ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 October 2011

Bukti raja segala pembaziran dan ketirisan wang negara merupakan keuntungan kepada kroni UMNOPORNO...!!!!

 

Laporan audit negara 2010 yang dikeluarkan baru-baru ini yang mana secara umumnya belanjawan tersebut bolehlah disifatkan seperti raja segala pembaziran.

Deretan salah tadbir urus kewangan negara jelas tersenarai dalam laporan tersebut, jadi tidak hairanlah mengapa dokumen itu lewat sampai untuk diserahkan kepada ahli parlimen.

Laporan itu sekali gus merupakan bukti yang sangat jelas bahawa tahap pentadbiran negera dibawah Barisan Nasional berada ditahap yang sangat buruk dan perlu diganti dengan sebuah kerjaan baru dibawah Pakatan Rakyat.

Rakyat juga boleh menilai sebagaimana yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara yang mana ia amat jelas menunjukkan bahawa jumlah miskin dan miskin tegar di Sabah dan Sarawak semakin bertambah, ini memberi makna bahawa program membasmi kemiskinan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN telah gagal sama sekali.

Umno-bn sebagai peneraju kerajaan pusat dan selaku pihak yang bertanggungjawab terhadap belanja “berhemah” ini pastinya telah menutup isu pembaziran besar-besaran ini dari terdedah ke pengetahuan rakyat melaui media pro mereka iaitu Utusan, TV3 RTM dan lain-lain.

Rakyat tidak kira dari lapisan masyarakat manapun etnik perlulah meletakkan perioriti Negara selamat dihadapan mereka, keperluan kesedaran ini amat dituntut lebih-lebih lagi apabila berhadapan dengan golongan muda yang rata-rata mereka ini amat mudah terdedah dengan maklumat.

Orang muda khususnya perlu sedar bahawa negara perlu diselamatkan, jadi bagaimanakah caranya untuk menyelamatkan negeri ini?

Selama Umno-BN mentadbir Pusat, situasinya bukanlah ketirisan, tetapi wang negara secara terang-terangan telah diambil oleh tangan-tangan hitam dengan gandaan harga belian barangan untuk kegunaan badan kerajaan telah dilakukan dengan sewenang-wenangnya tanpa kawalan.

Di sini kita  ingin mengajak supayarakyat  menyelamatkan Malaysia dari segi pengurusan bajetnya dengan memastikan Poket pencuri wang rakyat hanya dapat dikosongkan dengan memberikan undi anda kepada Pakatan Rakyat, undi kerajaan baru dari Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti bagi menjamin negara yang lebih telus dari segi pengurusan wang negara.

Ini telah di buktikan dalam urus tadbir kewangan kerjaan negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

 

No comments:

Post a Comment