ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 October 2011

Pendatang Asing di beri kursus keusahawan....Rakyat Tempatan Di Layan kehaiwanan...Haramjadah Punya UMNOPORNO...!!!

 

Gerai diroboh tanpa notis - Seorang peniaga, di sini kerugian kira-kira RM4,000 apabila gerai miliknya dirobohkan oleh Pejabat Daerah dan Tanah Jelebu, awal pagi semalam.

Perkara itu hanya disedari pemiliknya, Faridah Osman, 40-an sejurus tiba di kawasan berkenaan pada awal pagi.

Faridah terus memaklumkan perkara itu kepada ibu saudaranya, Halijah Md Rof, 70 tahun yang menetap di kawasan berhampiran gerai miliknya.

Halijah berkata, Faridah mula berniaga di kawasan lapang di Batu 17 1/2 Jalan Seremban sekitar Ramadan lalu.

Menurutnya, mula-mula Faridah berniaga lemang semasa Ramadan dan dari situ dia terus berminat untuk berniaga secara sepenuh masa.

“Selepas itu, dia berjumpa dengan ketua kampung, jawatankuasa surau dan wakil rakyat di kawasan ini untuk meminta pandangan serta kebenaran.

“Dia mendapat sokongan penuh daripada wakil rakyat dan pemimpin masyarakat di kawasan ini. Malah, penduduk di sini juga senang dengan tindakannya yang mahu berniaga,” katanya.

Halijah berkata, kini Faridah menjual nasi lemak dan kuih-muih.

“Faridah membelanjakan hampir RM4,000 untuk mendirikan gerai secara kekal,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Apa yang dikesalkan oleh Halijah dan Faridah adalah pihak Majlis Daerah Jelebu tidak memberi kebenaran untuk Faridah berniaga di kawasan itu kerana tanah berkenaan adalah hak milik kerajaan selain berhampiran dengan jalan persekutuan.

Halijah berkata, Faridah tidak pernah menerima apa-apa notis berhubung kerja-kerja merobohkan gerai berkenaan yang masih belum siap dibina sepenuhnya.

“Saya hairan mengapa ramai peniaga yang berniaga di tepi jalan malah di kawasan berbahaya seperti di selekoh dibenarkan berniaga.

“Sedangkan lokasi gerai ini jauh dari jalan raya dan pelanggan juga tidak akan meletakkan kenderaan di jalan raya kerana boleh meletakkannya di kawasan pekarangan surau ini,” katanya.

Menurutnya, Faridah adalah orang tempatan dan bukan orang luar.

“Mengapa pihak MDJ tidak boleh bertolak ansur dengan kami? Malah Pegawai Daerah Jelebu, Zulkifli Baharan juga pernah memaklumkan kepada saya bahawa SURAU DI BELAKANG GERAI INI JUGA AKAN DIPINDAHKAN KERANA DIBINA DI ATAS TANAH KERAJAAN.

“Padahal surau ini adalah usaha arwah suami saya, Jamaluddin Abdul Rahman. ARWAH SUAMI SAYA BERSAMA DUA LAGI RAKANNYA YANG BERUSAHA MENDAPATKAN SURAU INI KERANA PERMINTAAN PENDUDUK DAN SEKARANG HENDAK DIROBOHKAN JUGA,” katanya.

Katanya, Faridah mempunyai tiga anak yang masih bersekolah. Anak yang sulung menuntut di tingkatan tiga di sebuah sekolah di Terengganu.

“Manakala anak kedua dan ketiga masing-masing berada di tahun enam dan tiga di sebuah sekolah di daerah ini.

“Suami Faridah adalah seorang kakitangan Felcra di Negeri Pahang. Selain anak, Faridah turut menanggung bapanya yang kini sakit tua,” katanya.

Sinar Harian

20 Okt 2011

No comments:

Post a Comment