ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 February 2010

Presiden PAS, keluarga selamatkan mangsa lemas




Bukan sahaja menyelamatkan akidah umat tetapi sudah sampai kepada menyelamatkan nyawa manusia. Itulah yang dilakukan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersama keluarganya apabila menyelamatkan seorang yang lemas di Pantai Rusila, Marang berhampiran rumahnya.

Kejadian berlaku Sabtu lalu kira-kira pukul 6.30 petang di Pantai Rusila.

“Hari itu, lepas solat Asar, Tok Guru pergi mengail di pantai depan rumahnya. Tiba-tiba dia tengok orang sedang terkapai-kapai lemas. Dia terus suruh anaknya terjun ke laut dan dia bersama-sama menarik orang itu,” kata Pengerusi Masjid Rusila yang dikenali sebagai Omar.

Masjid itu terletak di sebelah rumah Hadi.

Mangsa yang dikenali sebagai Pak Mat Jaga adalah penduduk Kampung Belubor iaitu kampung berhampiran Pantai Rusila.

Ketika kejadian Hadi bersama dengan anaknya, Abdul Rahman dan Khalil serta menantunya Zaharudin sedang memancing di pantai itu.

Mereka berkumpul sambil memancing sementara menunggu untuk menyembelih kambing untuk akikah cucu l Hadi.

Tiba-tiba mereka mendengar seorang wanita berteriak “orang lemas... orang lemas” sambil menunjukkan tangannya ke laut.

Menurut Abdul Rahman, 28, anak Hadi, ayahnya terus menyuruhnya terjun ke laut dan menyelamatkan mangsa.

“Saya terus ambil pelampung dan terjun ke dalam laut... saya cuba campakkan pelampung itu kepadanya tetapi tidak berjaya kerana ombak besar pada ketika itu.

“Saya kemudian tarik tangan beliau. Abang Khalil dan Zaharudin datang membantu dan menyeret ke pantai.

“Ayah kemudian turun ke dalam air bersama-sama kami memapah mangsa itu ke pantai,” cerita Abdul Rahman kepada Harakahdaily.

Sementara itu, mangsa lemas yang diselamatkan itu, Ahamad Mat Zin, 58, bersyukur kepada Allah dan terima kasih kepada Presiden PAS dan keluarga yang telah berusaha membantunya.

Menurutnya, pada mulanya dia mandi di kawasan biasa tetapi tiba-tiba dipukul ombak besar.

Dia menjangkakan sekiranya tidak diselamatkan dalam tempoh 10 minit selepas diberi bantuan oleh keluarga Presiden PAS itu, mungkin sesuatu yang buruk berlaku kepadanya kerana sudah tidak bermaya lagi.

Seorang penduduk tempatan yang kebetulan ada di situ telah merakamkan gambar keadaan Abdul Hadi bersama mangsa yang diselamatkannya dan memasukkannya dalam facebooknya.

“Dalam usia 63 tahun, Presiden PAS masih gagah dan pantas untuk menyelamatkan seorang pengunjung yang lemas di Pantai Rusila, Marang. Kejadian berlaku pada hari Ahad, 14 Februari baru-baru ini.

“Pada saya, beliau adalah seorang ulama yang segani, pemimpin yang dihormati, dan hero yang tidak perlukan undangan atau dipuja... kehidupan beliau amat sederhana, rutinnya tidak jauh berbeza seperti rakyat biasa. Memang suka berdamping dengan rakyat.

“Semoga Allah panjangkan usia beliau dan merahmati kepimpinannya,” kata penduduk tempatan dalam ruangan Facebooknya.

Zaihan Daud, Setiausaha Peribadi Abdul Hadi juga mengesahkan kejadian itu.


Harakahdaily


penyapu sial


harap harap TGHH selamatkan PAS juga dari huru hara puak puak lahabau UG @ UBG ...umno bontot gomen ....wa masih percaya TGHH walau pun kita orang dah  tergurus hati kerana beliau seolah olah tak bertindak tegas terhadap puak puak nie...

No comments:

Post a Comment