ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 March 2013

Penstrukturan gaji adalah cubaan PM menipu penjawat awam untuk meraih undi....!!!!

bapak anjing ini pernah berkata semasa baru memegang  jawatan PM...adalah tidak bermoral  bila penjawat awam minta kenaikan gaji....sekarang siapa yang tidak bermoral  dengan pemberian  rasuah 1 malaysia secara berleluasa.. ...

Penstrukturan semula skim gaji penjawat awam yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kelmarin tidak akan menyelesaikan masalah 1.42 juta golongan berkenaan..

Kumpulan penjawat awam, terutamanya mereka daripada pasukan keselamatan seperti anggota tentera memerlukan lebih jaminan sosial, terutamanya selepas mereka menamatkan perkhidmatan.

Mereka tidak mempunyai jaminan selepas pencen..Pengumuman yang dibuat Najib di Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) kelmarin juga adalah cubaan untuk meraih undi golongan berkenaan memandangkan ianya dibuat dalam suasana negara semakin hampir dengan pilihan raya umum ke-13.

“BN hanyalah “kerajaan penjaga” ... sedangkan mandat mereka telah tamat, itu hanyalah cubaan menarik undi penjawat awam..

Kita tidak melihat pengumuman berkenaan sebagai “ancaman” kerana PR mempunyai tawaran tersendiri untuk golongan penjawat awam.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak  kelmarin  mengumumkan kenaikkan gred gaji bagi mereka yang berkhidmat dalam pasukan keselamatan untuk disetarakan dengan perkhidmatan awam lain dalam sistem saraan baru yang digelar Sistem Saraan Transformatif (SST) yang meningkatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion.

Najib berkata, penyelarasan gaji itu berkuat kuasa 1 Januari 2013 dan melibatkan 102,434 anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan 131,904 anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) manakala bagi penjawat awam lain dimana kenaikkan gaji antara RM80 dan RM320 sebulan akan bermula pada 1 Julai.

Apa yang diinginkan penjawat awam bukanlah setakat kenaikan gaji, tetapi juga kebebasan untuk golongan itu melaksanakn tugas dan tanggungjawab mereka, sedangkan kepimpinan Najib  lebih memberikan keutamaan kepada khidmat perunding.

Pengumuman itu juga belum tentu akan menjamin sokongan penjawat awam terhadap kerajaan BN.Penjawat awam akan tengok secara menyeluruh, bukan gaji saja tapi perkhidmatan kepada mereka, dia tidak ada jaminan jaringan sosial selepas pencen.

Kalau naik gaji RM100 pun, ia masih tidak membantu pun dari segi pemilikan perumahan..

Secara logiknya  pengumuman Putrajaya untuk menaikkan gaji anggota polis dan tentera menjelang Pilihan Raya 2013 tidak semestinya menguatkan sokongan kepada BN.

Persepsi umum adalah pengumuman tersebut bermakna sokongan lebih kuat pasukan keselamatan oleh kerana tentera dan polis dilihat sebagai penyokong tradisonal BN.

Akan tetapi maklumat lebih bebas di internet, tempat berkempen bagi pembangkang menyebabkan persepsi tersebut dicabar..

Secara tradisionalnya, mereka diketahui menyokong kerajaan, akan tetapi untuk mengatakan mereka tidak mampu membuat keputusan termaklum dengan aliran maklumat bebas kini adalah keterlaluan..

 

 

penyapu sial

 

 

dah banyak UMNO-BN tipu penjawat awam....

1.potongan EPF sumbangan kerajaaan dan penjawat awam dari 10 tahun jadi 3 tahun
2.baki dalam akaun 2 EPF penjawat awam di rembat sampai licin oleh kerajaan dengan alasan untuk skim pencen

3.gaji yang seciput berbanding dengan kenaikan harga barangan yang melambung tidak sepadan dengan gaji serta kemampuan memiliki rumah rumah sendiri yang selesa semakin terhakis

sepatutunya potongan EPF sumbangan kerajaan dan penjawat awam di potong sampai kakitangan berkenaan pencen..dengan tabungan yang banyak jadi tidak menjadi masaalah sosial bila pencen nanti...ini tidak semua nya di rembat sampai licin untuk kepentingan kroni...

harga barangan keperluan harian sepatutnya di kawal bukan di biarkan naik kalau gaji tidak naik...ini tidak gaji tidak naik harga barang di biarkan naik...contohnya minyak petrol/diesel...di negara luar, harga minyak turun...tapi kerajaan masih menaikan kan harga barang api tersebut...ini taktik menyamun namanya..

kakitangan kerajaan yang teringin memeiliki rumah yang selesa akhir terpaksa memandang kepada rumah kos rendah...itu pun bagi yang layak ajer...golongan pertengahan yang jadi mangsa...nak mohon kos rendah  tak layak....nak beli yang  mahal tak mampu....!!!

macam ini masih nak mengundi BN ke...??....jangan haraplah....tolak BN di PRU 13 untuk masa depan yang sejahtera !!!!