ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 February 2010

minyak naik lagi....beli minyak pakai mykad dan ahli BN mendapat laba....!!!!

Kerajaan yakin peningkatan 10sen liter boleh diterima oleh awam

Kerajaan akan mengumumkan kenaikan harga 10sen liter untuk bensin dan solar RON95 ketika mekanisma harga bahan bakar baru terungkap pada pertengahan Mac, Sin Chew Daily melaporkan

Harga RON97 juga akan meningkat tetapi tidak ada keputusan belum di kuantum.
Saat ini RON95 runcit pada RM1.80 satu liter, di RON97 dan diesel RM2.05 dan RM1.70 satu liter masing-masing.

Sumber-sumber Jabatan Kewangan berkata, kerajaan telah memutuskan untuk menaikkan harga BBM karena tidak boleh memberikan subsidi lebih banyak diperlukan untuk mempertahankan harga BBM pada level saat ini menyusul lonjakan harga minyak mentah dunia.

Kerajaan yakin peningkatan 10sen liter boleh diterima oleh awam.

Para sumber juga mengatakan kepada harian kerajaan belum muncul dengan mekanisme harga bahan api yang boleh diterima oleh semua bahagian, dan sebagai hasilnya boleh menunda atau bahkan mungkin terpaksa meninggalkan langkah-langkah baru yang telah di paip.

"Rancangan itu sedang berlaku untuk pendaftaran kenderaan pemilik dan Mykad mereka melalui Maybank dan kios bensin bermula pada bulan April dicadangkan di bawah 'satu pemilik kenderaan, salah satu subsidi' mekanisme subsidi bahan api. Nampaknya rancangan tidak boleh pergi. "

Sumber mengatakan syarat  menjual 20 liter petrol untuk kereta asing di berhampiran sempadan Malaysia akan terus dilaksanakan.

Sementara itu, Petrol Dealers Association of Malaysia president Datuk Othman Hashim percaya bahawa pemilik kereta asing akan membayar harga pasaran saat mekanisma harga bahan bakar baru diperkenalkan bulan depan.

Dia mengatakan tujuan utama kerajaan ialah memberikan subsidi kepada mereka yang memenuhi syarat untuk itu, untuk melindungi kepentingan yang lebih rendah dan kumpulan berpendapatan menengah dan juga menjimatkan perbelanjaan.


Sumber Berita - Malaysia-today




penyapu sial



"Dia mengatakan tujuan utama kerajaan ialah memberikan subsidi kepada mereka yang memenuhi syarat untuk itu, untuk melindungi kepentingan yang lebih rendah dan kumpulan berpendapatan menengah dan juga menjimatkan perbelanjaan."


ha ha ha.....betul ke..???....ntah ntah lagi banyak perompak dan penyamun kroni  mendapat laba diskaun berkali ganda....silap silap dapat minyak free....ada siapa yang nak pantau hal nie...dah tentu orang dia bukan....kaw team la...wa tolong lu...lu tolong wa....cincai arrrrr

kita bayar gaji untuk pemimpin supaya menjaga kebajikan kita...apa kata kita tak payah bayar cukai...biar la dia nak naik minyak banyak mana pun...bagaimana orang kat bandar nak hidup...minyak (naik) + tol + belanja harian + belanja sekolah anak2 + susu anak ...cuba bayangkan...kalau gaji ikut naik lain crita...ni semua salah menteri menteri kerajaan perompak dan penyamun.....

dah salah urus kewangan negara  yang mewah dengan hasil petronas dll....membazir dengan projek dan perbelanjaan yang bukan bukan....akhir nya semua masalah itu di campak kepada rakyat untuk menanggung beban ini....

tak guna lah kita memilih kerajaan  yang sepatutnya sentiasa menjaga kebajikan rakyat dalam segala segi sekali pun....

nampaknya  rakyat sendiri pulak nak kena jaga kebajikan kerajaan perompak dan penyamun macam ini....!!!!!

No comments:

Post a Comment