ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 October 2011

Berbalah Kerana Perangkap Tikus....sape makan cili dia terasa pedanya....!!!

 

Cerita ini agak pelik bunyinya. Pelik tak pelik, tetap dan telah berlaku. Haji Musa menghadapi masalah tikus yang agak kronik. Banyak pakaian rosak berlubang di sana-sini digerit tikus. Baik pakaian anak-anaknya mahupun pakaian dia dan isteri yang mahal-mahal. Apabila sudah berlubang, tidaklah boleh dipakai lagi. Dibuang begitu saja sedangkan masih elok. Pakaian anak-anak bolehlah ditampal itu pun kalau berlubangnya tak banyak.

Selain itu, makanan seperti roti dan buah-buahan juga dimakan oleh tikus-tikus di rumahnya. Yang paling menakutkan sekarang ialah air kencingnya. Maklumlah sudah banyak tersebar berita orang mati kerana air kencing tikus.

Haji Musa bercadang untuk memasang perangkap tikus. Dia menceritakan masalah dan rancangannya itu kepada jiran-jirannya yang turut mengalami masalah yang sama. Terkejut sakan Haji Musa apabila rancangan itu ditentang oleh jiran 1Malaysianya, Ah Tee. Alasan Ah Tee ialah rancangan Haji Musa itu zalim kepada binatang. Maka bising dan hebohlah Ah Tee membantah rancangan Haji Musa itu. Oleh sebab nak jaga hati jiran 1Malaysia, Encik Halim, jiran sebelah rumah yang satu lagi turut menyokong Ah Tee, malah lebih-lebih pulak marahnya terhadap idea Haji Musa.

Haji Musa agak terkedu dengan sikap Encik Halim dan Ah Tee. Namun dalam diam-diam dia terus membeli beberapa perangkap tikus. Selang beberapa hari kemudian, dia mendapat khabar bahawa jirannya Ah Tee dimasukkan ke wad kerana terkena jangkitan kuman air kencing tikus. Haji Musa bergegas melawat Ah Tee di hospital. Tak lama kemudian, tiba pula jirannya, Encik Halim.

Keadaan Ah Tee agak kritikal. Namun sempat juga mereka berbual ringkas tentang penyakit itu. Di hujung perbualan itu, Ah Tee berkata, “ Haji, maafkanlah aku kerana melarang rancangan haji untuk pasang perangkap tikus. Baru aku tahu tikus amat bahaya. Kau pasanglah perangkap tikus tu. Tolong beli dan pasang juga kat rumah aku.”

Encik Halim yang menentang keras penggunaan perangkap itu, rasa terkilan dengan perubahan sikap Ah Tee, lalu katanya, “buat apa kita perangkap tikus. Baik kita bagi dia cukup makan, tidaklah tikus-tikus itu mengganggu kita.” Menggeleng kepala Haji Musa dan Ah Tee mendengar cadangan Encik Halim itu.

Alhamdulillah. Setelah melawat, pulanglah Haji Musa ke rumah PAS dan Encik Halim ke rumah UMNO. Tiga hari kemudian Ah Tee yang berjaya diselamatkan, kembali ke rumahnya DAP.