pendedahan rasuah melibatkan pentadbiran dan pemimpinnya berterusan berlaku.

Dalam pendedahan terbaru kumpulan hak asasi manusia berpangkalan di London, Global Witness, menjadikan Taib (gambar) perhatian dalam video melibatkan penyiasatan terhadap skandal balak rasuah.
Video bertajuk "Inside Malaysia's Shadow State", menunjukkan rundingan oleh penyiasat GW dengan sepupu Taib dan beberapa orang tengah untuk membeli beberapa ribu hektar tanah hutan, yang mana kumpulan itu mendakwa menjadi kawasan petempatan ribuan masyarakay pribumi.

Taib bagaimanapun menafikan penglibatannya dan kerajaan yang dipimpinnya, malah kerajaannya juga telah memulakan inisiatif sendiri bagi menyiasat sama ada video itu adalah cubaan pembangkang untuk menjatuhkan kredibilitinya dalam PRU13.
Nampaknya pasukan Najib berkemungkinan tewas oleh Pakatan Rakyat (PR), perikatan antara pembangkang, PKR, DAP dan PAS yang semakin kukuh sejak lima tahun lalu.

PR telah menerima kemenangan pada Pilihan Raya pada Mac 2008 apabila merampas majoriti dua pertiga Parlimen dan lima negeri.
Sekiranya Najib hanya beroleh kemenangan tipis dalam pilihan raya akan datang, perdana menteri keenam itu juga akan menerima cabaran daripada kalangan pemimpin Umno sendiri.

Namun Najin dilihat mengetahui perkara itu dan menjelaskan beliau turut terlibat dalam risiko berkenaan apabila mengubah perlembagaan Umno bagi memudahkan kepimpinan dicabar.

"Saya menjadikan Umno lebih demokratik, lebih inklusif. Sudah tentu saya meletakkan diri saya dalam risiko. Namun saya percaya apa yang kami lakukan baik untuk negara dan parti, katanya.

 

 

penyapu sial

 

 

penyamun dan penipu rakyat....pastinya main sandiwara untuk cover kroninya...macam jugak masa pilihanraya negeri sarawak tempoh hari...katanya nak berundur lepas menang pilihanraya..nampaknya jelas lah kaki kencing ini cuba kencing sekali lagi kepada rakyat sarawak dengan bantuan PM kepala penyamun anak beranak

No comments:

Post a Comment