ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 February 2010

hakim kanggaroo otak letak kat dubur sialfool....nampaknya DSAI di permainkan untuk sekian kalinya....

Mahkamah tolak rayuan Anwar gugur kes liwat, tangguh bicara


Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini gagal dalam permohonannya meminta Mahkamah Rayuan agar menggugurkan kes liwat kedua beliau.

Keputusan sebulat suara diputuskan oleh Mahkamah Rayuan kira-kira 3.30 petang tadi.

Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan terdiri Datuk Wira Abu Samah Nordin, Datuk Sulaiman Daud dan Datuk Azhar Ma’ah sebulat suara menolak rayuan Ketua Umum Pakatan Rakyat itu.

Mahkamah juga menolak permohonan Anwar agar perbicaraan kes itu, yang sedang berjalan, ditangguhkan sehingga rayuannya terhadap keputusan hari ini didengar di Mahkamah Persekutuan.

Hakim Abu Samah berkata, mahkamah berpendapat Anwar gagal membuktikan bahawa pertuduhan atau pendakwaan terhadap beliau bersifat tidak adil dan satu penyalahgunaan proses mahkamah.

Perbicaraan kes itu yang didengar di Mahkamah Tinggi ditangguhkan sehingga esok bagi menunggu keputusan hakim sama ada akan menarik diri ekoran dakwaan pihak pembelaan kononnya beliau berat sebelah.

Terdahulu peguam utama Anwar, Karpal Singh mahu prosiding kes di Mahkamah Tinggi ditangguhkan sehingga Mahkamah Persekutuan selesai rayuan peringkat kedua mereka kelak.

“Perbicaraan tidak harus diteruskan sehingga Mahkamah Persekutuan mendengar rayuan. Kami akan meneruskan perkara ini atas asas keperluan segera,” kata Karpal.

Mahkamah menolak permintaan Karpal itu dengan menekankan bahawa permohonan formal diperlukan.

Dengan keputusan itu bermakna perbicaraan Anwar akan disambung eosk.

“Kami bersetuju dengan Peguam Cara bahawa permohonan formal diperlukan terlebih dahulu. Sehingga itu kami tidak boleh meneruskan dengan permintaan untuk menangguhkan perbicaraan,” kata Hakim Abu Samah.

Di luar mahkamah Karpal mengesahkan bahawa dua permohonan akan difailkan esok iaitu notis rayuan berhubung keputusan hari ini dan usul menangguhkan perbicaraan Mahkamah Tinggi.

Anwar pula berkata, apabila anda berhadapan dengan kes di mana membabitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, sangat sukar untuk mengharapkan hakim yang berani.

“... bagaimanapun kami akan menghadapinya,” kata Anwar.

Anwar, Ahli Parlimen Permatang Pauh, dituduh meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Dia dituduh mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan disebat jika disabit kesalahan.

Perbicaraan kes liwat, yang menarik perhatian ramai termasuk wakil media luar negara, bermula 3 Feb lalu selepas 18 bulan Anwar pertama kali dihadapkan ke mahkamah pada 7 Ogos, 2008.

Keputusan permohonan Anwar untuk melucutkan Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dari mendengar kes liwatnya akan diputuskan esok.



penyapu sial


skrip biase mahkamah kanggaroo...dah muak nak dengar....selagi umno dan jubur sialfool,najib dan roastmah berkuasa....mahkamah menjatuhkan hukum ikut jubur dan dubur..aje....benda yang jelik memang UMNO suka...

No comments:

Post a Comment