ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 March 2013

kalau UMNO pikir guna tentera keatas pemberontak sulu itu boleh mengembalikan keyakinan rakyat....anda silap....kami rakyat semakin menyampah dengan penyembelih umat islam...!!!!

Penggunaan ketenteraan Putrajaya untuk menangi hati pengundi...betul ke...????

Penggunaan ketenteraan yang agresif pada Selasa terhadap militan Sulu mungkin mempunyai perkiraan politik untuk memenangi hati pengundi menjelang Pilihan Raya 2013, kata akhbar berpengkalan di Manila.

Dalam tulisan pengarang bertajuk “Konsekuensi”, Philippine Daily Inquirer semalam menyatakan kedua-dua gabungan Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang bersaing sama sendiri untuk mendesak tindakan tegas terhadap militan Filipina yang telah menceroboh pantai timur Sabah lebih tiga minggu lalu.

“Serangan udara yang bertalu-talu adalah konsekuensi dariapada perkiraan politik menjelang pilihan raya di Malaysia; bagi kedua-dua kerajaan dan pembangkang (diketuai oleh Anwar Ibrahim yang mendakwa dirinya sahabat Filipina dan pemuja Jose Rizal) telah menyelar sesama sendiri dalam mengambil pendirian nasionalis dan mendesak untuk mengambil tindakan setegas mungkin.

“Keputusannya: serangan udara melepaskan bom kepada sekumpulan lelaki (dan wanita) yang hanya bersenjatakan pistol dan senapang,” kata akhbar tersebut dalam portal berita atas talian mereka.

Akhbar itu turut mendakwa keputusan kerajaan Malaysia untuk melancarkan serangan adalah disebabkan persaingan rapat antara BN dan pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13 yang mesti dipanggil selepas April 28 dan diadakan tidak lewat daripada penghujung Jun tahun ini.

“Dalam erti kata lain, persaingan rapat mungkin telah memaksa ketegasan Kuala Lumpur. Paparan kuasa ketenteraan mungkin telah dibuat, maka, untuk kejutan dan kekaguman bukan kepada ‘penceroboh’, tetapi kepada rakyat Malaysia tidak lama lagi yang akan membuang undi.”

Dalam serangan Selasa lalu oleh tentera Malaysia, menteri pertahanan pada hari sama mengatakan tiga jet F-18 dan Hawk digunakan, serta lima batalion tentera dihantar untuk membantu polis.

Pemberontak yang dikenali sebagai pengikut Jamalul Kiram III dan diketuai oleh adiknya, menawan Kampung Tanduo selama hampir sebulan, terus menegaskan Sabah adalah milik Kesultanan Sulu.

Kumpulan yang diketuai oleh adik Jamalul, Agbimuddin Kiram pernah bertempur dengan pasukan keselamatan Malaysia di kawasan-kawasan di sekitar Lahad Datu, Semporna dan Kunak, tiga bandar-bandar di pantai timur Sabah, pertemuan yang menyebabkan lapan polis Malaysia dan kira-kira 20 militan bersenjata Sulu mati.

“Puteri” Sulu Jacel Kiram pagi semalam dilaporkan berkata kumpulan militan telah terselamat daripada serangan dan operasi carian pada Selasa. Anak perempuan Jamalul, satu daripada sembilan pihak yang mendakwa sebagai Sultan Sulu, juga berkata, Agbimuddin bersedia untuk melepaskan empat tebusan Malaysia yang didakwa ditawan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata semalam pasukan keselamatan telah berhati-hati mencari kumpulan militan di kawasan seluas empat kilometer persegi itu.

Beliau turut menafikan dakwaan empat tawanan Malaysia telah ditawan oleh kumpulan Sulu dengan mengatakan: “Saya tidak mendapat apa-apa maklumat mengenai tawanan.”

 

 

penyapu sial

 

 

tunjuk berani dengan orang yang tidak mempunyai kelengkapan ketenteraan yang cukup....pulau batu putih dan pulau pisang di tawan singapura kenapa polis dan askar jadi pondan....

No comments:

Post a Comment