ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 February 2010

Geng 10 Budak Hitam Boleh Keluar BN...!!!!





















Hasrat sepuluh Ahli-ahli Dewan undangan Negeri yang tidak sehaluan dengan Menteri Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Said (Geng 10 Budak Hitam) untuk ‘menggugurkan’ Ahmad sebelum ‘tempoh matangnya’ nampaknya, sekali lagi akan menemui kegagalan.

Setelah Ahmad diserang ‘keras’ dalam Sidang DUN akhir tahun lalu, 10 budak hitam telah memberikan ‘katadua’ kepada Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak.

Pada sidang DUN tersebut Ahmad telah di gelar sebagai ‘pelawok’ dalam loghat orang Terengganu oleh ADUN Alor Limbat, Alias Abdullah, yang membawa maksud Ahmad adalah seorang ‘penipu’.

Sebagai respon kepada tuduhan Alias, Ahmad telah bersumpah dengan nama Allah, tidak melakukan penyelwengan dan penipuan, terutamanya dalam program pengagihan air zam-zam dan kurma, pada bulan Ramadhan lalu.

Setelah gagal ‘meggugat’ kedudukan Ahmad, 10 budak hitam dikhabarkan telah ‘menjolok’ dan memberi ‘katadua’ kepada Najib.

Mereka menyangka, Najib akan menyebelahi mereka kerana menurut perkiraan mereka segala bantahan dan tindakan yang mereka lakukan sebelum ini memberikan Najib pertimbangan untuk memecat Ahmad.

Tindakan yang paling nekad kumpulan 10 budak hitam ialah menjadikan bekas Setiausaha Politik Dato’ Seri Idris Jusoh, Dato’ Ramzi sebagai ‘korban’ dalam peristiwa ‘SMS Ugut Bunuh’.

Namun perkiraan mereka salah.

Dengan segala tindakan yang mereka ambil, bukannya kedudukan Ahmad menjadi semakin rapuh, bahkan khabar terbaru yang diterima, tindakan mereka tidak di restui oleh Najib.

Kedudukan Ahmad juga kini menjadi semakin kukuh, dengan berita masakini yang dikhabarkan, beliau (Ahmad) sedang berada di Jerman, menziarahi Sultan Mizan yang sedang menjalani pembedahan.

Disebalik semua itu, rupa-rupanya ada suatu kesah yang diberitahu oleh sumber dalam Umno, yang menyebabkan Najib tidak akan ‘menggugurkan’ Ahmad sebagai MB.

Sumber tersebut memberitahu, Ahmad dikatakan mempunyai hubungan yang amat baik dengan ‘Bonda’, ibunda kepada Sultan Mizan.

Dengan hubungan Ahmad yang dikhabarkan begitu ‘istimewa’ dengan ‘bonda’, Najib telah terhutang budi kepada Ahmad.

Ketika menghadapi situasi perletakan jawatan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, Najib telah meminta jasa baik Ahmad melalui ‘Bonda’ supaya memujuk Sultan Mizan selaku Yang Dipertuan Agong supaya menerima Najib sebagai PM.

Oleh yang demikian, Najib tidak sanggup ‘menggugurkan’ Ahmad sebelum tempoh matangnya, iaitu pada pilihanraya umum akan datang.

Maka, terselamatlah lagi Ahmad untuk pusingan yang seterusnya bagi menamatkan separuh kedua penggal yang ke 12, sebagai MB Terengganu.

Kecuali, Geng 10 budak hitam benar-benar sudah cukup berani membuat satu keputusan politik, justeru sebagaimana yang mereka sebutkan ‘untuk masa depan rakyat Terengganu’.

Mereka boleh memilih untuk keluar dari BN, tetapi tidak keluar Umno, menjadi ADUN-ADUN bebas tetapi menyokong Pakatan Rakyat.

Dengan itu, sekiranya dicampur dengan ADUN dari PAS, dan sekiranya melebihi majoriti, mana-mana wakil yang dipersetujui boleh memohon mengadap Sultan Terengganu bagi menukarkan Menteri Besar.
Ia adalah sangat praktikal, sebagaimana yang dilakukan oleh Najib di negeri Perak Darul Ridzwan.

WaLlahu’Alam.

geng 10 budak hitam...

No comments:

Post a Comment