ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 October 2011

orang johor memang bodoh bodoh belaka ...tu pasal senang jadi lembu UMNO...wa nak tanya lu la BABI....SINGAPURA tu sape yang sedekah kat cina lahabau ...DAP ke UMNO..???...!!!.!!!

kuda kepang bodoh serupa dengan rakyat johor  yang bodoh bodoh belaka di bawah takluk UMNO

Masyarakat luar bandar sewajarnya berbangga dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang meletakkan mereka sebagai sasaran utama dalam Belanjawan 2012 yang dibentangkan di Parlimen baru-baru ini, kata Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Rahim Bakri.

Abdul Rahim berkata belanjawan itu turut menyediakan projek infrastruktur awam dan asas untuk luar bandar termasuk kemudahan jalan luar bandar, bekalan elektrik dan air.

"Sasaran untuk memberi liputan perkhidmatan elektrik kepada 95 peratus isi rumah melalui peruntukan RM963 juta bagi maksud tersebut membuktikan kesungguhan kerajaan untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat.

Abdul Rahim berkata kesediaan kerajaan untuk menghapuskan pelbagai yuran persekolahan dan kesihatan juga merupakan manifestasi keprihatinan kerajaan kepada rakyat.

Tengok la sibadut2 rakyat cuba menipu, bila pulak belanjawan ni meletakkan masyarkat luar bandar sebagai sasaran utama mereka, peruntukan RM963 tak sampai pun setengah peratus dari jumlah belanjawan la beb, mcm mana kata bela masyarakat luar bandar, tu belum belaku ketirisan lagi entah2 dari RM963juta ni tak sampai pun Rm500juta akan sampai kepada rakyat.

Pastu kata menghapuskan yuran persekolahan la, tu berapa ringgit je bai, Rm20 pun tak sampai. Yang rakyat bising bukan yuran sekolah tapi, yuran buku, yuran pibg, yuran mssm, yuran buku tulis, yuran2 ni la yang cecah sampai ratus ringgit.jadi apa bezanya bagi yuran sekolah free dengan tidak.

Di kampung2 kat Johor sekarang ni tengah sibuk pemberian gula2 pilihanraya, parit2 dah mula kena korek, jalan belubang da mula ditampal, bahu jalan dah mula di tambak, rumah penduduk kampung da mula dapat kalbat baru, longkang2 da mula diganti, ini semua da jadi fenomena biasa menjelang pilihanraya, habis pilihanraya pi mampus dgn rakyat, tunggu la dekat 5 tahun lagi fenomena sama akan berulang, yang gua heran ni orang Johor senang sangat kena santau dengan gula2 ni, mengelupur semua mengundi BN tak pernah terfikir pun keadaan kampung dia 5 tahun lepas dengan sekarang ada perubahan tak.

Wakil2 rakyat yang susah nak nampak batang hidung sebelum ni da mula da sibuk gi sana sini, kalau tak bukan main poyo nak jumpa pun asik sibuk memanjang. kalau tak sebelum ni wajah wakil rakyat hanya boleh dilihat pada banner kat simpang jalan ucap selamat hari raya tu pun gambar lama masih muda, kalau tengok sekarang agaknya la orang ramai mesti terkejut da kerepot rupanya wakil rakyat aku.

Sekarang ni pun gua tengok kutu2 yang duk kat bahagian sibuk menonjolkan diri, melobi nak jadi calon maklum la kalau dapat jadi calon kat johor ni satu kaki da tentu confirm jadi wakil rakyat. sebab Johor ni unik dalam bangang kalau la pokok kayu tu di pakaikan baju BN lepas tu dijadikan calon pun boleh menang. Gua pun kadang2 heran dengan orang Johor ni, nak cakap bodoh memang ramai yang bodoh tapi yang cerdik pun berebut2 nak jadi bodoh.

Apa yang diorang fikir pun gua tak pasti, senang sangat kena tipu, apa yang kutu2 besar cakap terima bulat2, masa dekat hariraya, seorang pekerja gua ada berniaga bazar ramadan kemudian jual la sampul duit raya lambang Pas gua duk lepak kat gerai dia, gua duk perati makcik dan pakcik yang singgah kat gerai dia ni bukan main cebik mulut bila nampak sampul duit lambang pas ni, sampai gigil kan badan geli geleman dan bla gitu je tak beli barang, lepas gua cakap suruh pekerja gua simpan sampul tu baru la gerai dia laku jual barang. Tengok la karat melekat betul UMno kat diri orang Johor.

Sebenarnya gua tak salahkan sangat makcik dan pakcik ni sebab diorang ni sebenarnya dah lama hidup selesa kat Johor, makan pakai cukup, ada duit lebih lagi, nak cari fakir kat Johor ni gua ingat macam tak de je, kalau yang miskin mungkin dalam satu kampung ada la seorang dua je. Kenapa orang Johor ni rasa selesa sebab kat sini kerja tak susah kilang banyak walau gaji tak besar mana tapi kira selesa la, Johor ni kira bernasib baik sebab berjiran dengan singapura jadi pelaburan singapura banyak bertapak di johor. tambahan pulak pelabuhan dekat je, barang mudah di bawa keluar masuk melalui pasir gudang atau singapura. Nak kata BN berjasa pada Johor gua tak nampak pun, lagi buat Johor hancur ada la

Orang Johor ni dah cukup selesa sampaiikan jadi bacul bila ruang angkasa dicerboh singapura, harta tanah dikaut orang singapura, pulau batu putih dirampas singapura, tanjungpagar di kaut singapura, air mentah di sedut ke singapura. sebab kebergantungan kepada singapura ni amat besar. kena ugut dengan singa pura pasal air kecut semua teloq, kena ugut singapura tak nak jembatan bengkok kecut teloq lagi. Maruah orang Johor da lama kena pijak tapi tak de apa2 pun yang orang johor buat.

Kutu2 kat segamat yang sibuk usung sepanduk menghalau Guan Eng baru2 ni pun gua yakin kena bayar sebab kat Johor ni mana kutu yang betul2 berani mempertahankan maruah orang Johor...

Johor Born