ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 October 2011

Kontraktor Cap Ayam Dengan Parti Cap Ayam Serupa Aje...!!!

 

Kegembiraan penduduk di Jalan Ayer Keroh, Kampung Bukit Senggeh, dekat sini, untuk mendapat sebuah jambatan baru tidak bertahan lama selepas kerja pembinaan jambatan itu didakwa dijalankan hanya sehari sebelum ditinggalkan.

Penduduk kampung, Jamaliah Yusof, 57, berkata, keluarganya berdepan kesukaran untuk keluar masuk dari rumahnya selepas jambatan lama yang terletak di hadapan rumahnya itu dirobohkan bagi projek berkenaan.

“Mulanya kami amat gembira melihat kontraktor sibuk memecahkan jambatan lama dan memunggah pembetung konkrit di kampung berkenaan bagi membina sebuah jambatan baru yang dijangka siap dalam tempoh enam minggu.“Namun, sebaik melihat aktiviti itu terhenti, kami mula dihimpit kebimbangan mengenangkan kesukaran yang terpaksa dihadapi untuk menghantar suami Mohd Isa Yusuf, 64, yang menghidang penyakit lemah jantung menjalani rawatan di ke Hospital Jasin,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.Jamaliah berkata, jambatan itu adalah nadi penghubung utama untuk dia dan keluarganya berurusan dengan masyarakat luar.

“Memang ada jalan alternatif lain selain laluan itu, namun ia agak berbahaya kerana kami terpaksa meredah pokok getah dan rimbunan semak sebelum menemui jalan keluar.

“Apa yang membimbangkan kami adalah keadaan anak perempuan yang terpaksa keluar dari rumah seawal jam 6 pagi untuk bekerja di pusat bandar selain keadaan hujan lebat mengakibatkan kawasan pokok getah ini akan menjadi lecah dan berlumpur,” katanya.Sementara itu, Biramah Beekandaya, 73, berkata, dia dan cucunya berusia lima tahun terpaksa merangkak melalui laluan kecil yang dibuat penduduk setiap kali menghantar cucunya ke Tadika Kemas di kampung itu.

“Meskipun uzur, saya terpaksa melalui laluan sempit dan berbukit di tapak projek pembinaan jambatan baru itu walaupun terpaksa berhadapan dengan risiko terjatuh.

“Kami sangat mengharapkan projek jambatan ini dapat diteruskan bagi membolehkan kami menjalankan rutin seharian dengan lebih baik tanpa perlu merasa bimbang dengan persekitaran sekarang,” katanya.Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Asahan, Datuk R Perumal ketika ditemui berkata, pihaknya sudah bertemu dengan kontraktor yang dilantik Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri yang sudah memberi jaminan akan memulakan kerja pembinaan.

“Saya difahamkan pada masa ini, kontraktor sedang berusaha mengumpulkan barangan keperluan projek dan peralatan mesin yang diperlukan bagi menyiapkan jambatan baru itu secepat mungkin.
“Jika semuanya berjalan lancar termasuk kelengkapan mesin sudah ditempatkan di tapak projek, kerja-kerja menyiapkan jambatan baru ini sudah boleh dimulakan pada Isnin ini,’’ katanya ketika ditemui selepas melawat tapak pembinaan jambatan berkenaan di Kampung Bukit Senggeh, di sini.

No comments:

Post a Comment