ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 June 2011

Tak puas jadi babi tunggangan UMNO kini SPR nak jadi penyamun pulak...!!!



Taktik terbaru Umno memperkudakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan meminta RM48,000 daripada KEADILAN jika mahu mendapatkan butiran penuh daftar pemilih

Tindakan SPR itu dilihat sengaja memburukkan proses Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang walaupun tarikhnya masih menjadi teka-teki.Amat mengejutkan apabila KEADILAN diminta membayar RM48,000 untuk alamat daftar pemilih induk 2010 yang diwartakan 19 Mei lalu.

Persoalannya, kenapa SPR menjalankan perniagaan bagi mendapatkan alamat daftar pemilih. Ia adalah tanggungjawab SPR membekalkan maklumat yang lengkap. Kita dapat hidu ini adalah usaha Umno untuk memasukkan pengundi-pengundi hantu dalam daftar pemilih yang tidak menetap dan tinggal di kawasan berkenaan..

Perkara itu terbongkar apabila Azmin Ali  sendiri bertemu Ketua Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria bagi mendapatkan penjelasan perkembangan terakhir pilihan raya akan datang tetapi menunjukkan SPR tidak lagi mampu menjalankan pilihan raya yang adil dan bersih.

Beliau  dapat pengesahan daripada pihak SPR bahawa ada arahan baru berkenaan daftar pemilih yang dibekalkan kepada ahli-ahli politik dan di percayai  ahli politik Pakatan Rakyat (PR) tidak lagi diberikan alamat pemilih-pemilih berkenaan...

Dalam pada itu, tndakan SPR yang sengaja tidak menyediakan alamat pemilih kepada ahli politik Pakatan sedangkan beliau mendapat maklumat perkara sebaliknya berlaku kepada Barisan Nasional (BN).

Beliau  dapat maklumat ahli-ahli politik BN disediakan alamat penuh berkenaan pemilih di kawasan mereka yang disertakan nombor telefon. Mengapa boleh berlaku dwistandard terhadap PR? Ini tindakan tidak adil dan di mana sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini?

Beliau memberi contoh di sini daftar pemilih yang terkini yang diwartakan pada 19 Mei lalu sehingga suku tahun keempat 2010, di lokasi Rumah Pangsa AU3 (Blok 1-15) Dun Ulu Klang, Parlimen Gombak (P.098), dapat dilihat hampir kesemua nama-nama yang dibekalkan oleh SPR hampir semuanya hanya ada nombor rumah sahaja, tidak ada alamat yang penuh.

Bagaimana mungkin kita dapat sahkan sama ada pemilih ini benar-benar pemilih yang duduk di kawasan berkenaan sekiranya alamat tidak diberikan. Ia ada beberapa nama pemilih yang ada alamat tetapi lebih 90 peratus pemilih tiada alamat di dalam daftar pemilih yang dibekalkan oleh SPR yang perlu diberikan kepada parti politik...

No comments:

Post a Comment