ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 March 2013

Peguam Negara tiada konek jika enggan buka semula kes pembunuhan altantuya....!!!!

Pendedahan terbuka baru-baru ini oleh usahawan Deepak Jaikishan, P. Balasubramaniam dan peguam Bala, Americk Sidhu menunjukkan Pejabat Peguam Negara (AGC) mempunyai asas kukuh untuk membuka semula kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu pada 2006, kata presiden baru Majlis Peguam hari ini.

Pendakwa raya tidak harus menangguhkan siasatan kes tersebut yang telah menyebabkan dua anggota unit tindakan khas polis dijatuhi hukuman mati.

Pendedahan oleh Deepak Jaikishan, mendiang Balasubramaniam Perumal dan peguam Americk Singh Sidhu menimbulkan kewajaraan yang mencukupi untuk pihak berkuasa membuat siasatan lanjut.

Sebarang siasatan lanjut mungkin atau mungkin tidak membawa kepada penemuan baru, tetapi kita hanya akan tahu sekiranya siasatan tambahan telah dijalankan..

Ini sebagai membalas jawapan l Gani Patail pada 26 Mac selepas gesaan awal Majlis Peguam, dimana Peguam Negara dilapor berkata jabatannya hanya boleh membuka semula kes jika terdapat bukti baru kerana bimbang akan mewujudkan tanggapan buruk.

Pendedahan terkini oleh tiga individu tersebut, khususnya Deepak yang menjadi orang tengah mengatur kenyataan bersumpah kedua adalah bukti baru yang mampu memberikan motif penting keaas pembunuhan kejam model Mongolia tersebut.

Motif, yang merujuk kepada sebab seseorang melakukan jenayah, tidak dapat diketahui secara menyeluruh semasa perbicaraan kes di Mahkamah Tinggi pada 2007 memandangkan undang-undang tidak memerlukannya, tidak seperti "mens rea", niat untuk melakukan jenayah ialah elemen penting bagi menyabitkan suspek pembunuhan.

Walaubagaimanapun, motif mungkin penting dalam kes yang terdapat keraguanseperti 'mens rea', ataupun dimana terdapat persoalan sama ada terdapat lebih ramai orang bersangkut paut dengan atau terlibat dalam jenayah, dan bentuk semula jadi hubungan ataupun penglibatan..

Mahkamah Tinggi telah mendapati dua bekas anggota polis bersalah setelah berniat membunuh Altantuya dan telah pun membunuhnya, tetapi membebaskan tertuduh lelaki ketiga, penganalisis politik Abdul Razak Baginda yang pernah mempunyai hubungan sulit dengan wanita Mongolia itu dan dituduh bersubahat bersama bekas Ketua Inspektor Azilah Hadri dan bekas Koperal Sirul Azhar Umar.

Balasubramaniam atau PI Bala muncul buat pertama kali dikhayalak ramai pada 2008 apabila beliau keluar membuat pertuduhan melibatkan pemimpin tertinggi negara dalam SD pertamanya mengenai pembunuhan kejam Altantuya. Akan tetapi beliau tampil kembali keesokkan harinya untuk menarik semula SD pertama dan keluar dengan SD kedua yang bercanggah dengan yang awal. Balasubramaniam kemudiannya membawa keluarganya berpindah ke luar negara kerana bimbang dengan keselamatannya.

Pada 15 Mac lalu, Balasubramaniam telah meninggal dunia semalam akibat serangan jantung, beberapa minggu selepas pulang daripada persembunyian.

Deepak baru-baru ini juga mengakui beliau terlibat dalam membantu Balasubramaniam untuk menarik kembali perakuan bersumpah (SD) berhubung satu pembunuhan berprofil tinggi pada 2006 termasuk menyediakan dua peguam untuk membantu menyediakan SD baru. Pada 16 Mac lalu, Majlis Peguam berkata akan mengemukakan aduan ke atas salah laku peguam senior Tan Sri Cecil Abraham kepada Lembaga Disiplin Peguambela dan Peguamcara (ASDB).

10 minit ajer dah lah tu siaran rakaman.....ini macam rakaman rais suntut robengah sampai terpancut ....angkuh amender kalau asik asik nak kencingkan pakatan rakyat...!!!!.

Rais: Pakatan angkuh tolak siaran manifesto

dah suntut robengah 10 minit sampai terpancut...masih angkuh tuduh pakatan rakyat  angkuh...10 minit mana cukup beb...nak pancut robengah pun ada " warm-up " dulu....!!!!

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menyifatkan Pakatan Rakyat (PR) angkuh apabila menolak tawaran kerajaan untuk mereka membentang manifesto pilihan raya umum di Radio Televisyen Malaysia (RTM).

“Sikap angkuh pembangkang itu sudah terdaftar dalam pemikiran rakyat Malaysia. Biasanya apabila orang berbudi kita berbahasa, tetapi bagi pembangkang, mereka berkata kami tidak mahu, kami tolak, alasan-alasan yang diberi tidak cukup,” katanya.

Rais (gambar) berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra Warga Kerja Pos Malaysia Berhad bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Pada 22 Mac lepas, beliau menawarkan semua parti politik membentang manifesto masing-masing bagi pilihan raya umum ke-13 menerusi RTM selama 10 minit.

Bagaimanapun, pada 25 Mac lepas, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menolak tawaran itu dan PKR serta PAS dilapor turut mengambil tindakan sama.

“Seharusnya mereka ambil ini sebagai satu peluang keemasan tetapi oleh kerana keangkuhan mereka, mereka tidak mahu menerimanya,” katanya.

Rais yakin rakyat akan menterjemah tindakan pembangkang itu dalam pilihan raya umum nanti.

 

 

penyapu sial

 

 

anjing tua seekor ni x habis habis membodek....10 minit bagi untuk siaran ..dahlah tu siaran rakaman yang di tapis...ko pikir inikah cara demokrasi yang sebenarnya ke...di amerika dan negara yahudi hatta di indonesia pun x buat taktik kotor sebegini...merka bagi peluang samarata berkempen dalam tv...??yang puak puak ko berhari hari melalak dalam tv 3 dan rtm sampai rakyat nak muntah dengar fitnah kamu...macam mana,,???

10 minit tu sesuai buat rakaman kamu pancut robengah ....buat apa kamu nak tawar masa sependek tu untuk samakan masa kamu memancutnya...

ingat rais tua kutuk....mesej yang nak di sampaikan rakyat bukan cukup 10 minit....untuk pemanas badan pun belum tentu cukup...pakatan rakyat mintak sekurang kurangnya 1 jam ....live dan tanpa tapis...itu ajer...jika di banding peluang puak puak syatan kamu yang berkali kali banyaknya berkempen di media arus perdana...

itu pun sifu takut bini kamu ....koneknya pendek ajer...menyorok balik tetek rosmah...tak berani bubar parlimen...penakut....bacul...jantan dayussss..!!!!

apabila PM kote celah tetek rosmah ( bacul )...negara di tadbir ala malayan union.....dah macam union carbide nampaknya....!!!!

Oleh kerana  PMnya sendiri  seorang yang bacul....maka Negeri Sembilan terpaksa membiarkan Dewan Legislatifnya terbubar dengan sendiri itu,  Membiarkan Dewan Undangan Negeri terbubar dengan sendiri itu merupakan petanda jelas yang negara kita seolah-olah sedang ditadbir seperti Malayan Union yang ingin dibentuk oleh British dahulu.

Ramai yang keliru tentang isu ini termasuk mereka yang memimpin. Oleh itu kita melihat cara negara kita ditadbir urus tidak seperti sebuah negara Persekutuan. Kita seolah-olah ditadbir oleh kerajaan yang cuba dibentuk oleh British dahulu, iaitu kerajaan Malayan Union dalam mana negara kita hendak ditadbir seperti sebuah negara ‘unitary’.

British hampir berjaya membentuk dan melaksanakan Malayan Union terhadap Semenanjung ini. Brtitish telah merangka Semenanjung ini sebagai sebuah negara ‘unitary’ tanpa mempunyai sempadan di antara kesemua negeri dalam Semenanjung ini. Kuala Lumpur merupakan pusat pentadbiran Malayan Union itu. Tidak ada lagi Selangor, tidak ada lagi Negeri Sembilan dan semua negeri-negeri yang kita ada sekarang ini. Raja-Raja Melayu dirancang untuk menjadi penasihat-penasihat kepada Malayan Union itu dalam bentuk ‘ceremonial’ sahaja.

Tetapi semuanya itu dapat ditolak sehinggakan kita berjaya membentuk sebuah negara Persekutuan pada bulan Februari 1948 dan kerajaan Persekutuan itulah yang meneruskan perjuangan kemerdekaan sehingga kemerdekaan itu tercapai pada bulan Ogos 1957. Raja-Raja Melayu telah mendapat semula negeri-negeri jajahan baginda semua dengan mempunyai Legisltifnya sendiri dan Ketua Eksekutif sendiri, walaupun Ketua Eksekutif itu dilantik oleh British.

Justeru dalam pemahaman kita yang mudah, negeri-negeri ini adalah negeri-negeri berdaulat di bawah naungan Raja-Raja Melayu dan dalam perjanjian Persekutuan pada Februari 1948 itu. Negeri-negeri ini bersetuju untuk bergabung dalam sebuah negara Persekutuan yang dinamakan Persekutuan Tanah Melayu. Kedaulatan negeri-negeri inilah sumber kedaulatan negara persekutuan yang baru terbentuk itu.

Oleh itu perhubungan Putrajaya dengan kerajaan negeri-negeri di dalam persekutuan itu mestilah perhubungan dengan negeri-negeri yang berdaulat dan merdeka. Persekutuan mesti melayani negeri-negeri dalam persekutuan itu dengan hormat seperti negara kita menghormati kerajaan negara lain yang berdaulat itu. Tetapi ini tidak berlaku di negara kita di mana Persekutuan telah menentukan segala-galanya dan negeri-negeri di dalam persekutuan ini terpaksa tunduk kepada kehendak Putrajaya seratus peratus.

Terbubarnya Dewan Undangan Negeri Sembilan dengan sendiri itu adalah disebabkan keadaan dan masalah yang ada di peringkat persekutuan. Itu masalah persekutuan. Tetapi jika Negeri Sembilan ditadbir politiknya oleh Negeri Sembilan sendiri, Mohamad Hasan sepatutnya membubarkan Dewan Undangan Negeri Sembilan itu dahulu sebelum DUN itu terbubar dengan sendirinya. Biarlah Negri Sembilan mengadakan pilihanrayanya dahulu kerana seperti yang kita dengar selalu, Menteri Besar NS selalu berkata, “kito dah ready bilo-bilo maso untuk pilihanrayo”.

Sebagai sebuah negeri yang berdaulat dalam persekutuan ini Negeri Sembilan sepatutnya memanggil pilihanraya DUN dahulu. Jika kita terpaksa menunggu pimpinan persekutuan untuk menyelesaikan masalahnya di Putrajaya sebelum kita memanggil pilihanraya untuk DUN Negeri inilah masalahnya yang timbul. Terbubarnya DUN Negeri Sembilan secara sendiri itu telah memberikan persepsi jelas yang UMNO dan BN itu sesungguhnya sedang menghadapi masalah.

Jika benar Negeri Sembilan bertindak sebagai sebuah negeri yang berdaulat membiarkan Dewan Undangan Negeri terbubar itu adalah satu kejadian yang tidak sepatutnya berlaku. Menteri Besarnya yang telah diberi kuasa untuk menentukan pembubaran itu tidak melakukannya kerana masalah pimpinan Persekutuan yang belum bersedia itu. Putrajaya tidak menghormati nilai sebuah negara persekutuan seolah-olah kita masih terikat dengan budaya mentadbir ala Malayan Union dahulu. Tiada kebebasan barang sedikit untuk negeri-negeri dalam persekutuan itu.

Bukannya salah untuk memahami dan membantu masalah yang dihadapi oleh pimpinan persekutuan itu, tetapi tidak lah sampai membiarkan Dewan Undangan Negeri yang berdaulat dan mulia itu terbubar begitu sahaja kerana kehendak Persekutuan itu. Nampaknya Johor pun sudah menunjukkan tanda-tanda DUN akan terbubar dengan sendiri itu.

Nampaknya satu demi satu DUN-DUN negeri-negeri yang menganggotai persekutuan kita ini akan terbubar secara ‘automatic’ semata-mata kerana kelalaian dan kelemahan pimpinan Persekutuan. Mereka lebih mementingkan politik kepartian walaupun parti yang memerintah itu sudah hampir kepada penamat usianya.

Parti pemerintah negara ini sudah terlalu uzur dan berusia untuk terus mentadbir kita.Tengok sahajalah, Dewan Undangan Negeri pun terbubar dengan sendirinya. Apa lagi alasan yang ada yang bagi kita mempertahankan kerajaan yang sudah uzur ini?

nak hina agama lain dan melanggar undang undang negara ...boleh kebal dari tindakan undang undang jika menyokong parti syaitan dan parti syaitan masih berkuasa....!!!!

Zul kulom batang gajah persoal mengapa Tuhan Hindu tidak halang banjir

Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Zulkifli Noordin  aka zul kulom  dikritik pemimpin Hindu apabila beliau menyampaikan kuliah agama baru-baru ini dengan mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak melindungi kedainya dari ditimpa banjir.

Ahli parlimen bebas itu juga mempersoalkan kesucian Sungai Ganges, yang juga dikenali sebagai Ganga di India, yang dianggap suci oleh penganut Hindu.

“Saya pernah ke Sungai Ganga dahulu. Bagaimana boleh kata ia suci? Terdapat bangkai ayam dan ranting kayu terapung-apung,” kata Zulkifli yang direkod dalam video bertajuk “Zulkifli Nordin (PERKASA) menghina agama hindu” yang dimuat naik di laman sosial YouTube semalam.

Kenyataan Zulkifli sebagai “serangan ganas” ke atas orang India di Malaysia.Kata-kata yang dikeluarkan Zulkifli Noordin adalah yang paling teruk dalam menyerang agama lain di negara ini..

Kita mahu Ketua Polis Negara dan Peguam Negara menyiasat dan mendakwa Zulkifli Noordin di bawah seksyen 298A Kanun Keseksaan yang menyebabkan ketidakharmonian, dan mencetus kebencian antara kaum.

Zulkifli juga dilihat menghina penganut Hindu yang mahu membeli patung yang telah patah.

“Berebut Hindu beli Tuhan, Tuhan gajah, semua sudah patah, saya tanyalah, aci, apasal beli Tuhan sudah patah. Dia jawab ‘tak apa balik kita taruk plaster,” kata ahli parlimen bebas itu, yang dipecat dari PKR.

Ini adalah insiden kedua tahun ini di mana kepercayaan Hindu diserang.

Awal tahun ini, kolumnis Dr Ridhuan Tee Abdullah menimbulkan kemarahan MIC selepas didakwa menghina penganut Hindu dalam artikelnya di akhbar berbahasa Melayu, Sinar Harian pada 18 Februari.

Perbuatan menghina agama atau kepercayaan mesti dihentikan. Ahli politik seperti Zulkifli Noordin mesti ditolak dalam pilihan raya akan datang dan rakyat Malaysia mesti menolak politik kebencian kaum dan menghina agama lain..

Video lima minit 30 saat itu turut menerima kritikan dari orang ramai yang memberitahu Zulkifli supaya menghormati agama lain.

Tidak baik menghina agama orang lain, dia ni bodoh, dia benar-benar menghina agama lain. Kita berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan..

Zulkifli menjadi ahli parlimen bebas yang menyokong Barisan Nasional selepas beliau dipecat dari PKR pada 6 Mac 2010, kerana laporan polis yang beliau buat ke atas ahli parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad.

Zulkifli membuat laporan polis berkenaan kenyataan Khalid bahawa undang-undang melarang bukan Islam menggunakan perkataan “Allah” sebagai “sudah lapuk”.

 

 

penyapu sial

 

ikut  sifu dia....sifu dia pun boleh hina agama sendiri...tak der hal punya nak hina agama lain...inilah  perangai  busuk perut bumi ,,,apa apa pun tanya sama najib...dia kepala busuk penghina agama sendiri....mentor  dia  keling pundek  mahathir  pencacai lubang taik syaitan yang di kenali...

JAKIM HARAMJADAH PEROMPAK DUIT ZAKAT ....Umat Islam diwajibkan taat kepada pemerintah kepala butoh.....!!!!

 

JAKIM....perompak duit zakat umat islam....sokong  dan taat   kepada  pemimpin  perosak akidah  dan penjenayah kepada rakyat

KUALA LUMPUR, 29 Mac — Umat Islam di negara ini diwajibkan untuk taat kepada pemerintah kerana ia merupakan salah satu daripada tuntutan agama, menurut khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) hari ini.

Khutbah yang dibaca di masjid-masjid di sekitar ibu negara ketika solat Jumaat turut menegaskan, menderhaka kepada pemimpin juga merupakan salah satu dosa besar.

“Semangat patriotisme kepada negara ini menuntut kita agar patuh dan taat kepada pemimpin secara menyeluruh,” kata khutbah tersebut yang boleh diakses melalui laman sesawang JAKIM.

“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan bahawa taat kepada pemerintah adalah fardhu kepada setiap muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.”

Gesaan itu dilihat menjurus kepada insiden pencerobohan militan asing di Lahad Datu, Sabah yang telah mengorbankan 10 perajurit negara, lapan anggota polis dan dua anggota tentera, ekoran pertempuran dengan militan Sulu dari Filipina yang mendakwa mereka adalah “Tentera Kesultanan Sulu”.

Memetik kata-kata ulama tersohor Islam, Imam Nawawi dalam kitabnya Syarh Sahih Muslim, khutbah Jumaat hari ini menjelaskan maksud menderhaka kepada pemerintah yang mana hukumnya adalah haram.

“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram. Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah apa-apa keputusan pemerintah yang dibuat secara sah berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.

“Mimbar ingin menegaskan bahawa sikap tidak kasih kepada negara, memporak perandakan negara, memusnahkan perpaduan kaum, dan mementingkan kepentingan diri akan menghancurkan kedaulatan bangsa dan negara,” kata khutbah Jumaat tersebut.

“Mereka ini diibarat kata pepatah seperti 'gunting dalam lipatan' yang membahayakan keselamatan rakyat dan negara.”

Pasukan Polis Diraja Malaysia sebelum ini mengesahkan telah mengesan berlaku pengiriman wang ke Pulau Jolo, Filipina oleh beberapa individu dari Sandakan dan Semporna, Sabah yang bertujuan untuk membiayai kumpulan pengganas di sana.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pasukan keselamatan kini memantau rapi perbuatan individu itu yang mengkhianati negara dan tangkapan akan dilakukan apabila tiba masanya.

Beliau berkata perbuatan menghantar duit ke Pulau Jolo untuk membantu kumpulan pengganas adalah kesalahan yang amat berat dan mereka yang terbabit boleh dikenakan tindakan undang-undang yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau mati mandatori.

“Jadi, saya nasihatkan mana-mana individu yang terlibat supaya segera menghentikan tindakan mereka kerana perbuatan itu adalah satu pengkhianatan kepada negara dan polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan,” katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, baru - baru ini.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan jumlah dana dan mereka yang terlibat dalam tindakan berkenaan yang disifatkannya sebagai “membantu musuh negara”.

 

 

penyapu sial

 

lembu mana yang nak ikut nasihat  si JAKUN  nie....

Bila pulak Islam menyuruh umatnya mematuhi pemimpin membabi-buta?

Ini Islam pada pandangan UMNO-JAKIM! Islam yang sebenar tidak mewajibkan umatnya mematuhi seseorang pemimpin apabila telah lari jauh daripada Al-Quran dan Sunnah. Kalifah Umar Al-Khattab r.a sendiri menyuruh pengikutnya supaya tidak lagi mematuhi beliau sekiranya beliau tidak mengikut Al-Quran dan Sunnah. Tidak ada kewajiban bagi rakyat mematuhi pemimpin UMNO-BN yang terang2 korup. JAKIM hanya merupakan alat UMNO untuk mengeliru umat Islam Malaysia atas nama agama Islam!

29 March 2013

slogan jasa jasa najis tong rosak...boleh buat poster dan banner kempen PRU 13 nanti....kah kah kah...!!!

 

 

penyapu sial

 

nampaknya bini najib akan tercirit dalam seluar katoknya...kah kah kah....lain yang di rancang lain pulak jadinya....kah kah kah...

UMNO taja kerajaan Haramjadah....!!!!

Kerajaan N.9 telah terbubar dengan sendiri pada 28 Mac 2013. Ertinya N.9 tidak lagi memiliki kerajaan yang sah buat masa ini kerana mandat rakyat wajib diperbaharui. Samaada mandat itu berpihak kepada BN atau PR, itu perkara kedua. Tetapi mandat rakyat mesti diperbaharui bagi mengekalkan daulat. Kerajaan N.9 telah bubar serta tidak boleh lagi berfungsi dan berperanan sebagai sebuah kerajaan yang sah dan apa yang boleh ada sekarang hanyalah Caretaker Government atau kerajaan Sementara.

Caretaker Government atau kerajaan sementara atau lebih tepat disebut sebagai "Kerajaan Pemegang Amanah" ini mesti diisytihar atau dilantik siapakah pemimpin yang akan mengetuai kerajaan sementara ini dan kuasanya sangat limited. Sekadar mengetuai, sementara dibentuk kerajaan baru yang sah menerusi mandat rakyat yang dipungut melalui undi awam iaitu pilihanraya umum yang sah dan adil pula.

Ketua dan Kerajaan Sementara mestilah memenuhi beberapa kriteria, antaranya seperti berikut :

a] tidak-berpihak (neutral),
b] bebas-politik (apolitical)
c] berwibawa (competent).

Kerajaan jenis ini tidak boleh melakukan beberapa perkara utama, antaranya :

a] mengisytihar budget baru,
b] projek kerajaan,
c] menggubal dasar,
d] menggunakan jawatan kerajaan dalam kempen pilihanraya,
e] menggunakan jentera dan kakitangan awam dalam kempen dan sebagainya.

Tanpa pengisytiharan atau lantikan kerajaan sementara maka ia adalah kerajaan yang tidak sah ataupun kerajaan haram. Sangat bercanggah dengan etika demokrasi dan norma perlembagaan negara kita. Dalam catatan sejarah pada pilihanraya 1959, Tunku Abdul Rahman selaku Perdana Menteri telah meletak jawatan sebagai PM dan turun berkempen sebagai ketua parti jua tanpa menggunakan jentera kerajaan.

Bakal terbubar dengan sendiri juga ialah beberapa kerajaan negeri selepas ini termasuklah kerajaan persekutuan jika sekira sekiranya Perdana Menteri masih gagal dan hilang keyakinan diri untuk mengisytihar tarikh pembubaran kabinet. Selain daripada kewibawaan kerajaan tercalar ekoran kegagalan mengisytiharkan pembubaran kabinet dalam tempoh yang ditetapkan, kerajaan sementara juga mestilah dibentuk segera. Jika tidak ia akan menjadi sebuah kerajaan haram dan perkara ini sangat meruntuhkan moral dan kewibawaan bahkan boleh mencetus suasana kerajaan dan pentadbiran negara yang tidak stabil.

Apakah Malaysia bakal menjadi sebuah Kerajaan Haram?

kepala mafia malaysia kawtim dengan penjenayah bekas anjing suruhan mafia UMNO....elok tu...boleh jugak tolong lindung serupa macam melindungi mafia russia dan mafia filippina di malaysia....!!!!

Polis sahkan Papagomo disabit kesalahan rasuah

team penjenayah besar malaysia

penjenayah russia menyorok di kediaman PM celah tetek rosmah

anak sedara musa aman  seorang penjenayah filipina lari menyorok di sabah dengan bantuan  bapak sedara yang juga ahli geng penjenayah malaysia

Polis hari ini mengesahkan identiti Wan Muhammad Azri Wan Deris yang dirujuk sebagai Papagomo dalam saman Datuk Seri Anwar Ibrahim minggu lalu, sebagai bekas anggota yang pernah disabit kesalahan rasuah.

Mengikut kenyataan media pada paparan facebook hari ini, Azri pernah bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang antara 1 julai 2002 hingga 30 Novemnber 2004 sebagai seorang konstabel, sebelum ditangkap.

Azri kemudian dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ampang Jaya pada 31 Oktober atas kesalahan jenayah yang tidak dinyata dalam kenyataan berkenaan.

Rekod Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebelum ini, menyatakan Azri sabit kesalahan meminta suapan RM1,000 dari seorang lelaki pada 29 Nov 2004 untuk tidak mengambil tindakan undang-undang atas kesalahan memiliki jarum suntikan bagi menagih dadah.

Dalam kenyataan yang ditandatangani Pengarah Pengurusan PDRM, Datuk Mortadza Nazarene, Azri dikenakan prosiding tatatertib yang menyebabkan beliau dibuang kerja berkuat kuasa 6 September lalu.

Kandungan kenyataan itu seolah-olah polis tidak mahu dikait dengan aktiviti blogger pro-Umno yang kerap dikait dengan paparan lucah khususnya memfitnah Ketua Umum KEADILAN.

Kenyataan berkenaan juga menerangkan kedudukan Azri sebagai pengundi pos secara ‘panjang lebar’ selepas penamatan perkhidmatan sebagai anggota polis.

Pada 21 Mac lalu, Anwar memfail saman RM100 juta terhadap Azri di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berikutan perbuatannya menyebar video seks palsu yang terbit dalam blog Papagomo 16 Mac lalu.

 

 

penyapu sial

 

 

Menteri-menteri termasuk Najib tersenyum riang seolah-olah berbangga dapat bergambar dengan penjenayah yang bernama papagomo itu. Kerana papagomo banyak membantu mereka dan UMNO dalam kerja-kerja menabur fitnah terhadap Anwar dan pakatan Rakyat.

Apatah lagi hampir kesemua menteri-menteri berkenaan adalah terdiri mereka yang buta IT. Jadi dilihatnya "kepakaran" papagomo menggunakan IT menghasilkan tulisan dan video fitnah bagi memburukkan pembangkang sebagai satu aset berguna untuk mereka.

pemimpin akhir zaman ditipu oleh penjenayah.... itu lah akai pemimpin akhir zaman... dah tak tau nak pikat hati rakyat... patut PRU12 lagi hangpa dah bungkuih... tak apa nanti kita repair balik penjara pudu.... lepaih dah siap kita sumbat ramai2 family hangpa... biaq dok beranak pinak dlm kandang besi ....

rekaan cubaan bunuh kafir lahanat mahathir untuk tutup skandal projek IC beri kewarganegaraan kepada rakyat asing....!!!

Cubaan pihak-pihak tertentu mengaitkan Pas dengan pengakuan bekas ahli seumur hidup parti itu, Zainon Ismail (gambar) yang mengaku pernah merancang untuk membunuh bekas Perdana Menteri, KELING PUNDEK Mahathir Mohamad.

Menyifatkan cubaan Zainon dan beberapa media membangkitkan semula isu 30 tahun lalu itu kerana sudah menjadi "alat Umno", kita  meminta polis segera menyiasat kerana isu bunuh bukan perkara main-main.

Patutnya  polis siasat anjing  penjilat  UMNO ini (Zainon). Dia mengaku dia hendak bunuh (Dr) Mahathir. Pengakuan hendak bunuh orang ini berat..dan boleh siasat serta di dakwa atas kesalahan jenayah yang berat .

Bernama hari ini memetik Pengerusinya, Datuk Abdul Rahman Sulaiman sebagai berkata, agensi itu pernah melaporkan tentang kumpulan ekstremis Pas yang diwujudkan untuk membunuh Dr Mahathir pada 1988.

Menurut Rahman, laporan khas bertarikh 11 September 1984 nukilan wartawan Bernama itu diperoleh daripada sumber risikan agensi berita itu sendiri.

"Bernama dapat mengesan ancaman terhadap Dr Mahathir itu lebih awal daripada pembunuhan yang dirancang ingin dilakukan pada 1988," katanya.

Laporan khas pada 11 September itu juga mendakwa seorang daripada pemimpin Pas Kedah dikatakan pernah memberikan senarai lima tokoh Umno yang harus dibunuh demi menegakkan hukum Islam di negara ini.

Zainon yang merupakan penulis buku 'Kafirkah Aku?' pada Isnin lalu, dilaporkan berhasrat menemui keling penghianat Mahathir untuk meminta maaf kerana merancang membunuh bekas perdana menteri itu.

Sudah jadi alat Umno boleh kata apa sahajalah. Bila Umno suruh kata apa pun, mereka (Abdul Rahman dan Zainon) ini akan kata..

Dr Mahathir, bekas Presiden Umno, menjadi perdana menteri dari 1981 hingga 2003.

Apa yang dapat dilihat isu "bunuh Mahathir" ini hanyalah rekaan - jika benar sepatutnya pihak yang mengaku iaitu Zainon Ismail (AC Afghan) itulah yang perlu disiasat kerana tindakan beliau itu adalah tindakan peribadi bukan tindakan parti.

Hakikat yang sebenar, di kalangan UMNOlah berlaku bunuh-membunuh. Kes Mokhtar Hashim dan Datuk Taha adalah bukti yang nyata di mana pimpinan UMNO sanggup berbunuhan demi kuasa.

Pemimpin PAS yang sebenarnya yang sering menerima sasaran pembunuhan seperti apa yang berlaku kepada Allahyarham Prof Zulkiflee Muhammad dan Ust ibrahim Libya.

Oleh itu berita mengenai cubaan bunuh Mahathir ini hanya satu helah untuk mengalihkan pandangan rakyat tentang kes yang terbongkar mutakhir ini mengenai pemberian IC oleh mantan Perdana Menteri tersebut yang telah menyebabkan kemarahan rakyat Sabah sendiri.


cerita yang bukan-bukan kononnya ada cubaan untuk bunuh Mahathir maka diupahnya sesiapa yang boleh buat pengakuan bagi memperkuatkan fitnah itu.

 

 

 

penyapu sial

 

 

Nak bunuh mahathir pun tak guna. Dia dah sampai dipenghujung hayat dia dah. Tak berapa lama lagi dia akan terbunuh dengan sendirinya...ni Afghan celup ni.....tak boleh caya langsung cakap dia....afghan yang kena hambat dengan taliban nih balik dok kat baling takdak kerja jadi terpaksalah cari pablisiti sikit nak harap buku haram tak laku kemudian buatlah cerita2 yang pelik,munafik betui haramjadah sekoq nih.

28 March 2013

keturunan jurassic....orang lain tolong bayarkan untuk keluarga mamak celup nie....!!!!

najib kote tak ada ....cuma tunggu seru dari celah tetek rosmah untuk bubar parlimen....kah kah kah

selepas sandiwara lahad datu....kini najib main sandiwara dengan kaki kencing rakyat sarawak.... Najib serah kepada SPRM untuk siasat video pendedahan Taib...kalau tua kutuk tu mati jatuh dari banggunan SPRM macam teoh beng hock...confirm bukan sandiwara....kah kah kah....!!!!

kaki kencing ...yang masih enggan melepaskan jawatan KM selepas menyandangnya sekian lama...dia pikir jawatan tu waris turun temurun kepala bapak dia...!!!

Barisan Nasional (BN) nampaknya bermain sandiwara kunun dilihat "cuba menampilkan imej mengambil berat terhadap gejala rasuah" walaupun masalah itu tidak boleh selesai dalam sekelip mata,kerana BN sendiri adalah kepala perasuah, Ini berikutan pendedahan video mengejutkan mengenai skandal pembalakan Sarawak.

Walaubagaimana pun perdana menteri enggan mengulas pendedahan oleh Global Witness dan menjelaskan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia telah menyiasat dakwaan tersebut terhadap Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

"Pelacuran dan rasuah adalah dua perkara yang membelenggu manusia sejak sekian lama. Tapi kami sedang menguruskannya. Namun ianya bukanlah sesuatu yang akan selesai sekelip mata," katanya( Najib ).

Situasi sengit yang Najib akan hadapi dalam Pilihan Raya 2013, FT menjelaskan kunun kununnya Umno sangat prihatin dalam topik rasuah, yang digunakan pembangkang sebagai senjata untuk kempen.

Pelbagai dakwaan rasuah melibatkan kontrak kerajaan, dan Malaysia berkendudukan ke-54 daripada 176 negara berdasarkan kaji selidik indeks persepsi rasuah Transparency International Malaysia's (TI-M) 2012

Najib dilihat mencuba sedaya upaya menipu rakyat negara ini dan antarabangsa kununnya bagi merubah negara termasuk membasmi rasuah, namun beberapa siri pendedahan rasuah melibatkan pentadbiran dan pemimpinnya berterusan berlaku.

Dalam pendedahan terbaru kumpulan hak asasi manusia berpangkalan di London, Global Witness, menjadikan Taib (gambar) perhatian dalam video melibatkan penyiasatan terhadap skandal balak rasuah.
Video bertajuk "Inside Malaysia's Shadow State", menunjukkan rundingan oleh penyiasat GW dengan sepupu Taib dan beberapa orang tengah untuk membeli beberapa ribu hektar tanah hutan, yang mana kumpulan itu mendakwa menjadi kawasan petempatan ribuan masyarakay pribumi.

Taib bagaimanapun menafikan penglibatannya dan kerajaan yang dipimpinnya, malah kerajaannya juga telah memulakan inisiatif sendiri bagi menyiasat sama ada video itu adalah cubaan pembangkang untuk menjatuhkan kredibilitinya dalam PRU13.
Nampaknya pasukan Najib berkemungkinan tewas oleh Pakatan Rakyat (PR), perikatan antara pembangkang, PKR, DAP dan PAS yang semakin kukuh sejak lima tahun lalu.

PR telah menerima kemenangan pada Pilihan Raya pada Mac 2008 apabila merampas majoriti dua pertiga Parlimen dan lima negeri.
Sekiranya Najib hanya beroleh kemenangan tipis dalam pilihan raya akan datang, perdana menteri keenam itu juga akan menerima cabaran daripada kalangan pemimpin Umno sendiri.

Namun Najin dilihat mengetahui perkara itu dan menjelaskan beliau turut terlibat dalam risiko berkenaan apabila mengubah perlembagaan Umno bagi memudahkan kepimpinan dicabar.

"Saya menjadikan Umno lebih demokratik, lebih inklusif. Sudah tentu saya meletakkan diri saya dalam risiko. Namun saya percaya apa yang kami lakukan baik untuk negara dan parti, katanya.

 

 

penyapu sial

 

 

penyamun dan penipu rakyat....pastinya main sandiwara untuk cover kroninya...macam jugak masa pilihanraya negeri sarawak tempoh hari...katanya nak berundur lepas menang pilihanraya..nampaknya jelas lah kaki kencing ini cuba kencing sekali lagi kepada rakyat sarawak dengan bantuan PM kepala penyamun anak beranak

27 March 2013

nama pun bekas...niat tak ikhlas maka tak dapat tarbiyah...akhirnya jilat najis syaitan yang di kenali....kalau nak temberang berpada pada lah bro....!!!!

Dua bekas ahli PAS mendedahkan komplot untuk menculik, mencederakan dan membunuh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana ketaksuban mereka terhadap Amanat Haji Hadi yang menghalalkan pemimpin UMNO dibunuh.

Kumpulan pertama merancang perkara itu pada 1988 untuk menculik dan membunuh Dr Mahathir manakala kumpulan kedua pula pada 1994, yang mahu melempar bom petrol ketika beliau melakukan lawatan di Semarak.

Perkara itu didedahkan bekas EXCO Pemuda PAS Kedah, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena CN Afghani, 57, dan bekas Timbalan Ketua Keselamatan PAS Kelantan, Shaidi Hussin, 45, kepada pemberita selepas menghadiri majlis Himpunan Selamat Tinggal PAS di Gaal, di sini, malam kelmarin

 

1) Di mana dalam amanat ini Mahathir boleh di bunuh?
2) Di mana dalam amanat ini mengatakan orang UMNO kafir
3) UMNO hanya untuk orang BODOH - Amanat Mahathir.

taktik busuk UMNO....10 kawasan keselamatan khas di Timur Sabah menjadi kawasan Selamat UMNO-BN ...????

Kelmarin Najib Razak mengistyharkan 10 daerah di Timur Sabah menjadi kawasan Selamat di Sabah. Sepuluh daerah itu ialah Kudat, Kota Marudu, Pitas, Baluran, Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Kunak, Semporna dan Tawau.

Pemilihan kawasan itu sebagai kawasan keselamatan khas yang membawa kepada penubuhan satu jawatankuasa menurut Peraturan-Peraturan Pemeliharaan Keselamatan Awam 2013 yang digubal oleh Menteri Dalam Negeri.

Jawatankuasa berkenaan akan dipengerusikan oleh Ketua Menteri manakala Najib selaku perdana menteri akan menjadi pemantau. Jawatankuasa lain akan diumum perlatikannya nanti.

Menurut Najib beliau sendiri telah memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong supaya Ordinan Pemeliharaan Keselamatan Awam 1962 dikuatkuasakan bagi memastikan keselamatan rakyat di Sabah terus terjamin.

Sememang tidak siapa dapat menyangkal hasrat kerajaan untuk mewujudkan keadaan selamat dan damai di Timur Sabah itu waktu ini. Sewajarnya kalau kerajaan mengambil langkah-langkah perlu seperti mengistyharkan atau meletakkan 10 kawasan itu dalam zon yang diberi kawalan keselamatan khas.

Tindakan itu diambil semuanya gara-gara meletusnya tragedi pencerobohan yang menelan lebih 50 korban termasuk sembilan orang anggota keselamatan kita manakala ratusan yang ditangkap. Namun betapa suci usaha kerajaann itu ia tetap akan disuluh dengan berbagai maksud kerana ianya dibuat dalam edah pilihan raya umum akan menjelang tiba bila-bila masa saja.

Mungkin ramai yang tidak sedar didalam 10 daerah itu ia merangkumi tujuh kerusi Parlimen dan 15 kerusi DUN Sabah. Kerusi-kerusi Parlimen yang termasuk dalam zon keselamatan khas ini ialah, P167 Kudat, P168 Kota Merudu, P183 Baluran, P187 Kinabatangan, P 189 Semporna dan P190 Tawau.

Manakala di dalam kawasan Parlimen itu pula merangkumi sebanyak 15 kerusi state iaitu, N1 Baggi, N3 Pitas, N4, Manttagong, N5 Tandek, N39 Sugut, N40 Labuk, N42 Sungai Sebuga, N45 Elopora, N46 Tanjung Rapat, N47 Kuamut, N52 Sulabayan, N54 Bogaya, N53 Senaling, N55 Balung, N 56 Apas.

Jumlah kerusi Parlimen yang terlibat itu kira-kira 40 peratus daripada 25 kerusi Parlimen di Sabah dan kira-kira 25 peratus daripada kerusi negeri yang berjumlah 60 kerusi. Kalau diandaikan kesemua kerusi Parlimen yang berada didalam kawasan keselamatan khas itu akan ditawan semula oleh UBN ini bermakna UBN memerlukan kira-kira lima kerusi saja lagi untuk mendapat lebih separuh daripada 25 kerusi Parlimen.

Manakala kerusi Dewan Undangan Negeri pula, kalau kesemua 15 kerusi di dalam tujuh kawasan Parlimen itu dimenangi UBN ini bererti UBN memerlukan 15 atau 20 kerusi sahaja lagi untuk menguasai semula kerajaan Sabah.

Dengan kedudukan dan perangkaan itu menyebabkan ada tanggapan mengatakan pengistyharan 10 kawasan keselamatan khas itu dibuat bermotifkan politik untuk menjamin kekuasaan UBN di Sabah. Hari ini UBN terdesak dan menggeletar apabila pihak Pakatan Rakyat dengan kerjasama APS mendakwa mereka bakal menguasai 10 hingga 12 kerusi Parlimen.

Sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menguasai 10 hingga 12 kerusi Parlimen Sabah seperti diuar-uarkan besar kemungkinan kerajaan Sabah pimpinan UBN juga akan tumbang.

Persoalnya kini apakah motif disebalik pengistyharkan 10 kawasan yang diletakan dalam kawasan keselamatan khas itu bermotif politik atau sebaliknya? Sukar untuk kita menjawab di sini kerana tragedi yang berlaku di Lahad Datu itu telah memakan banyak korban yang menyebabkan tidak tergamak untuk dikatakan ianya sebagai sandiwara.

Asasnya kejadian itu benar, mati itu benar, bom itu benar walaupun tak mengena sasaran, bagai mana pun mana rententan perkembangan-perkembangan seterusnya dan dapatan dari lapangan boleh dipertikaikan dan inilah menyebabkan ada mengatakan apa yang berlaku di Sabah itu tidak begitu tulen atau pun lebih tepat tragedi yang tidak tersangka itu telah digunapakai untuk kepentingan politik.

UBN terutamanya Najib bernasib baik dengan kejadian itu kerana ia membantu baginya menyelamatkan Sabah.

Apapun sama ada pengistyharan 10 zon keselamatan khas itu memberi laba politik besar atau tidak ianya akan terjawab selepas pilihan raya kelak. Ukuran mudah yang boleh dibuat kalau kedudukan UBN di Sabah tidak berubah, maka jelas ianya adalah plan politik yang sungguh drmatik dan penuh tektikal tetapi kalau Pakatan Rakyat menang pula menunjukkan kehendak rakyat Sabah mengatasi plan politik Umno? — mso

menteri sotong sepupu PM jantan takut bini menyokong politik ganas

 

menteri sotong yang tak bertanggungjawab...kaki spin untuk  ampu sepupunya  rupanya  penyokong parti pengganas  1 malaysia

Kata-kata menteri sotong  Hishamuddin Hussein menjangkakan terdapat lebih banyak gangguan dalam ceramah pembangkang menunjukkan beliau menyokong politik ganas

Menteri   sotong dalam negeri tersebut telah gagal memberi jaminan untuk melindungi mereka, dan menjangka akan berlaku lebih banyak keganasan politik sebelum dan semasa Pilihan Raya 2013.

Politik fitnah dan keganasan kini semakin meningkat dan pimpinan PR menyedari ini..Anwar, pemimpin de facto PKR berkata, partinya kini bersiap sedia melancarkan kempen pilihan raya ke seluruh negara.

Nampaknya  naib presiden Umno itu tidak layak menjadi menteri yang menjaga keselamatan dalam negeri.Ini bakal menjadi pilihan raya paling kotor. Perkara ini mesti dihentikan, atau kita akan jadi bahan ketawa di seluruh dunia dan ini kerana  Hishamuddin juga secara tidak langsung menyokong keganasan ke atas pembangkang dengan membiarkan kebencian penyokongnya..

Ini berikutan pekerja parti  UMNO  haram  menjerit "Bunuh Tian Chua" apabila naib presiden Umno itu menyeru untuk menyokong Barisan Nasional dan "hapuskan pengkhianat" seperti naib presiden PKR Chua Tian Chang, dikenali sebagai Tian Chua, yang dikaitkan kenyataannya mengenai pencerobohan puak bersenjata Sulu di Sabah.

Hishamuddin mengakui semalam keganasan politik semakin teruk, tetapi menuduh PR dengan mencetuskan kebencian ke atas kerajaan dan polis.

Beliau juga berkata lebih banyak insiden bakal berlaku semasa tempoh berkempen dalam Pilihan Raya 2013, yang dijangka berlangsung dalam beberapa minggu lagi, berikutan kekurangan anggota polis.

Kenyataannya mencetus kritikan dari kumpulan menuntut reformasi pilihan raya, Bersih 2.0 yang menyeru menteri itu mengawal penyokong Umno dari mengugut atau akan disenaraihitamkan sebagai menyokong politik ganas.

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu turut menyokong pandangan Lim bahawa Hishamuddin sebagai menteri harus tidak berat sebelah dalam menentang keganasan politik.

Perdana menteri  Najib Razak, bersama pemimpin BN menandatangani Akujanji Integriti Pilihan Raya Transparency International-Malaysia bulan lalu dalam usaha yang menurut mereka sebagai serius dalam berlaku adil dalam pilihan raya akan datang.

walau bagaimana pun Najib dan rakannya dikritik kerana berdiam diri dalam siri serangan ke atas pembangkang, yang didakwa dicetuskan penyokong BN atau penyokong kumpulan sayap kanan yang dikaitkan dengan Umno.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan batu dan paku di Johor September lalu.

Satu lagi insiden di Pahang bulan lalu, anak perempuan Anwar, Nurul Izzah hampir diserang secara fizikal oleh penyokong Umno, walaupun penyokongnya berjaya menghalangnya, naib presiden PKR itu berterusan diserang dengan kata-kata berbaur kebencian.

Pada 12 Mac, beberapa yang disyaki penyokong Umno menyerang ganas ke atas pembangkang, termasuk mengugut untuk membakar ibu pejabat PKR di Petaling Jaya selepas pimpinan parti menuduh diserang oleh penyokong BN di Melaka.

Mereka membaling batu, kayu dan kon trafik ke bangunan PKR, dan membakar bendera parti tersebut, dimana insiden tersebut di jaga oleh polis. Bagaimanapun, tiada tindakan diambil.

26 March 2013

tadbir negara secara haram....UMNO dah wajib di haramkan...!!!!!

Umno sebuah organisasi politik yang ditubuhkan pada 1946 telah diharamkan pada 4 Febuari 1988 melalui satu keputusan mahkamah tinggi. Ini kerana pertembungan perebutan jawatan Presiden antara Dr. Mahathir dan Tengku Razaleigh telah dimenangi oleh Dr.Mahathir dengan taktik jahat antaranya ialah membawa perwakilan haram. Kes ini dibawa ke mahkamah dan mahkamah memutuskan Umno diharamkan.

Kemudian Razaleigh telah cuba merayu keputusan pengharaman Umno tetapi sebaliknya Dr.Mahathir telah menggunakan kuasanya dengan memecat Tun Salleh Abbas (Ketua Hakim Negara pada ketika itu) dan menggagalkan persidangan rayuan pengharaman Umno. Rupanya apabila Umno asal (1946) diharamkan, Dr.Mahathir meraih keuntungan dengan menubuhkan Umno Baru dan terus memperkukuhkan cengkaman kuasanya.

Setelah mendapat hak penubuhan Umno baru beliau meminda akta pertubuhan 1966. Semenjak itu Umno amat besar kepala mereka memikirkan undang – undang negara sudah berada di bawah tapak kaki mereka. Semua perundangan termasuk akta pertubuhan diambil sambil lewa.

Setelah Umno asal diharamkan maka semua pendaftaran peringkat pusat, bahagian dan cawangan terbatal. Kemudian Umno baru ditubuhkan maka seharusnya semua proses penajaan dan penubuhan harus dibuat semula dari awal, namun merasakan mereka amat berkuasa maka banyak peringkat Umno telah tidak bertindak dalam mendaftarkan semula organisasi Umno peringkat tertentu. Kemudian keadaan bertambah parah berikutan banyak cawangan Umno yang tidak menghantar dokumen tahunan seperti dikehendaki akta pertubuhan 1966.

Akibatnya  tanpa sedar ribuan cawangan Umno menjadi cawangan haram. Umno menggunakan sistem perwakilan maka cawangan haram menghantar perwakilan ke bahagian secara automatik bahagian menjadi haram. Bahagian menghantar perwakilan ke Perhimpunan Agong Umno secara automatik Umno itu sendiri haram.

Pada tahun 2008 dalam Umno bahagian Tanah Merah telah berlaku pergolakan perebutan jawatan, ada yang mahu bertanding jawatan utama ketika itu didapati tidak membayar yuran dan terdiri ahli dari cawangan haram. Maka kes mahkamah dibawa dan melalui proses mahkamah dibuktikan 126 cawangan Umno di Tanah Merah ialah cawangan yang tidak berdaftar dan cawangan dibatalkan pendaftaran iaitu cawangan haram.

Ini diakui oleh Setiausaha Agung Umno sendiri dan Pendaftar pertubuhan, cuma kes di mahkamah dibuang kerana pengadu yang membawa kes ke mahkamah telah dipecat melalui surat pemecatan yang dikatakan telah di’back-dated’kan. Pengadu telah hilang status sah sebagai ahli (hilang local standi) untuk membawa kes ke mahkamah.

Umno Tanah Merah terus bermesyuarat dengan dengan perwakilan cawangan haram dan perwakilan dari mesyuarat haram Tanah Merah telah menghantar perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno pada tahun itu yang seharusnya turut memberikan implikasi pengharaman PAU tersebut.

Dari maklumat dalaman tiada cawangan Umno berdaftar di Jeli, Bachok dan Tumpat. Hanya sebilangan kecil cawangan Umno berdaftar di Kota Bharu. Carian dari Pejabat Pendaftar Pertubuhan menyatakan lebih separuh daripada 2,181 cawangan Umno di Kelantan adalah haram. (sumber SIASAH 2010)

Carian juga telah dibuat di Pejabat Pendaftar Pertubuhan di Shah Alam, Pulau Pinang dan Alor Setar ke atas ratusan cawangan Umno namun Pejabat Pendaftar Pertubuhan menyatakan fail gagal dicari dan berada di Putrajaya. Persoalanya mengapa di Putrajaya?

Berdasarkan Seksyen 10 Akta Pertubuhan 1966 menyatakan semua warga Malaysia diberi hak untuk memeriksa dokumen pendaftaran mana – mana organisasi berdaftar di Malaysia kecuali beberapa dokumen sulit seperti laporan kewangan. Malangnya carian di Putrajaya juga gagal mendapatkan maklumat yang dibenarkan berdasarkan akta pendaftar pertubuhan 1966 malah diwujudkan borang Pertubuhan 27 untuk membolehkan carian sepertinya dilakukan.

Diyakini seluruh negara 3/4 dari cawangan Umno adalah terdiri dari cawangan haram, malah ada bahagian Umno juga yang terdiri dari bahagian tidak sah pendaftarannya.

Jadi kini tidak pelik bagaimana negara boleh berdepan dengan 1001 masalah dan krisis – ini kerana negara telah ditadbir oleh sebuah organisasi politik haram.

Peranan kita  semua  adalah  :

  1. Menyampaikan penerangan ‘kenapa Umno organisasi haram?’ ke seluruh pelusuk negara.
  2. Menggerakkan desakan carian status cawangan Umno di peringkat masing-masing. Gunakan borang Pertubuhan 27. Isi sendiri dan buat carian cawangan Umno tempat anda, hantar ke Pejabat Pendaftar Pertubuhan dapatkan respon bertulis serta cop rasmi, scan dokumen tersebut dan hantar ke email haramkanumno@gmail.com
  3. Gerakan Haramkan Umno ini juga memohon kakitangan pejabat pendaftaran agar dapat menghantar email secara sulit, maklumat berkaitan pendaftaran Umno yang tidak sah ke email haramkanumno@gmail.com

Maklumat berkenaan gerakan ini boleh diperolehi di www.anakmudamalaysia.com dan juga laman facebook Umno-Parti-Haram beberapa laman FB serta blog sekutu.

Gerakan ini juga akan memfailkan satu petisyen mahkamah berkenaan perkara ini dalam masa terdekat. Ini satu gerakan serius selain dari usaha menggunakan seluruh ruang teknikal perundangan, gerakan ini juga akan menjadikan PRU-13 sebagai satu proses referendum rakyat untuk menolak organisasi haram sebagai pemerintah negara.

Mohon kerjasama semua pemain cyber dan editor media rasmi agar sama membantu hebahan dan dalam masa terdekat akan diadakan satu pelancaran terbuka ‘Gerakan Haramkan Umno’ di ibukota.

 

Ribuan cawangan tak daftar semula sejak ’98, Umno patut diharam?

Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang mungkin membatal pendaftaran DAP digesa mengkaji dakwaan wujudnya ribuan cawangan Umno yang tidak berdaftar.

Cawangan itu dikatakan tidak didaftar selepas penubuhan Umno Baru oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1988.

Selepas pengharaman itu, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin, berkata semua pendaftaran peringkat pusat, bahagian dan cawangan secara automatik terbatal.

“Selepas Umno Baru ditubuh, proses penajaan dan penubuhan harus dibuat semula. Namun banyak peringkat cawangan dan bahagian tidak mendaftar semula organisasi mereka.

“Selain itu, banyak cawangan tak hantar dokumen tahunan mengikut peruntukan Akta Pertubuhan 1966,” katanya pada kenyataan.

Dalam sistem perwakilan, beliau berkata, cawangan Umno yang tidak sah menghantar perwakilan ke bahagian, maka bahagian itu secara automatik bersifat haram.

“Bahagian yang hantar perwakilan ke Perhimpunan Agung menyebabkan ia juga haram.

Hal itu, katanya, terdedah pada 2008 dalam Umno Bahagian Tanah Merah, Kelantan selepas ahli yang mahu bertanding tak bayar yuran dan berasal dari cawangan haram.

“Ia dibawa ke mahkamah. Melalui proses mahkamah, dibuktikan ada 126 cawangan Umno di Tanah Merah tidak berdaftar dan dibatalkan pendaftaran. Ini diakui Setiausaha Agung Umno dan ROS,” katanya.

Badrul berkata, carian di pejabat ROS menunjukkan lebih separuh daripada 2,181 cawangan Umno di Kelantan, dipercayai berstatus haram. 

 

 

penyapu sial

 

 

Memang banyak haram. Peringkat cawangan penduduk tiada, kampung pun sudah tiada, masih ada lagi cawangan aktif beralamat disitu.

Kawasan perindustrian pun ada cawangan UMNO. dh pasti bukan ada masyarakat melayu di kawasan perindustrian..
motif nak dapat bajet untuk di songlapkan.

padan muka kena batang hidung sendiri... sibuk tali barut amno nak haram dap, sebenarnya amno tu yg terlebih haram...!!!