ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 February 2010

Kerajaan UMNO-BN Tidak Amanah Urus Wang Rakyat sewajarnya tidak layak memerintah....

laporan Mingguan Malaysia di bidas kerana mendakwa kononnya Kelantan tidak layak menguruskan wang ihsan yang ingin disalurkan oleh kerajaan pusat.

Akhbar ini memetik Datuk Ibrahim Ali, yang disifatkan pakar lompat parti, sebagai mendakwa kerajaan negeri pimpinan Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak layak menguruskan wang ehsan kerajaan persekutuan Umno-Bn.

Tanpa merujuk kepada rekod Ibrahim Ali mahupun Umno bersabit nilai-nilai amanah, tindakan Umno menyalurkan dana dan peruntukan lain menerusi Jabatan Pembangunan Persekutuan yang ditubuhkannya sewajarnya di persoalkan.

Kalau tidak layak mentadbir,wa rasa JPP pun tidak layak. Sebab JPP ialah kerajaan yang haram. Kelantan ialah kerajaan yang dipilih oleh rakyat, JPP ditubuh oleh kerajaan pusat, kerajaan dalam kerajaan secara haram

Untuk rekod, Kelantan diperakui mempunyai keupayaan begitu tinggi dalam menguruskan bajet kewangan yang terhad akibat pelbagai kekangan kerajaan pusat.

Malah jumlah hutang yang ditinggalkan kerajaan pimpinan Umno sebelumnya yang berjumlah lebih 220 juta ringgit telah dilangsaikan oleh kerajaan negeri pimpinan Nik Aziz.

anasir-anasir seperti Ibrahim Ali harus mengukur baju di badan sendiri sebelum  berani mempersoalkan pucuk pimpinan Umno mengenai nilai-nilai amanah.

Kita tanya balik, Najib memerintah kapal terbang hilang, dokumen hilang, rahsia kerajaan hilang, kereta Perdana di SUK Kuala Terengganu pun hilang, sama lah. Tidak boleh memerintah kalau hendak kira begitu. Lago dahsyat. Beli Scorpine.. kapal selam tidak boleh menyelam kan

November tahun lalu, Najib mengumumkan akan memberikan wang ihsan RM 20 juta ringgit kepada Kelantan dan menolak tuntutan kerajaan negeri untuk wang royalti yang dianggarkan satu billion ringgit.

No comments:

Post a Comment